Kahvin juonnin lopettaminen kokemuksia
Kuinka moni täällä on lopettanut kahvin juonnin? Lopetitko kylmiltään vai vaihdoitko esim teehen?
Tuliko päänsärkyä ja kuinka pitkään mieliteot jatkuivat?
Itse lopetin viikko sitten ja vieläkin tekee ihan hirveästi mieli. Syön kofeiinitabletteja juuri ja juuri välttääkseni päänsäryn ja vähennän nekin pikkuhiljaa pois.
Kommentit (71)
Todellakin, miksi kiduttaa itseään turhaan, jos kuppi kahvia tai pari päivässä maistuu tai on sosiaalisesti tärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi lopettaa.
No jos on vaikka raskaana tai yrittää raskautta eikä halua vieroitusoireita kun vauva on jo mahassa. Tämä
on vain yksi syy monista ja kaikki yhtä päteviä. Kenenkään ei tarvitse juoda kahvia ihan jo sillä syyllä ettei halua.
Miksi kaikki pitää selitellä.
Yrittänyt monta kertaa lopettaa. Ei onnistu. Se aamukahvi... pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, miksi kiduttaa itseään turhaan, jos kuppi kahvia tai pari päivässä maistuu tai on sosiaalisesti tärkeä?
No mitäpä luulet kuinka moni päättää ihan vaan masokismiaan syyttä suotta kieltää itseltään jotain kivaa? Voisiko olla mitenkään mahdollista, että lopettajalla on ihan oikea syy mikä on epämukavuutta painavampi? Sosiaalisesti kahvi nyt tuskin on tärkeä kun siinä kupissa voi Ihan hyvin olla vaikka vettä.
Minäkin olen saanut kysymyksiini aina typeriä vastakysymyksiä. Jos haluaa lopettaa esim kahvin, niin eiköhän siihen ole pätevä syy.
Itse sain kofeiinista aikoinaan yli kuukauden kestävät vieroitusoireet. Vatsa oli kipeä, päätä särki, masensi ym. Kannattaa tosiaan hitaasti lopettaa jos on taipivainen saamaan oireita.
Haluaisin lopettaa makaroonin mutta en tiedä miten.
Vierotan itseäni vedestä. On liian märkää. Vähän vierotusoireita kyllä. Suuta kuivaa ja välillä huippaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lopettaa makaroonin mutta en tiedä miten.
Ilmeisesti sekin on nyt ärsyttävää jos joku haluaa lopettaa kahvin juomisen? Miten te jaksatte?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen saanut kysymyksiini aina typeriä vastakysymyksiä. Jos haluaa lopettaa esim kahvin, niin eiköhän siihen ole pätevä syy.
Itse sain kofeiinista aikoinaan yli kuukauden kestävät vieroitusoireet. Vatsa oli kipeä, päätä särki, masensi ym. Kannattaa tosiaan hitaasti lopettaa jos on taipivainen saamaan oireita.
Huomaan että olen ailahteleva ja vatsa on sekaisin. Aamulla kestää pitkään ”herätä” ja päiväunet on tulleet tarpeeseen.
Minusta voimakkaat vieroitusoireet ovat jo tarpeeksi kertomaan, että kyseessä ei ole mikään täysin vaaraton aine. Jos jotain on saatava joka päivä monta kertaa tai muuten saat aivan hirveän päänsäryn.
Toivottavasti oikein moni lopettaa kahvin juonnin. Saan sitten itse ostaa sitä halvemmalla.
Minäkin olen miettinyt kahvinjuonnin lopettamista. Juon vähintään kolme espressoa aamulla että heräisin ja iltapäivällä lisää. Kun nuo jäljellä olevat kahvit loppuu niin sitten..tiedän että päänsärkyä ainakin on luvassa.
Noin viikon kesti päänsäryt. Join teetä lievittääkseni sitä.
Turha korvata kofeiinitableteilla, yhtä hvin voisit tällöin juoda kahvia. Kokeile sen sijaan piristävää matchateetä tai ginsengkapseleita, joka on luonnollisempi vaihtoehto.
Kolme päivää oli hedari. Yritän nykyään juoda kofeiinitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi lopettaa.
No jos on vaikka raskaana tai yrittää raskautta eikä halua vieroitusoireita kun vauva on jo mahassa. Tämä
on vain yksi syy monista ja kaikki yhtä päteviä. Kenenkään ei tarvitse juoda kahvia ihan jo sillä syyllä ettei halua.Miksi kaikki pitää selitellä.
Kyllä raskaana saa juoda 1-2 kuppia päivässä kahvia, mitä ihmettä nyt??
Minä en edes yrittänyt cold turkey vaan ostin kofeiinitonta murukahvia (Pirkka on mielestäni hyvää) ja korvasin ensin yhden kahvin sillä, sitten toisen, sitten kolmannen. Nykyään juon enää aamukahvin enkä näe syytä siitä luopua. Päivän mittaan kerran tai kaksi kofeiinitonta.
Itsellä ei pahempia vieroitusoireita tullut, vain vähän enemmän väsyneempi olo aamuisin. Kun taas aloin juomaan kahvia, ensimmäisillä kerroilla tuli hirveät tärinät ja ahdistukset, nyt jo normalisoitunut tilanne