Kuka oikeasti jättää lapsen hankkimatta vela-trollien takia?
Nehän voi olla vaikka itänaapurin palkkalistoilla olevia trolleja, tehtävänään romahduttaa Suomen syntyvyys ja yhteiskunta? Vähän selkärankaa nyt ihmiset, isoja päätöksiä ei tehdä sillä perusteella mitä joku häiriintynyt randomi suoltaa nettiin!
Kommentit (26)
Suomalaiset lapset syntyvät yhteen maailman tasavertaisimmista maista. Tulonjako on tasaista, köyhyys ei ole absoluuttista vaan suhteellista. Jokaisella on käytännössä varaa käydä kouluja ja opiskella korkeakoulututkinto. Terveydestä pidetään huolta, tuet ovat kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi olla hyvinkin oikeassa. Ry´s´s´ät on mestareita näissä trollauspeleissä. Virolaisetkin he saivat lähes lopettamaan lisääntymisen. He haluavat luoda epäsopua ihmisten välille, lisätä epäsopua ja hajottaa EU:n ja Naton.
Kyllähän noiden bottiarmeijoista on todisteita, mutta en nyt usko niiden liittyvän ns. lapsikatoon.
Ainakin minä ja muut tuntemani velat ei tehdä lapsia, koska meidän lapsuus oli hirveä, kamala, järkyttävä, köyhä, traumatisoiva painajainen (lue minkälaiset mt-ongelmat lamavuosien lapsilla on),
En tiedä, miten jotkut itäbotit olisivat saaneet sen aikaiseksi, ihan itse suomalaiset oli prolama, prosairaatvanhemmat, propäihdeongelmat, proköyhyys jne. silloin aikoinaan. Oma valinta ja valinnoista on seuraamuksia.
Suomalaisille tappiomieliala on läheinen ja akuankka mieluisampi kuin hannuhanhi. Mutta eihän valtaosalla kansaa ole hirveän kamala ja järkyttävän köyhä lapsuus!
Hah, saattaisit yllättyä.
Katso vaikkapa tämänkin hetken lapsiköyhyystilastot, huostaanottotilastot jne.
Tiedätkö missä kunnossa tuollaisen lapsuuden eläneiden elimistö ja hormonitoiminta on? Niillä on pysyvästi muuttuneet esim. aivot muistuttamaan sodasta selvinneiden aivoja, loppuelämän korkeat stressihormonit, kohonnut syöpäriski, kohonnut riski sydäntauteihin, valtava riski mt-ongelmiin ja itsemurhiin.
No eikä kyllä. Nykyään vaan puututaan asioihin herkemmin. Nälkä- ja sotavuodet olivat kokemuksena jotain ihan muuta kuin nykyiset koulukiusaamiset ja jopa se 90-luvun lama.
Venäläiset on mestareita pelaamaan trollipeliä. Katsokaa mitä ne on saaneet aikaan Baltian maissa, Ukrainassa... Kaikki tilanteet käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
No eikä kyllä. Nykyään vaan puututaan asioihin herkemmin. Nälkä- ja sotavuodet olivat kokemuksena jotain ihan muuta kuin nykyiset koulukiusaamiset ja jopa se 90-luvun lama.
Ymmärrätkö ettei noilla edellisillä sukupolvilla ollut vaihtoehtoja.
Ei niitä lapsia tehty ennen, koska niitä haluttiin.
Esim. avioliitossa r.aiskaaminen oli laillista suomessa vielä 90-luvulla, ja ehkäisyä ei annettu kaikille edes vielä 70-luvulla. Mieti sitä ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi olla hyvinkin oikeassa. Ry´s´s´ät on mestareita näissä trollauspeleissä. Virolaisetkin he saivat lähes lopettamaan lisääntymisen. He haluavat luoda epäsopua ihmisten välille, lisätä epäsopua ja hajottaa EU:n ja Naton.
Kyllähän noiden bottiarmeijoista on todisteita, mutta en nyt usko niiden liittyvän ns. lapsikatoon.
Ainakin minä ja muut tuntemani velat ei tehdä lapsia, koska meidän lapsuus oli hirveä, kamala, järkyttävä, köyhä, traumatisoiva painajainen (lue minkälaiset mt-ongelmat lamavuosien lapsilla on),
En tiedä, miten jotkut itäbotit olisivat saaneet sen aikaiseksi, ihan itse suomalaiset oli prolama, prosairaatvanhemmat, propäihdeongelmat, proköyhyys jne. silloin aikoinaan. Oma valinta ja valinnoista on seuraamuksia.
Tää on hämmentävää, koska munkin suvun kaikki sukupolvet on eläneet osin järkyttävän köyhästi, silti on ollut kaipuu omaan perheeseen. Ja nyt kun sellainen on, mikään köyhyys ei saisi minua valitsemaan toisin.
Osa ihmisistä ajattelee niiden mahdollisten tulevien lastensa hyvinvointia ja niiden elämää, toisin kuin sinä.
Tää on hämmentävää, koska munkin suvun kaikki sukupolvet on eläneet osin järkyttävän köyhästi, silti on ollut kaipuu omaan perheeseen. Ja nyt kun sellainen on, mikään köyhyys ei saisi minua valitsemaan toisin.