Minne (perhe)lomalle pienellä budjetilla?
Täällä on aina näitä aloituksia että mihin lomalle kun budjetti on 10000 euroa. Ei luulisi olevan vaikeaa kun voi mennä lähes mihin vaan.
Mutta entä jos budjetti onkin esim 2000 euroa ja ehkä vähän päälle voisi nipistää? Matkan hinta siis. Käyttöbudjetti sitten erikseen.
Jos ensi vuonna suuntaisi reissuun.
6 henkilöä. 2 aikuista ja lapset 15-, 12-, 10- ja 2-vuotiaat.
Aurinkoloma. Ehkä rantaloma. Lähtöajankohdalle ei vaateita.
Onko mahdottomuus?
Kommentit (20)
Ei onnistu. Tai siis telttailemaan Suomeen johonkin rantaan?
Ota https://www.lentodiilit.fi seurantaan. SIellä on välillä hyvinkin edullisia lennot ja majoitus-paketteja
Malaga on paikka johon välillä saa hyvinkin edullisia lentoja ja siitä pääsee junalla esim. Torremolinokseen, Benalmadenaan jne, joista löytyy hyvinkin edullisia vuokra-asuntoja viikoksi.
Käytännössä tuo on neljä aikuista ja kaksi lasta.
Jos aurinkoon haluaa, ei tuolla rahalla voi muuta kuin lentää sinne ja takaisin (eikä kovin kauas sitäkään). Menkää ensi kesänä laivalla Gdanskiin. Tai sitten säästätte vielä muutaman vuoden.
Bulgariaan saa tarjouksesta all inclusive -lomia pariinsataan. Eri asia sitten on, että mitä iloa niistä on kenellekään. No, juopoille ehkä.
Yksi mikä nyt tulee mieleen, on Gdansk, jonne pääsee Turusta parhaimmillaan muutamalla kympillä. Siellä riittää Itämeren rantaa kilometritolkulla. Majoitukseksi huoneisto.
Turkissa ei ruoka ja juoma paljoa maksa. Sinne vaan keihäsmatkojen tai tjäreborgin kautta, ei tarvi tulla takasin jos hyvin käy.
Vierailija kirjoitti:
Jos aurinkoon haluaa, ei tuolla rahalla voi muuta kuin lentää sinne ja takaisin (eikä kovin kauas sitäkään). Menkää ensi kesänä laivalla Gdanskiin. Tai sitten säästätte vielä muutaman vuoden.
Miten menet edullisesti laivalla Gdanskiin?
Vierailija kirjoitti:
Ota https://www.lentodiilit.fi seurantaan. SIellä on välillä hyvinkin edullisia lennot ja majoitus-paketteja
Malaga on paikka johon välillä saa hyvinkin edullisia lentoja ja siitä pääsee junalla esim. Torremolinokseen, Benalmadenaan jne, joista löytyy hyvinkin edullisia vuokra-asuntoja viikoksi.
Täytyy katsoa nuo.
Olen noita lentoja joskus katsonut ja on ollut kalliita. Pakettimatkan on saanut samaan hintaan jo kun lennot ja itse vuokraaman huoneiston.
Ollaan reissattu ja halvimmillaan meidän reissu maksoi hieman alle 3000 euroa vuosi sitten Turkkiin all inclusive hotelliin. Muutama vuosi sitten oltiin Inglesissä mutta silloin meitä oli vaan 5 henkilöä ja lapset nuorempia ja matka maksoi muutaman kympin yli 3000 euroa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Tai siis telttailemaan Suomeen johonkin rantaan?
Joo oon ollut aina sitä mieltä että kotimaan matkailu on kallista mutta että noin kallista?
2000 euroa telttaretkestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy katsoa nuo.
Olen noita lentoja joskus katsonut ja on ollut kalliita. Pakettimatkan on saanut samaan hintaan jo kun lennot ja itse vuokraaman huoneiston.Ollaan reissattu ja halvimmillaan meidän reissu maksoi hieman alle 3000 euroa vuosi sitten Turkkiin all inclusive hotelliin. Muutama vuosi sitten oltiin Inglesissä mutta silloin meitä oli vaan 5 henkilöä ja lapset nuorempia ja matka maksoi muutaman kympin yli 3000 euroa.
Ap
Joo, noissa on vaihteluja. Me ollaan josks saatu tuolta lennot ja majoitus viikoksi vajaa kolme sataa per naama.
Just oltiin Thassoksella a'340€. Ihan kiva huoneisto perhehotellissa. Tjäreborg.
Pärnu oli oikeasti kiva ja kaunis paikka. Virossa kannattaa käydä muuallakin kuin tallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Just oltiin Thassoksella a'340€. Ihan kiva huoneisto perhehotellissa. Tjäreborg.
Thassos on ihana! Ja vielä edullinen.
Metsästät halvat lennot ja vuokraat talon jostain etelä-euroopasta, missä ei ole hirmu kallista. Entisen Jugoslavian alue on esim halvempaa kuin muualla, mutta siistiä ja toimivaa. Kun teette itse ruoat niin ei tartte niin paljon rahaa paikan päällä ja voit tarvittaessa siirtää osan siihen majoitukseen. Menkää heti, kun koulut loppuu niin on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ainakin meni Helsingistä Gdanskiin laiva. Ehkä enää ei mene? Itse matkustin sillä lukuisia kertoja. Ei se Ruotsin-laivoille vertoja vetänyt, mutta oma viehätyksensä oli silläkin.
Nykyisin ainakin Finnair lentää Gdanskiin. Esim. viikon matka lennot+hotelli maksaa aikuiselta alta 300 euroa halvimmillaan. Ja ruokahan siellä on puoli-ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit Gdanskiin?
Eikö Turusta pääse tuonne Gdanskiin jollain halpalentoyhtiöllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ainakin meni Helsingistä Gdanskiin laiva. Ehkä enää ei mene? Itse matkustin sillä lukuisia kertoja. Ei se Ruotsin-laivoille vertoja vetänyt, mutta oma viehätyksensä oli silläkin.
Nykyisin ainakin Finnair lentää Gdanskiin. Esim. viikon matka lennot+hotelli maksaa aikuiselta alta 300 euroa halvimmillaan. Ja ruokahan siellä on puoli-ilmaista.
Turusta pääsee lentäen Gdanskin. Eli https://www.esky.fi/lentoyhtiot/al/w6/wizz-air?gclid=Cj0KCQjwz8bsBRC6AR…
Lentää myös muualle Puolaan yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit Gdanskiin?
Itse tykkäsin. Älyttömän mukavia kauppakeskuksia ja ihmiset todella ystävällisiä. Sopot on lähellä ja siellä 500 m pitkä puulaituri.
Viroon! Matkoihin ei mene paljoa rahaa, niin voi panostaa hotelliin ja ruokiin. :)