Syntyvyys laskee 9. Vuotta peräkkäin tänä vuonna! :)
Ja 12 vuoden päästä väkiluku lähtee laskuun kokonaan. Sanottiin juuri radiossa:)
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo varaa tehdä lapsia, ja olen korkeakouluttu nainen. Suomi on kallis maa ja palkat ei todellakaan vastaa maan hintatasoon.
Vittumitäpaskaa.
Mitä sinä minun raha-asioistani tiedät tai elämäntyylistäni? Minulla ei ole varaa lapsiin eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka paljon inttäisit vastaan. Minä en tee muksuja tänne muiden elätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinä joutuu muiden naisten silmätikuksi. Kaikkea mitä teet, arvostellaan.
Kaikki mitä teet, ihmetellään "miten se voi, sehän on äiti!!!!".Lapsettomana naisena saa pysyä ihanasti tuon kaiken ulkopuolella. Saa olla, tehdä mitä lystää. Et ole kenenkään arvostelun kohteena.
No onhan täällä jatkuva kitinä kun ei lisäännytä.
En tarkota mitään vauvapalstan vaan ihan oikeata aitoa elämää. Kukaan ei ole koskaan ihmetellyt lapsettomuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen ole pakko lapsia tehdä. Miesten ei ole ikinä tarvinnut, mutta silti ne haluavat pökkiä paljaalla ja pökittyään paeta vastuusta.
Se aika taitaa olla ohi, että tämä mieskunnan pohja*akka mistään päättää, joka täällä välihuuteluillaan todistaa väitteet surkeasta, tunnevammaisesta miesaineksesta.
V*ttuako seuraatte niitä jännämiehiä. Ihan omasta alapääntoiminnastanne kiinni, jos päädytte tekemään lapsen miehen kanssa, jota eivät lapset kiinnosta.
Tosin, tämähän on ihan turha keskustelu, kun sinullakaan ei ole mitään kokemusta "vastuuta pakenevista miehistä", kun et lapsia ole hankkinut. Elät niiq carrie.
Miksi kukaan mies haluaisi suostua kotiorjaksi ja maksumieheksi, jonka ainoa tehtävä on tyydyttää ja mahdollistaa naisen hoiva- ja pesänrakennusvietit? Ja samalla rajoittaa omaa elämäänsä todella paljon? Huono diili miehen kannalta.
Pari tuttavapariskuntaa jotka saanu lapsia niin jokaisen kohdalla ennen lasta mennyt todella hyvin, lapsi tullut, sitten tullut ero tai suuria ongelmia parisuhteessa :(
Tuntuu olevan surullisen yleistä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan mies haluaisi suostua kotiorjaksi ja maksumieheksi, jonka ainoa tehtävä on tyydyttää ja mahdollistaa naisen hoiva- ja pesänrakennusvietit? Ja samalla rajoittaa omaa elämäänsä todella paljon? Huono diili miehen kannalta.
Mun mielestä lapset on paljon pask empi diili naiselle kun miehelle!
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen ole pakko lapsia tehdä. Miesten ei ole ikinä tarvinnut, mutta silti ne haluavat pökkiä paljaalla ja pökittyään paeta vastuusta.
Se aika taitaa olla ohi, että tämä mieskunnan pohja*akka mistään päättää, joka täällä välihuuteluillaan todistaa väitteet surkeasta, tunnevammaisesta miesaineksesta.
Kautta aikojen naiset ovat halunneet lapsia ja miehet tykänneet lähinnä vain nussia. Lapsia on syntynyt sitten vahingossa tai kompromissina miehen antaessa periksi naisen mankumiselle. Miehetkin ovat oppimassa kontrolloimaan toimintaansa ja ajattelemaan pidemmälle kuin seuraavaan siemensyöksyyn asti.
No en tee lapsia. Mulle jo pelkkä työelämä on raskasta. Miten joku jaksaa pyörittää lapsiperhe-elämää siinä samassa? Huhh huh!
Mulle jo se on liikaa, että olen 8-16 töissä. Kun tulen kotiin, makaan sohvalla ja rentoudun.
Myönnän olevani laiska enkä häpeä sitä yhtään. Kerran täällä vaan eletään ja haluan elää mukavuudenhaluisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään. Raskaana oleva nainen ei ole minkään arvoinen. Ei ihme ettei naiset halua lapsia (ei tosin miehetkään).
Tämä on kyllä ihan sinun omassa päässäsi.
- Mies
Ei kenenkään ole mikään pakko lisääntyä. Itse en tykkää seksistä, joten ei huolta raskautta edes vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ero tulee niin nainen on käytännössä yh.
Omassa lähipiirissäni naiset ovat käytännössä vieneet erossa miehiltä oikeuden nähdä lapsiaan, ja oikeudesta joudutaan tappelemaan jatkuvasti.
Eli ei ehkä kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee. Katkera nainen on katkera nainen.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä perheet ei pysy edes kasassa niin kauan, että lapset olis 18v. Mulla on aika laaja kaveripiiri ja 2 paria on edelleen yhdessä. Loput eronneita ja miehet tuskailee elareita ja äidit tuskailee, kun ei ole omaa aikaa. Osa on löytänyt kumppanin. Nykypäivän perhe-elämä on pelkkää kierrätystä. Miehet on puolfaijoja oikeastaan vaan. Se on kumma homma kyllä. Tekee lapsen ja vieras viettää oikeastaa enemmän aikaa sen kanssa, kun isä ja tämä isä viettää toisessa perheessä enemmän aikaa, kun isä ja toio on aika loputon kiertokulku.
Itse en tee lapsia, koska en ole yhdenkää ihmisen kanssa suhteessa mitään 18v ja kun en ole, niin olisin vkloppuisä ja makselisin elareita ja riitelisin exän kanssa lapsesta. Ei ole kokemusta, mutta mitä ympärillä tapahtuu, niin se on tota riitaa ja tuskailua jokaisella. On mulla muutenkin parempaa tekemistä, kun pyörii työn, kodin, tarhan väliä ja sopia menoja ja aikoja. Nej tack.
Joo. Tuolla ulosannilla tosiaan kovin moni mies ei kanssasi viikkoa pidempään kestä.
- Mies
Minä varmaankin haluan lapsia, mutta siinä lähempänä 30v🤔
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu, naiivi tai masokisti mies lisääntyy enää suomalaisen naisen kanssa. Naiset ovat itse uusfeminismillä ja siihen liittyvällä voimaantumispaskalla tehneet koko ajatuksesta vastenmielisen.
Olipahan taas oikein pahanolon turskahdus. Kyllä, Suomi on täynnä narskuiksi kasvaneita aikuisia tyttöporukoita, joissa ei äly pala. Mutta aina jossain on se yksi nainen, jonka kanssa kannattaa viettää aikaa.
- Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo varaa tehdä lapsia, ja olen korkeakouluttu nainen. Suomi on kallis maa ja palkat ei todellakaan vastaa maan hintatasoon.
Vittumitäpaskaa.
Mitä sinä minun raha-asioistani tiedät tai elämäntyylistäni? Minulla ei ole varaa lapsiin eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka paljon inttäisit vastaan. Minä en tee muksuja tänne muiden elätettäväksi.
Tiedän sen että matalapalkkaisetkin tekee lapsia.
Se etteikö korkeakoulutetulla olisi varaa tehdä Suomeen lapsia on kategorisesti paskapuhetta.
Se etteikö halua lapsia häiritsemään omaa elämäntyyliään on ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttavapariskuntaa jotka saanu lapsia niin jokaisen kohdalla ennen lasta mennyt todella hyvin, lapsi tullut, sitten tullut ero tai suuria ongelmia parisuhteessa :(
Tuntuu olevan surullisen yleistä muutenkin.
Siltäkö tuntuu? Ja mistäs ihmeestä sinä tiedät, miten heillä oikeasti menee? Kun pariskunnasta tulee perhe, eivät naiset enää kerro kavereilleen kaikkea.
Toki varmaan helpottaa omaa oloa, kun on jäänyt lehterille istumaan yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä teet, ihmetellään "miten se voi, sehän on äiti!!!!".Lapsettomana naisena saa pysyä ihanasti tuon kaiken ulkopuolella. Saa olla, tehdä mitä lystää. Et ole kenenkään arvostelun kohteena.
Tämä on niin totta.
Meillä taloyhtiössä toisista (NORMAALEISTA) asukkaista lasuja tehtailevat puolihullut vanhusnaapurit on kyselleet kieli pitkällä milloin meille tulee vauva jne.
Tuo on vain yksi kontrollin muoto, jolla voidaan häiriköidä muita.
Ei kiinnosta. Asun nyt ainoan lapseni kanssa Suomessa tämän työkomennuksen loppuun ja poistun alkuperäiseen kotimaahani. Lapsi ei meinaa malttaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Meillä taloyhtiössä toisista (NORMAALEISTA) asukkaista lasuja tehtailevat puolihullut vanhusnaapurit on kyselleet kieli pitkällä milloin meille tulee vauva jne.
Tuo on vain yksi kontrollin muoto, jolla voidaan häiriköidä muita.
Missä ihmeen mielisairaalassa te asutte? BD