Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sori, taas yksi Estoniaa sivuava ketju mutta.. Jos heräisit uppoavassa laivassa ja olisit nukkunut alasti, pukisitko pääll koska sisäinen

Vierailija
30.09.2019 |

Sisäinen sivistynyt ihmisesi inttää että ethän sinä nyt voi juosta tissit paljaana tai munasillaan hytistä ulos ! Vai miettisitkö että " vi tut" ja syöksyisit ovesta aataminasussa.

Minä en tiedä. Ehkä tekisin kompromissin ja nappaisin jonkun paidan päälleni, mutta unohtaisin housut ja kengät.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista asiaa on täysin mahdotonta tietää etukäteen. että miten reagoisi. 

Vierailija
2/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinenkin vaatetus voi olla lämmön kannalta oleellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan nukkuisi laivassa alasti. Nukun muutenkin harvoin alasti. Ja kyllä, pukisin.

Vierailija
4/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähelläni olisi pitkä takki, ottaisin sen mukaan. Jos lähellä ei olisi mitään helposti päälle puettavaa, varmaan lähtisin alasti.

Vierailija
5/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene laivalla tai hotellissa nukkumaan alasti. Osasyynä juuri jos tulisi joku hätätilanne. Mutta jos olisi tuollainen tilanne, niin kyllä käyttäisin muutaman sekunnin ainakin paidan vetämiseen päälle, jos siis hytti ei jo tulvisi tms.

Vierailija
6/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona nukun aina alasti mutta missään muualla en, päällä on yleensä pikkuhousut ja toppi. 

Vierailija
7/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luultavasti laittaisin vähintään jotain päälle, sekä siveellisyys- että lämpösyistä. Ajatus et pitäis alasti värjötellä kylmässä ulkona ei ole kovin kiva. Ei siinä montaa sekuntia mene et vetää jotain päälleen, vaatteet lähellä kuitenkin.

Vierailija
8/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoniassa oli myös sähköt pois, miten löytäisit vaatteesi pimeässä, kun lattialle tulvii vettä, ja paniikki päällä.

Tuossa tilanteessa kauhu ja pelko ovat ykköstä.

Tuolloin vain yrittää epätoivoisesti päästä hytistä pois, mutta missä on ovi...

Pimeää ja laiva kallistuu koko ajan...

Kukaan ei ajattele vaatteita, vaan pelastautumista.

Vierailija
9/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta jos on vaatteet päällä, niin ne märkinä lisää painoa ja pahentaa jäähtymistä... vaikea yhtälö. Ehkä kengät pitäis olla, helpompi liikkua kun pitävät paljasta jalkaa paremmin. Mut ainakin ennen reelingiltä hypäämistä riisuisin kengät. 

Oon joskus huvikseni uinut vaatteet päällä, ihan vaan kokeillakseni, miten se onnistuu. Todella paljon vaikeampaa kuin alasti/uikkareissa uiminen. 

Vierailija
10/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulisin  pahaa metallista ääntä, huutoja ja hälinää käytäviltä sekä tajuaisin koko paatin olevan vinossa vetäisin  jotain ylle  ylle ja menisin kurkkimaan ovesta tilannetta, loput vaatteet pukisin käytävällä. En kyllä nuku ikinä täysin alasti vaan pikkareissa mutta joo, hävettäisi mennä keekoilemaan lähes alastomana hyttikäytävälle,  hätätilanne tai ei.  . Vaikka olihan siellä niitä nakuja  juoksijoita  enemmänkin, kun kello oli sen verran että oli menty sänkyyn nukkumaan- tai tekemään jotain muuta.

Vierailija
11/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit jalkaan ainakin. Irrallaan heiluvat munat ovat vaarassa. Yritäpä esim. kiivetä puuhun ilman alkkareita...

Vierailija
12/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihan samaa tässä mietin yksi päivä. 

Mä oon niin "siveä", että varmaan kuolisin mieluummin kuin menisin väkijoukkoon pelmahtaen alasti. 

Mutta kuten tässä jo ensimmäinen vastaaja totesikin, ei voi tietää miten akuutissa hätätilanteessa toimii. Jos vastakkain on alasti lähteminen laivan käytäville tai ylipäänsä tilanteeseen, joka on ihmisten kansoittama tai kuolema.... niin mitä siinä sekunnissa valitsee. 

Nukun kyllä jokin teepaita ja pikkuhousut päällä eli ei varsinaisesti koskettaisi minua tämä kysymys. Hyvä kysymys joka tapauksessa. 

Vierailija
13/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, onko vaatteista oikeasti apua kylmässä vedessä. Jos miettii, että pääsee pelastuslautalle saakka, niin onko parempi istua siellä märät vaatteet päällä, vai ilman vaatteita? 

Vierailija
14/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka oikeasti ehti tuolla hytistä asti pelastumaan, joutui lähtemään heti kolinaa kuultuaan.

Silloin ei ole mitenkään varmaa vielä, että laoba oikeasti uppoaa.

Ihminen on niin nolo, ettei se lähde alasti, jollei ole aivan varma, että nyt on henki kyseessä.

Itse olisin ottanut jonkun takin tai puseron ja jalkineet. (en korkokenkiä mutta lenkkari tai tennarit)

En tosin nuku koskaan alasti. Mutt oletetaan, että olisin ollut juuri suihkussa, kun kolinaa kuului ja siksi alasti.

Vierailija
15/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään nappaisin vaatekasan mukaan. Pukisin ne ylleni matkalla tai heittäisin pois, jos ei pysty.

Vierailija
16/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma, onko vaatteista oikeasti apua kylmässä vedessä. Jos miettii, että pääsee pelastuslautalle saakka, niin onko parempi istua siellä märät vaatteet päällä, vai ilman vaatteita? 

Mutta jos olisi ehtinyt pelastautua vaikka pelastusveneelle ja ne oliis ehditty laskea kuivina, niin vaatteista on suuri hyöty.

Ei tiedetty, ettei veneitä pysty laskemaan. En olisi edes tuolloin tiennyt mistään pelastuslautoista. Opin asian vasta Estonian myötä.

Vierailija
17/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häpeän vartaloani aika lailla, mutta jos laivassa kuuluu metallisia kolahduksia, jonka jälkeen se alkaa pahasti kallistua, tuskin jäisin hyttiini siksi, etten löydä pikkareita ja ritsikoita, vaan lähtisin alasti. Joskus kannattaa olla miettimättä ja vaan toimia.

Vierailija
18/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus riippuisi siitä, kuinka varma olisin siitä, että kyseessä on elämän ja kuoleman peli, jossa jokainen sekunti ratkaisee. Luulen, että tilanteen pitäisi olla todella selkeä, jotta lähtisin juoksemaan ilman vaatteita. Muuten ajattelisin, että "ei se puoli minuuttia nyt mitään merkkaa" tai vaihtoehtoisesti, että "hiton noloa juosta alasti kokoontumispaikkaan, jos kyse on väärästä halytyksestä".

Olin viime talvena kuntosalin pukkarissa kellarikerroksessa -2, kun talossa alkoi soida palohälytys. Kyllä kaikki kollektiivisesti poimi omat kamansa messiin ja heitti takit päälleen ennen portaisiin menoa. Kieltämättä ylöspäin konkatessa kävi mielessä, että mitä jos onkin tosi kyseessä ja tuli viivyteltyä turhaan. Mutta niin paljon yleisempiä ne väärät hälytykset ovat, että silti toimi noin.

Vierailija
19/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jonkun paidan ja kalsarit vähintään vetäisin päälle. Tosin en kyllä ikinä nuku alasti.

Vierailija
20/56 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin olisi fiksua nopeasti pukea jotain päälle varsinkin jos on talvi. Äkkiä housut jalkaan ,pitkähihainen ja/tai takki. mitään alushousuja tai rintsikoita ei aleta laittamaan tässä kohtaa. jos vaatteet hankalat pukea esim tiukat farkut niin jos talvi ottaa vaikka peiton mukaansa ja kesällä nopsaan alushousut jalkaan ja tissien peitoksi pyyhe. eli talvella pue jotain lämmintä,kesällä jos sekunnissa saat alushousut jalkaan ja sit menoksi, mut miettimään ei saa jäädä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi