Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi psykopaatti?

Vierailija
29.09.2019 |

Jonkun tutkimukseen mukaan noin joka sadas ihminen on psykopaatti ja heitä nelinkertainen määrä johtavissa asemissa. Tunnetko ketään psykopaattia. Millainen hän on?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut tällaisen uhriksi. Pilasi maineeni kotipaikkakunnalla.

Vierailija
22/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketään osannut omalla tietämykselläni diagnosoida psykopaatiksi mutta tunnen yhden henkilön, jonka kohdalla kaikki psykopaatin yleisimmät piirteet täyttyvät. Tunnen kyseisen ihmisen sen verran hyvin ja pitkältä ajalta, että jonkinlaista pohjaa tällä arviolla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään psykopaattia. Varmaan noita alkaa tuntemaan paljon myös, jos pyörii venkuloiden ja rikollisten piireissä.

Tai ihan vaan työelämässä.

Luitko edes aloitusta?

Vierailija
24/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden psykopaatin, mutta hän kompastui omaan näppäryyteensä ja menetti henkensä. Kaipaamaan eivät jääneet vaimo ja kolme lasta.

Vierailija
25/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettää lastemme rahat Afrikkaan.

Vierailija
26/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukenut oikeustiedettä. Että ei se psykopaattia tee.

Ominaisuudet hyödyksi uralla, esimerkiksi isojen firmojen johtajat, poliitikot, asianajajat, myös kirurgit ja tietyntyyppiset pelastustehtävät, arvatenkin armeija. Yleensä täysin lainkuuliaisia kansalaisia. 

Vierailija
27/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava tyyppi.

Vierailija
28/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti taitava mies, jolla on paljon ystäviä ja menestyy urallaan. Teeskenteli ystävyyttä vuosia, vietettiin tosi paljon aikaa yhdessä ja välillä vähän ihmettelin miksei kukaan miehen kavereista tunnu tietävän minusta, hänen parhaasta kaveristaan. Kun asia lopulta sattuman kautta paljastui, kävi ilmi, että hänellä oli muitakin vastaavia kuvioita, kaikki naisia, joiden yksinäisyyttä, kiltteyttä ja luottamusta hän käytti ilman tunnontuskia hyväkseen. Ammatillisesti, sosiaalisesti, seksuaalisesti. Kun minä tajusin tilanteen, mies manipuloi ne muut eri tavoin hyväksikäyttämänsä uskomaan, että minä olin jotenkin syyllinen, ja nehän uskoivat. Jäin täysin yksin ilman ainuttakaan ystävää. Uskomatonta ja mieltä syvästi järkyttävää, mutta tollaselle hirviölle ei mahda mitään. Koska mikään ei saa häntä tajuamaan. Hän ei välitä lainkaan muille aiheuttamastaan kärsimyksestä. Muut ovat hänelle pelkkiä hyväksikäytettäviä, ja hän valitsee manipuloitavikseen ne, joista eniten hyötyy. Ja on heille hurmaavista hurmaavin ja ystävistä parhain.

Vierailija
29/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun ex-mieheltä. Erottiin kahdeksan vuotta sitten.

Vierailija
30/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ominaisuudet hyödyksi uralla, esimerkiksi isojen firmojen johtajat, poliitikot, asianajajat, myös kirurgit ja tietyntyyppiset pelastustehtävät, arvatenkin armeija. Yleensä täysin lainkuuliaisia kansalaisia. 

Toisaalta on myös yleistä, ettei välitä yhteiskunnan normeista ja tekee miten iteään huvittaa. Psykopaatteja löytyy myös ns. yhteiskunnan ulkopuolelta.

Vierailija
31/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on myös yleistä, ettei välitä yhteiskunnan normeista ja tekee miten iteään huvittaa. Psykopaatteja löytyy myös ns. yhteiskunnan ulkopuolelta.

Se ei ole joko tai, ja normikäsitys voi olla sidoksissa omiin arvoihin tai tavoitteisiin vaikka olisi sellaisessa asemassa että joutuu noudattamaan normeja, mutta tällöin poikkeamisen motiivi ei ole pelkkä itsensä huvittaminen vaan kokee olevansa siihen oikeutettu.  

Vierailija
32/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs johtoasemassa oleva tuttu mies. Yritän väistellä häntä niin.paljon kuin mahdollista. Hän vaikuttaa paitsi narsistilta, myös psykopaatilta ja sadistilta. Olen tuntenut jo 25 vuotta ja aika varma tästä luonneanalyysistä. Hänel on hovi eli tukijat ja lisäksi vastapainona viholliset, jotka kokee vastustajiksi. On pahoinpitelytuomiokin nuoruudessa ja sen jälkeen syyllistynyt sellaiseen uudestaan, mutta uhri ei uskaltanut kääntyä viranomaisten puoleen. Kaiken lisäksi mies on itse lukenut oikeustiedettä. Ulkopuolinenkin pystyy näkemään, että hänen silmänsä ovat ihan elottomat.

Ei psykopaateilla mitään elottomia silmiä ole.

Vierailija
33/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenteleekö kukaan rahoitusalalla? Siellä on tilastojen mukaan suurin esiintyvyys heti vankilapopulaation jälkeen.

Vierailija
34/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoima-alalla.

Vierailija
35/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin. Kuollut jo (kerrankin yläkerran ukko oli oikeamielinen). Karismaattinen, erittäin hyvä manipuloimaan, ihailtu. Toki lähellä olleet osittain tiesivät todellisen luonteen.

Pahoinpiteli puolisoaan (mahdollisesti aiemminkin muita), väkivaltainen mm. humalassa, överiksi veti kaiken. Uhkaili ja kulki jopa aseen kanssa.

Valehteli ja huijasi läheisiään, ystäviään. Esitti kaikille olevansa rikas jne ja liioitteli. Huijasi yhteiskuntaa. Ihan törkypesä, ja kun kuulin että on kuollut, olin siitä hyvilläni.  Harmitti, että ikinä tuli edes vastaan elämässäni.

Vierailija
36/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen psykopaatti ja vaarallinen.

Vierailija
37/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat psykiatreina taas diagnosoimassa tuntemiaan ihmisiä. Monellako on diagnosoitu psykopatia? 

Vierailija
38/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti näkee kaiken rationaalisella tavalla ja ihmisten toiminnan läpi. Vain se on olennaista ja käyttää sitä hyväkseen.

Vierailija
39/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella mukava ihminen... niin kauan kuin kaikki menee kuten haluan. Mutta jos asetut minua vastaan jossakin asiassa tai erehdyt arvostelemaan minua tai tekemisiäni, niin kusessa olet. Niin pahassa ettet tajuakaan. Eikä anteeksipyyntö enää auta, sillä kun kerran minun mustalle listalleni joudut, niin siltä sinua ei poista edes kuolema. Parempi vain suosiolla häipyä maisemista jonnekin hiton kauas.

Vierailija
40/72 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin pomo, exä, naapuri, anoppi, puoliso, työkaveri, neuvolatäti, opettaja, jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi