Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte lomaa matkustelua varten?

Vierailija
29.09.2019 |

Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta miten te saatte töistä lomaa matkustelua varten? Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta. Haluaisin matkustaa enemmän, mutta lomatoiveeni eivät toteudu koskaan. Minulle on joskus jopa maksettu lomat tietämättäni rahana. Olen ollut täällä töissä 10 vuotta eli lomia kyllä kertyy. Olen jostain syystä aina viimeisellä sijalla lomia jaettaessa? Jotkut työkaverit saavat joka kerta lomat silloin kun haluavat. En uskalla lähteä maailmalle yksin, joten olisi kivaa saada joskus loma samaan aikaan kuin matkaseurani.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että on ripuli tai ihottuma jota pitää hoitaa auringossa.

Vierailija
2/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä voinko pitää lomaa viikon xx tai oikeastaan varattiin jo matka ja pomo sanoo, kyllä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen matkalle silloin kun minulla itselläni on lomaa.

Vierailija
4/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen työpaikka sinulla oikein on, jos sinulle on maksettu lomat tietämättäsi rahana? Oletko jutellut asiasta luottamusmiehen kanssa?

Vierailija
5/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pomon kanssa sopimalla. Lomaa, saldovapaata, palkatonta ja lomarahat vapaaksi.

Vierailija
6/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lomaa 5vk vuodessa, ja usein otan myös lomarahat vapaana joten vielä 2vk lomaa lisää. Hyvin on aikaa matkustaa.

Vierailija
7/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomalla, koska haluan lomaa ja ottamalla lopputilin, jos ei onnistu.

Vierailija
8/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi pitää lomat silloin kun haluaa. Lisäksi meillä on +-40 tunnin liukumat. Jos ei ole kiirettä projekteissa niin saa olla lomalla parhaaksi katsomallaan tavalla. Yleensä vuosilomat pidän 2+2+1 viikkoa ja tämän lisäksi 3-5 viikkoa liukumia vuodessa.

Vierailija
9/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja itse m urha ajatukset toimii aina ja lomaa irtoaa viikkoja.

Lämpöisessä nämä paranevat nopeammin.

Vierailija
10/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan mieheni kanssa siitä mihin ja milloin haluamme lähteä. 5vkoa minulla palkallista / v. ja miehelläni enemmän koska pekkasia kertyy. Sitten neuvottelemme esimiestemme kanssa että sopiiko se heille. Itse otan myös palkatonta jotta voimme olla 2 vkoa talvella kaukokohteessa. Pyrimme pyytämään lomamme hieman huippusesonkien ulkopuolelta koska matkat ovat silloin edullisempia ja harvoin työkaverit pyytäneet samaan aikaan. Aina on onnistunut.

Vierailija
11/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää lomaa vuodessa ja ajankohdat saan päättää itse.

Vierailija
12/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lomaa 7,5 viikkoa vuodessa. Ilmoitan esimiehelle, milloin haluan pitää lomaa ja aina hän on lomani hyväksynyt. Ap:lle tiedoksi, että Suomessa on olemassa vuosilomalaki, joka sitoo myös sinun työnantajaasi. Ota yhteyttä liittosi luottamusmieheen, jos et saa pitää ansaitsemiasi lomia.

Vierailija
13/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin työkaverinikin tekevät, että tilaavat matkan ja soittavat pomolle, että tarvitsevat loman viikolla xx. Minun kohdalla tuo ei onnistu. En ymmärrä, että miksi.

Aikaisemmin en osannut tulkita palkkakuittia, joten jäi huomaamatta, että lomat on maksettu rahana. Minä olen myös aina se, jolle soitetaan perjantaina ennen lomien alkua, että voisitko siirtää lomaasi.

Vierailija
14/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työnantajasi voi silloin hyvin sanoa, että siinäpä sitten otat lopputilin. Vai luuletko olevasi työnantajallesi korvaamaton? Uusia työntekijöitä kyllä löytyy.

Kannattaa lisäksi muistaa, että omavalintainen irtisanoutuminen johtaa TE-tomiston osalta yleensä 3 kuukauden karenssiin.

Vierailija
15/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikon kesäloman lisäksi talveksi jää 2 viikkoa. Kun ottaa tuon kaksi viikkoa muutamassa pätkässä liittäen lomapäiviä joulunaikaan tai pääsiäisen aikaan, niin pitkiä vapaita tulee helpommin. Kun on sellainen työpaikka että tietää että tuossa tai tuossa kohtaa tulee olemaan loma, on matkan varaaminen etukäteen helpompaa. Kesäloman vietän yleensä kotimaassa, jolloin ei tarvitse mitään varauksia etukäteen.

Muutamat tuttavani ovat määräaikaisissa töissä tai tekevät keikkaa alalla, jossa on jatkuvasti pulaa työntekijöistä. Yksikin tekee töitä niin että on tietyn ajan töissä ja jossain vaiheessa vain sanoo, että ei ota nyt jatkoa. Silloin tämä tyyppi voi pitää muutaman kuukaudenkin ajan "lomaa" eli on sen ajan ansiosidonnaisella päivärahalla ja tekee mitä huvittaa. Ilmeiseti taiteilee asiansa niin, ettei työkkäristä ehditä sen pahemmin ahdistelemaan, kun sitten jo hakeutuu taas töihin.

Vierailija
16/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin työkaverinikin tekevät, että tilaavat matkan ja soittavat pomolle, että tarvitsevat loman viikolla xx. Minun kohdalla tuo ei onnistu. En ymmärrä, että miksi.

Aikaisemmin en osannut tulkita palkkakuittia, joten jäi huomaamatta, että lomat on maksettu rahana. Minä olen myös aina se, jolle soitetaan perjantaina ennen lomien alkua, että voisitko siirtää lomaasi.

Oletko siis tilannut matkan ja sitten pyytänyt lomaa ja pomo on sanonut, että ei käy.

Vierailija
17/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun pitää tehdä ne työtkin. Miten sinä arvelet firman pyörivän, jos siellä ei tehdä töitä?

Sitäpaitsi työnantaja voi aivan hyvin alkaa vaikka irtisanomaan sellaisia työtekijöitä, jotka alkavat toistuvasti tilaamaan matkoja ja varailemaan lomia oman mielensä mukaan, jos se alkaa työntekoa isommin haittaamaan, koska töistä ollaan silloin matkan vuoksi pois. Työelämässä kun ei voi aina mennä oman mielensä mukaan. Lisäksi te olette siellä firmassa työnantajan palveluksessa ja työnantaja maksaa teille työnteosta, ei omavaltaisista lomamatkoista.

Vierailija
18/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin ammatissa missä lomat pitää sopia, kun aina pitää olla joku tämän ammatin osaaja paikalla. Aina ei lomaa sää just siihen kohtaan mihin oli ajatellut, mutta ei se ole mitenkään matkustamista haitannut. Kaikki pitää vaan suunnitella ja sopia tosi ajoissa, niin lomat työkavereiden ja esimiehen kanssa kuin myös matkat matkaseuran kanssa. Missäköhän kohtaa sulla mahtaa mättää?

Vierailija
19/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työnantajasi voi silloin hyvin sanoa, että siinäpä sitten otat lopputilin. Vai luuletko olevasi työnantajallesi korvaamaton? Uusia työntekijöitä kyllä löytyy.

Kannattaa lisäksi muistaa, että omavalintainen irtisanoutuminen johtaa TE-tomiston osalta yleensä 3 kuukauden karenssiin.

Epäilenpä. Meillä on pari koodarin paikkaa ollut jo vuoden auki. Aika montaa olen haastatellut, mutta sopivia ei ole löytynyt.

Vierailija
20/45 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kertomaan esimiehelle, tai kuka nyt ne työvuorot tekee, tarpeeksi ajoissa lomasuunnitelmistasi. Vähintään se pari kuukautta etukäteen, jotta työvuorot ehditään sumplimaan niin, että joku tekee sinun työsi poissaollessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme