Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset käyvät kaupassa perhekunnittain?

Vierailija
29.09.2019 |

Isot marketit ovat viikonloppuisin kuin lastentarhoja. Usein kaupoissa isä ja äiti /useampi muu aikuinen ja pieniä lapsia. Eikö olisi koko maailmalle vähemmän stressaavaa ja tehokkaampaa, jos toinen näistä aikuisista olisi kotona tai vaikka puistossa sillä aikaa, kun toinen käy kaupassa? Tämä on ihan vilpitön kysymys - onko se koko perheen kanssa shoppailu oikeasti noin nautinnollista? Itseäni stressaa jo pelkästään katsoa vierestä.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys: käyttekö koko perheen voimin myös esim lääkärissä, pankissa tai vaikka verovirastossa? Millä asioilla käytte koko perheen voimin ja missä ette?

Vierailija
2/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis tietenkin, että kotona/puistossa sen lapsen tai lasten kanssa, ennen kuin joku tulee saivartelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys: käyttekö koko perheen voimin myös esim lääkärissä, pankissa tai vaikka verovirastossa? Millä asioilla käytte koko perheen voimin ja missä ette?

Vaikuttaako sinun lääkärikäyntisi perheesi elämään? Kaupassa monesti päätetään mitä ostetaan niin miksi se olisi vain yhden vastuulla?

Vierailija
4/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nautinnollista. Meillä on aina käynyt vain toinen tekemässä ostokset. 

Tähän systeemiin päädyttiin kun taloudessa oli ihan pieniä vauvoja. Ei ole mitään järkeä huudattaa pikkuvauvaa kaupassa. Ei vauvan tarvitse shoppailla.

Vierailija
5/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla lapseton.

Vierailija
6/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on tapana näyttää valtani. Isänä vien oman hovini kauppaan. Otan isovanhemmat mukaan ja muitakin ystäviä. Kaikki näkevät miten laaja hovi minulla on ja lapsia.

Ja ne ostosten määrät mitä lastataan isoon katumaasturiin. Tunnen olevani kuin joku Afrikkalainen heimojohtaja.

Katseetkin on sen mukaisia että onko tuo joku merkittävä tyyppi ja mistä tiedän sen. Hedelmäosastollakin annetaan kiltisti vaaka ja väistytään.

Tavallaan nautin marketissa korkeaa yhteiskunnallista statusta. Perheellisenä miehenä olen korkeimmalla asteikolla ja juhlistan sitä vielä kerskakuluttamalla julkisesti ja törkeästi :)

Koko perheen ostosreissut on arjen juhlaa ja samalla säästöä.

Kaikista hauska ja se paras turvallinen vaihtoehto ;)

T: Mies 46v

Vierailija
7/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako sinun lääkärikäyntisi perheesi elämään? Kaupassa monesti päätetään mitä ostetaan niin miksi se olisi vain yhden vastuulla?

Kuka päättää vasta kaupassa, että mitä ostetaan? Eikö voi rauhassa suunnitella kotona ja lähettää sitten yhtä perheenjäsentä ripeille ostoksille? Itse suunnittelen huolella viikon ruokaostokset etukäteen.

Vierailija
8/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kaupassa usein samalla, kun ollaan muutoinkin liikkeellä. En koe, että on mitään järkeä ajaa ensin kotiin ja siitä toinen lähtee takaisin markettiin. Mutta jos ollaan kotona ja on aikomus mennä vain kauppaan, niin silloin ei yleensä mennä koko perhe.

Vierailija
9/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko kööri (vanhemmat +2 lasta) viikonloppuisin mukana, koska vanhempi lapsi tykkää käydä kaupassa. Yksin ei hänen kanssaan pysty käymään, kun vajaa 4 vuotias ja aivan älyttömän vilkas, joten ostokset jäisivät ostamatta. Ja ei hän ei riehu, eikä huuda, mutta älyttömän utelias ja vikkelä ja haluaa tutkia ja tietää kaikesta kaiken. Joten kun ollaan kaikki, toinen hoitaa pienemmän lapsen ja pääosin ostokset ja toinen tutkailee milloin mitäkin vanhemman lapsen kanssa ja hakee osan ostoksista.

Vierailija
10/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää. Joko mieheni kävi, tai minä kävin kaupassa lasten ollessa pieniä . Tuntui hulluudelta lähteä perheenä viikonlopun ruokakauppoihin. Toinen teki sen yksin tehokkaasti. Muuten kävimme perheenä viikonloppuisin museoissa, taidenäyttelyissä ja ravintoloissa.

Vierailija
11/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on tapana näyttää valtani. Isänä vien oman hovini kauppaan. Otan isovanhemmat mukaan ja muitakin ystäviä. Kaikki näkevät miten laaja hovi minulla on ja lapsia.

Ja ne ostosten määrät mitä lastataan isoon katumaasturiin. Tunnen olevani kuin joku Afrikkalainen heimojohtaja.

Katseetkin on sen mukaisia että onko tuo joku merkittävä tyyppi ja mistä tiedän sen. Hedelmäosastollakin annetaan kiltisti vaaka ja väistytään.

Tavallaan nautin marketissa korkeaa yhteiskunnallista statusta. Perheellisenä miehenä olen korkeimmalla asteikolla ja juhlistan sitä vielä kerskakuluttamalla julkisesti ja törkeästi :)

:---D Okei tää oli hyvä.

Vierailija
12/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissuilla on myös kasvatuksellinen tarkoitus, samaan tapaan kuin vaikka kotitöihin osallistumisella. Nopeampaa ja helpompaahan se tiskit laittaa itse kuin korjailla lapsen työn tuloksia ja lakaista sirpaleita lattialta, mutta lasten täytyy saada osallistua normaalin arjen pyöritykseen.

Vierailija
13/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee kaikki kahdeksan ihmistä kauppaan ostoksille. Meille ostokset on juhlaa ja hauskanpitoa.

Kauppareissulla voi mennä helposti neljäkin tuntia aikaa ja tehdään kaikkea muutakin kuin ostetaan. Esimerkiksi syödään. Meille ostokset on hauskanpitoa.

Vierailija
14/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tarkoitus vastata tosissaan, mutta toisinaan me ollaan liikenteessä koko perheellä, ja samalla reissulla poiketaan kauppaan. Tai jostain marketista saatetaan ostaa sekä vaatteita tms. että ruokaa samalla reissulla. Voin kertoa, että mun on kokolailla turha ostaa lapsilleni vaatetta kysymättä niiden mielipidettä, koska silloin on tosi iso todennäköisyys, että ne jää käyttämättä. Ja jotkut kengät tms. on ihan pakko sovittaakin.

Kyllä mulla tähän asti on lääkärissäkin ollut aina molemmat muksut mukana. Olen kotiäiti (vedä henkeä, en asu Suomessa) ja puolisoni on yleensä lääkärien aikaan töissä. Ei mulla ole mitään paikkaa, mihin dumpata se toinen lapsi.

Vierailija
15/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koko kööri (vanhemmat +2 lasta) viikonloppuisin mukana, koska vanhempi lapsi tykkää käydä kaupassa. Yksin ei hänen kanssaan pysty käymään, kun vajaa 4 vuotias ja aivan älyttömän vilkas, joten ostokset jäisivät ostamatta. Ja ei hän ei riehu, eikä huuda, mutta älyttömän utelias ja vikkelä ja haluaa tutkia ja tietää kaikesta kaiken. Joten kun ollaan kaikki, toinen hoitaa pienemmän lapsen ja pääosin ostokset ja toinen tutkailee milloin mitäkin vanhemman lapsen kanssa ja hakee osan ostoksista.

Kuulostaa ihan kamalalta, oikeasti.

Milloin kaupoista tuli paikkoja, joissa lapsia opetetaan tutkimaan maailmaa? Viekää ne metsään tai jonnekin muualle vähän rauhallisempaan ympäristöön, minne ne kuuluu. Just tällaisen takia lapsiin suhtaudutaan nuivasti.

Vierailija
16/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka päättää vasta kaupassa, että mitä ostetaan? Eikö voi rauhassa suunnitella kotona ja lähettää sitten yhtä perheenjäsentä ripeille ostoksille? Itse suunnittelen huolella viikon ruokaostokset etukäteen.

Minä 😁 Ja joo, pitäisi ehkä suunnitella, pääsisi helpommalla. Ja ehkä saisi puuttuvat tuotteet nopeammin ostettua, kuin vasta 3kk päästä kun on loppunut (talouspaperi, leivinpaperi jne harvemmin ostettavat). Ostan mitä muistan, puoliso muistaa osan ja sitten kotona taas mietitään mitä unohtui ja puhutaan, että ostoslista olisi hyvä seuraavan kerran ja taas se jää tekemättä.

Vierailija
17/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tarkoitus vastata tosissaan, mutta toisinaan me ollaan liikenteessä koko perheellä, ja samalla reissulla poiketaan kauppaan. Tai jostain marketista saatetaan ostaa sekä vaatteita tms. että ruokaa samalla reissulla. Voin kertoa, että mun on kokolailla turha ostaa lapsilleni vaatetta kysymättä niiden mielipidettä, koska silloin on tosi iso todennäköisyys, että ne jää käyttämättä. Ja jotkut kengät tms. on ihan pakko sovittaakin.

Kyllä mulla tähän asti on lääkärissäkin ollut aina molemmat muksut mukana. Olen kotiäiti (vedä henkeä, en asu Suomessa) ja puolisoni on yleensä lääkärien aikaan töissä. Ei mulla ole mitään paikkaa, mihin dumpata se toinen lapsi.

Luetun ymmärtämiselle olisi tarvetta: kysymys olikin osoitettu niille, jotka siellä kaupassa kärsii useamman vanhemman voimin.

Vierailija
18/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalle sinkkumiehelle olet tavallaan se loppupysäkki ja pokaalin voittaja.

Olet tavallaan viholliseni ja voittajani. Nuorille sinkkunaisille olet se saavuttamaton ja kovan yrityksen "pysäkki". Kaikki taistelevat sinusta, ei minusta.

t. kiltti

Vierailija
19/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppareissuilla on myös kasvatuksellinen tarkoitus, samaan tapaan kuin vaikka kotitöihin osallistumisella. Nopeampaa ja helpompaahan se tiskit laittaa itse kuin korjailla lapsen työn tuloksia ja lakaista sirpaleita lattialta, mutta lasten täytyy saada osallistua normaalin arjen pyöritykseen.

Ihanko oikeasti hei, joillekin 0-6-vuotiaille opetatte "arjen pyörittämistä" automarketissa. Voi luoja mihin maailma on mennyt.

Vierailija
20/183 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä en näe ongelmaa siinä, että käydään kaupassa lasten kanssa. Kuitenkin itse koen sen aika stressaavana ja koitan vältellä sitä jos vaan pystyn. Mutta jotkut ilmeisesti eivät koe siitä stressiä.

Itsekin ihmettelen kun joillakin on kärryt täynnä ruokaa. Välillä tuntuu vähän että tarvitseeko oikeasti kaikkea tuota... Toisaalta he varmaan kokevat helpommaksi käydä kerran viikossa kunnolla kaupassa ja lastata ostokset autoon. Itselläni taas ei autoa ole joten en jaksa kantaa kerralla kovin paljon. Tässä on se huono puoli, että tulee helposti ostettua heräteostoksia, kun käy lähes päivittäin kaupassa.