Meidän perhe ei ilmeisesti sovellu koiralle?
En ymmärrä. Olen nyt kolmen eri kasvattajan kanssa ollut puheissa. Olen ollut omasta mielestäni ystävällinen ja normaali, ja kertonut meidän perheestä ihan totuuden mukaisesti: meillä on kolme lasta joista nuorin kohta viisivuotias. Kaikki ovat tottuneet koiriin vaikka meillä ei omaa ole ollut.
Me liikumme paljon jo nyt, ja muutenkin elämme normaalia perhe-elämää. Tarkoitus on kouluttaa koira osaksi perhettä, näyttelyihin tai muihin en ole näillä näkymin lähdössä mukaan. Koiralle on tiedossa hoitopaikka sen yhden lomaviikon ajaksi mitä ehkä matkustamme kerran vuodessa.
Eipä ole nämä ihmiset meille (minulle?) lämmenneet. En oikein tiedä missä vika ja toivoisinkin että joku voisi nätisti kertoa?
Kommentit (65)
Kokeilkaa kasvattajalta jolla elinkeinona, koska eivät voi syrjiä ostajia mielensä mukaan.
Jos teillä ei ole niin tarkkaa rodun kanssa, niin oletteko katselleet sekarotuisia?
Niitäkin myydään toki hyvin erilaisita paikoista, kannattaa tehdä hyvä taustatyö rotujen osalta ja kriittisesti tarkastella millainen kasvattaja on. Esim. yksi myyjä sanoi minulle että pentuja ei ole madotettu koska muuten joutuisi nostamaan hintaa...
Itse löysimme maailman ihanimman labbis/lapinporokoira mixin, joka on ollut todella terve ja muutenkin unelmakoira. Kasvattaja haastatteli mut todella syvällisesti, ensin puhelimessa, sitten käytiin paikan päällä ja vasta toisella käynnillä saimme pennun mukaan. Hän halusi olla täysin varma että juuri me pennun haluamme, koska 9 pennun pentueesta hänelle oli tullut peruutuksia vielä päivää ennen luovutusta. Oli lääkärintodistukset kunnossa, ja madotus tehty. Saatiin penturuokaa pussi mukaan, ja pidettiin yhteyttä ja kerrottiin kuulumisia muutama vuosi kauppojen jälkeenkin.
Äitikoira oli kotona kun pennun haimme, isästä näimme kuvan yhdessä äidin kanssa. Koira on ollut minulla muutamaa päivää vaille 9 vuotta, ja lääkärissä on tarinnut käydä kerran rokotuksien lisäksi.
Tiedän että jotkut pitävät sekarotuista koiraa kirosanana, mulla on kuitenkin tuuri käynyt kahden kanssa.
Kuulostaa että sä möläyttelet puhelimessa sellaisia, jotka paljastaa ettet tiedä mitään koirista. Kuten kyselet tyhmiä, vaikkapa juoko koirat maitoa vai vettä ja pysyyhän ne aina pentuna. Ota oikeasti selvää koirista ja koiran hankinnasta sekä kasvatuksesta niin pääset tästä ongelmasta.
Kerro AP miksi olisitte parempi koti monen myös todella nuoren lapsen ja kerrostaloasumisen kanssa kuin vaikka omakotitalossa omalla pihalla asuva perhe, jossa lapset ovat jo teinejä tai lapsia ei ole ollenkaan? Kysyntää on hirveästi ja kasvattajille varaa valita.
Tilanne on teille toki harmillinen, jos koiraa toivotte ja edellytykset olisivat hyvät, mutta koira ei ole mikään ihmisoikeus. Kasvattaja saa valita koiralle kodin ihan millä tahansa perusteella - vaikka pärstäkertoimella. Mulla ei ole lapsia eikä koiria, mutta pystyn silti samaistumaan ajatukseen siitä, ettei ottaisi sitä riskiä, että pentu menee lasten rääkättäväksi. Mistä se kasvattaja sen tietää, millaisia lapsesi ovat. Eikä sitä kasvattajaa teidän koirakuume niin paljoa kiinnosta, että se haluaisi teidän vakuuttavan olevanne hyviä omistajia. Kyllä sille pennulle löytyy sopiva ottaja kuitenkin jostain.