Tekopyhät ilmastovouhottajat
Hei tei jotka huudatte ilmastonmuutoksesta. Miksette aloita itsestänne? Lopettakaa lentomatkailu, luopukaa autoistanne. Esimerkki: kaverini, joka ei ole viiteen vuoteen astunut lentokoneeseen eikä omista autoa, otti kertakäyttömukin töissä ja sai hirveät haukut työkaveriltaan, joka lennähtää vähintään viisi kertaa jvuodessa jonnekin mukavalle kaupunkilomalle. Eikö näillä ihmisillä oo mitään suhteellisuudentajua? Tehkää testi omasta hiilijalanjäljestänne. Huudelkaa sitten, jos lukema on 4000 ta alle. Keskimäärin suomalaisella se on 20 000.
Kommentit (76)
Mites se raamattu sanoo: näet rikan muiden silmissä, mutta et huomaa malkaa omassa.
Rikka=roska, malka=hirsi.
Sain 60000, onko se hyvä vai paha?
Testin mukaan keskimääräinen hiilijalanjälki on 7200. Itselläni on 2900, vaikka on oma auto käytössä ja asumme asukaslukuun nähden aivan liian suuressa asunnossa, tähän vaikkuttaa kaikki muut valintamme.
Hiilijalanjälkeni on testin mukaan 2200.
Tuulivoimasetämiehet! Kuvottavaa sakkia!
Näköjään keskimäärin suomalaisella on reilut 10 000. Vähän meni huti muistin varassa. Testin tehneiden keskiarvo on tuo 7200
Sitten kun oikeasti ei voi lentää tai kännykän käyttöä rajoitetaan, niin tajuaa , että ei tämä ole hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
En koske pitkällä tikullakaan paskaläjään nimeltä sitra.
Sain 4000, ja on vielä lapsiakin ja mies o.O
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoimasetämiehet! Kuvottavaa sakkia!
Perustele miksi?
Pitikö tehdä uusi aloitus? Miksi et jatkanut siihen aiempaan? ;)
9 000 - tappaakohan Greta minut....?
Nelisentuhatta ja risat sain itse, kun muutama päivä sitten tein tuon testin. Asutaan maalla omakotitalossa ja omilla autoilla kuljetaan töihin ja harrastuksiin julkisten puutteessa. Kaupasta ostetaan vaatteita vain tarpeeseen ja ruokaa tietty. Ihmettelin tulosta, koska olin ajatellut, että meillä on varmaan semmoiset 10 000 tuon autolla kulkemisen takia.
Älypuhelimen käyttäminen vie hirveän paljon sähköä. Kaikki ne Facebookin selailut, Google-haut ja Ilta-Sanomien katsomiset uudelleen ja uudelleen... Suomi saisi hiilijalanjälkensä kuriin jo pelkästään sillä, että ihmiset lopettaisivat turhan netinkäytön puhelimillaan ja lähtisivät ulos reippailemaan ja tapaamaan tuttavia nokikkain.
Tämmättet hiilijalanjälkilaskelmat ovat tavalliselle ihmiselle liian vaikeita käsittää. Ylipäätään näistä ei käy selville paljonko se hiilijalanjälki on yli se mitä menee joka tapauksessa vaikka ei tekisi mitään. Vähän niin kuin kalorilaskelmissa on lepokalorikulutus niin näissä laskelmissa pitäisi tuoda selkeästi esiin se hiilijalanjälki mille et vaan voi mitään, se kuluu jos ylipäätään aiot olla hengissä.
Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä mitä sinä tai minä teemme. Sillä on, mitä päättäjät tekevät.
Siksi asiaa pitää toitottaa. Ihan sama teetkö sinä lentomatkan tai otanko minä kertakäyttömukin.
Kyllä tämä ilmastovouhotus tästä rauhoittuu. On se joka kerta aikaisempinakin vuosikymmeninä rauhoittunut. Ja sitten taas keksitään uusi kriisi. Aletaanko taas panikoimaan öljyn loppumisesta? Vai kaivetaanko vanha kunnon otsonikato taas esiin? Veikkauksia?
https://elamantapatesti.sitra.fi/