Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla huomionosoituksilla itseänne selvästi pienituloisempi mies voi osoittaa välittävänsä?

Vierailija
28.09.2019 |

Tarkoitan nyt oma-aloitteisia asioita, en pyytämiänne asioita.

Yritän selkiyttää ajatustani sen suhteen, onko mies vain häiriintynyt lokki (joka ei asiaa tietysti itse tajua) vaiko vilpittömästi rakastunut ja ihastunut. Huomioita kuluneen vuoden varrelta:

-kuukauden kuluttua tutustumisesta kutsui mukaansa aveciksi kaverin synttäreille. Hän ei vienyt mitään, pyysi minua ostamaan kukat. Ostin kukat (50 €) ja maksoin taksit sine ja takaisin (n. 50 €)
-ensimmäisen kuukauden aikana tarjosimme puoliksi ravintolassa, jonka jälkeen totesi rahojensa loppuneen ja minä olen kuluttanut kuukaudessa yhteisiin syömisiimme n. 200 €/kk. Miehen luona tarjolla maksimissaan leipää ja pastaa ilman lisukkeita
-maksoin miehelle ja itselleni liput parille keikalle sekä tarjosin juomat ja yöpalat illanvieton jälkeen (herran osuus n. 100 €/laaki)
-ostin miehelle synttäri-, nimppari- ja joululahjat yht. 400 €. En saanut itse minkäänlaista lahjaa, en edes korttia
-mies unohti syntymäpäiväni, jolloin täytin pyöreitä vuosia. Nimipäivieni muistamista en odottanutkaan

En normaalisti ole rahoja laskevaa tyyppiä mutta tässä tapauksessa mies yksinkertaisesti ei ole maksanut juuri minkäänlaista osaa yhteisistä kuluistamme. Siksi jo tuon ensimmäisen kukkakimppu-taksiepisodin jälkeen olen tullut kiinnttäneeksi asiaan huomiota. Jos olemme menneet kävelemään ja olen halunnut poiketa kahville, senkin olen molemmille maksanut. Olen maksanut miehelle bussilippuja, kuskannut autollani ja kun halusin piknikille vappuna, maksoin taas kerran kaikki eväämme.

Kun mies on välillä saanut jostakin rahaa, hän on käyttänyt rahansa erilaisiin elektroniikkavempaimiin (=satoja euroja) sekä uusiin (merkki-)vaatteisiin.

Suoratoistopalveluita mies luonnollisesti katsoo minun tunnuksillani.

Olen kyllästynyt ja sanonut tämän. Mies syyttää minua pinnallisuudesta ja vaatii "aitoa rakkautta valituksen sijaan" todettuani hänelle olevani suhteessa miinuspuolella. En osaa häntä enää arvostaa tämän käytöksen jälkeen. Osaisitteko te muut arvostaa? Miehellä ikää lähemmäs 50 vuotta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä edelleen maksat ja ostat lahjoja, lopeta. Välittämisen nyt voi osoittaa monellakin tavalla ilman, että siihen täytyy käyttää senttiäkään. Sellaisia et maininnut ollenkaan, onko niitä?

Vierailija
2/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies tuumaisi, jos vähentäisit sokerideittailuanne tasolla, joka olisi sinulle tyydyttävä?

Periaatteessa ymmärrän sen, että isotuloisempi maksaa enemmistön kuluista. Mutta jospa rukkaisit budjettiasi niin, että kävisitte miehen kanssa vain kahvilla silloin tällöin?

Lokki ei voi lokkeilla yhtään enempää kuin mitä muut hänelle mahdollistavat. Kaikki on sinun vallassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mies sinulle oma-aloitteisesti iltapalaa/aamupalaa jne? Hierooko kipeitä hartioitasi ilman taka-ajatuksia jne? Siivoaako?

Pahaltahan tuo kuulostaa että miehellä on kuitenkin välillä rahaa mutta käyttää sen kaiken itseensä.

Tosi hyviä halpoja lahjoja olen saanut esim mieleistäni musiikkia koostettu cd levy. Mieheltä hierontalahjakortti (ja se tarkoitti tosiaan minun hierontaa eikä esileikkiä miestä varten). Jne.

Vierailija
4/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä edelleen maksat ja ostat lahjoja, lopeta. Välittämisen nyt voi osoittaa monellakin tavalla ilman, että siihen täytyy käyttää senttiäkään. Sellaisia et maininnut ollenkaan, onko niitä?

En ole halunnut viettää iltaa ilman ruokaa ja leipää/pastaa syöden. Alkuun tunteita oli helppoa osoittaa muta luulen, että ne ovat hautautuneet jonnekin ja tilalle on tullut ärsytys.

Vierailija
5/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies tuumaisi, jos vähentäisit sokerideittailuanne tasolla, joka olisi sinulle tyydyttävä?

Periaatteessa ymmärrän sen, että isotuloisempi maksaa enemmistön kuluista. Mutta jospa rukkaisit budjettiasi niin, että kävisitte miehen kanssa vain kahvilla silloin tällöin?

Lokki ei voi lokkeilla yhtään enempää kuin mitä muut hänelle mahdollistavat. Kaikki on sinun vallassasi.

Vähensin radikaalisti näkemisiämme koska minulle jäi miehen luona vietetystä ajasta vain nälkä. Tästäkään mies ei ole pitänyt, hän haluaa "rakkautta". Tilanne on aivan absurdi ja tuntuu pöljältä kysellä asiaa täällä. Emme ole opiskelijoitakaan vaan ikäluokassa 40-50 vuotta.

6/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi katsella tuollaista pelleilyä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
7/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellainen käytäntö, että jaatte kahvilalaskut tai kumpikin maksaa omansa?

Vierailija
8/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kumppanin rahattomuus ei olisi itselleni ongelma, mutta en lähtisi kyllä tapailuvaiheessa rahoittamaan mitään tuolla lailla. Yksinkertaisesti tehtäisiin sitten halvempia asioita. Minusta esim. synttäreillä riittää huomioimiseksi onnentoivotukset ja suudelma, ja ehkä tuossa listassasi kuvaavinta onkin se, että edes mitään sellaista ei tullut. Kyllä tuo mies minusta vähän lokilta kuulostaa.

Itselläni ei olisi varaa kuvaamiisi asioihin, mutta en ihan noin vaan ottaisi niitä uuden kumppanin kustantamina. No jotkut kahvikupilliset kävelylenkillä eivät olisi ongelma, ja itse sitten vastavuoroisesti tarjoaisin myöhemmin kotonani kahvit ja vaikka itseleivottua pullaa. Samoin voisin lähteä keikalle aveciksi, jos toinen oikeasti haluaisi tarjota sen minulle, mutta en esimerkiksi ikinä pyytäisi toista ostamaan mitään. Ja synttäreillä huomioisin toisen kyllä - joskin oma tapani on lähinnä onnentoivotukset, suudelma ja vaikka se, että teen toiselle hänen lempiruokaa ja hieron hartioita. En edes suhteessa haluaisi, että aina pitäisi osoittaa välittämistä OSTAMISEN kautta. Ja joululahjoista ottaisin jo hyvissä ajoin puheeksi sen, että olisiko ok, jos ei osteta mitään, vaan tehdään mieluummin jotain kivaa yhdessä. Varmaan sanoisin suoraan, että kun itselläni ei ole rahaa ostaa mitään hienoa eikä mielikuvitukseni välttämättä ole kovin hyvä halpojen lahjojen suhteen, niin en haluaisi ostaa mitään tyhmääkään.

Itse kyllä ymmärrän sen, jos pienituloinen käyttää rahojaan omiin hankintoihinsa eikä esim. kumppanin nimpparilahjoihin. Mutta en ymmärrä sitä, jos samaan aikaan se pienituloinen ihan noin vaan itsestään selvästi kuluttaa toisen piikkiin ilman, että itse näkee siinä mitään ongelmaa.

Vierailija
9/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuisena on tarkoitus kyläillä toisten luona, minut tympii olla aina se syömisten tarjoaja. En minä pelkällä rakkaudella elä.

Vierailija
10/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat selvästikin käyttää itseäsi hyväksi. Miksi? Mikä miehessä on niin erinomaista? Minä en jaksaisi yksipuolista huomioimista kovin kauan.

Vierailija
11/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi sellainen käytäntö, että jaatte kahvilalaskut tai kumpikin maksaa omansa?

Sitten ei käydä juomassa parin euron kahvikupillisiakaan.

Vierailija
12/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kumppanin rahattomuus ei olisi itselleni ongelma, mutta en lähtisi kyllä tapailuvaiheessa rahoittamaan mitään tuolla lailla. Yksinkertaisesti tehtäisiin sitten halvempia asioita. Minusta esim. synttäreillä riittää huomioimiseksi onnentoivotukset ja suudelma, ja ehkä tuossa listassasi kuvaavinta onkin se, että edes mitään sellaista ei tullut. Kyllä tuo mies minusta vähän lokilta kuulostaa.

Itselläni ei olisi varaa kuvaamiisi asioihin, mutta en ihan noin vaan ottaisi niitä uuden kumppanin kustantamina. No jotkut kahvikupilliset kävelylenkillä eivät olisi ongelma, ja itse sitten vastavuoroisesti tarjoaisin myöhemmin kotonani kahvit ja vaikka itseleivottua pullaa. Samoin voisin lähteä keikalle aveciksi, jos toinen oikeasti haluaisi tarjota sen minulle, mutta en esimerkiksi ikinä pyytäisi toista ostamaan mitään. Ja synttäreillä huomioisin toisen kyllä - joskin oma tapani on lähinnä onnentoivotukset, suudelma ja vaikka se, että teen toiselle hänen lempiruokaa ja hieron hartioita. En edes suhteessa haluaisi, että aina pitäisi osoittaa välittämistä OSTAMISEN kautta. Ja joululahjoista ottaisin jo hyvissä ajoin puheeksi sen, että olisiko ok, jos ei osteta mitään, vaan tehdään mieluummin jotain kivaa yhdessä. Varmaan sanoisin suoraan, että kun itselläni ei ole rahaa ostaa mitään hienoa eikä mielikuvitukseni välttämättä ole kovin hyvä halpojen lahjojen suhteen, niin en haluaisi ostaa mitään tyhmääkään.

Itse kyllä ymmärrän sen, jos pienituloinen käyttää rahojaan omiin hankintoihinsa eikä esim. kumppanin nimpparilahjoihin. Mutta en ymmärrä sitä, jos samaan aikaan se pienituloinen ihan noin vaan itsestään selvästi kuluttaa toisen piikkiin ilman, että itse näkee siinä mitään ongelmaa.

On tehnyt minulle kerran ruokaa "ajatuksella". Sekin hänen mieliruokaansa. Ei ole hieronut minua kertaakaan. Ei ole pystynyt auttamaan minua missään ongelmassani. Voi soittaa keskellä yötä ja pyytää hakemaan päivystvästä apteekista särkylääkkeitä.

Vierailija
13/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät mitä miehet kokee läpi elämänsä naisten kanssa

Vierailija
14/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki jota ei heti tunnista lokiksi on pahempi kuin että suoraan pyytäisi.

Tunnistin tuon, kun itse hukkasin vuosia (oma läheisriippuvuus, yksin jäämisen pelko yms) miehen kanssa. Se että ostin hänelle lahjoja oli tietysti oma moka.

Tuo ettei välittänyt muistaa syntymäpäivääsi kertoo jo tarpeeksi.

Et tule koskaan saamaan siltä mitään takaisin. Oman pettymyksesi minimoimiseksi, ota etäisyyttä.

Jos hän oikeasti välittäisi, hän ei käyttäytyisi noin.

Kun alat ottaa etäisyyttä, hän voi esittää oikein hurmaavaa jotta katuisit. Pidä tiukka linja. Kohta sieltä sitten tuleekin lapsenomainen kiukuttelu ja lopuksi hullu raivo, kun mies ei halua luopua saavuttamistaan eduista ja mukavuuksista.

Hän voi ehdottaa että tulee "sun luo neuvottelemaan", laskelmoiden taas vaan yhden ilmaisen aterian itselleen. Jos he lainaavat jotain eivät palauta koskaan eli varkaitakin ovat.

Vierailija
15/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi, ei kannata asettua kynnysmatoksi.

Vierailija
16/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
17/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen mies. Minulla on kokemusta siitä, että muita naisia huomioitiin - minua ei. Tämä aivan tarkoituksella. Nautti ”roikkumisestani”, ja käytti tunnepuolella rankasti hyväkseen. Muiden syntymäpäivät muistettiin, lahjoja ostettiin etc. Minä oli muka-tärkeä, ja aina priotiteeteissa viimeinen. Olen käsitellyt terapiassa paljon hänen sadismiaan. Vieläkin sattuu.

Vierailija
18/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät mitä miehet kokee läpi elämänsä naisten kanssa

Jos ihmisellä on terve omanarvontunto, hän ei maksata menojaan muilla.

Vierailija
19/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokki jota ei heti tunnista lokiksi on pahempi kuin että suoraan pyytäisi.

Tunnistin tuon, kun itse hukkasin vuosia (oma läheisriippuvuus, yksin jäämisen pelko yms) miehen kanssa. Se että ostin hänelle lahjoja oli tietysti oma moka.

Tuo ettei välittänyt muistaa syntymäpäivääsi kertoo jo tarpeeksi.

Et tule koskaan saamaan siltä mitään takaisin. Oman pettymyksesi minimoimiseksi, ota etäisyyttä.

Jos hän oikeasti välittäisi, hän ei käyttäytyisi noin.

Kun alat ottaa etäisyyttä, hän voi esittää oikein hurmaavaa jotta katuisit. Pidä tiukka linja. Kohta sieltä sitten tuleekin lapsenomainen kiukuttelu ja lopuksi hullu raivo, kun mies ei halua luopua saavuttamistaan eduista ja mukavuuksista.

Hän voi ehdottaa että tulee "sun luo neuvottelemaan", laskelmoiden taas vaan yhden ilmaisen aterian itselleen. Jos he lainaavat jotain eivät palauta koskaan eli varkaitakin ovat.

Kuvailit täydellisesti tilannetta, jossa yritän selittää miehelle homman olevan tuhoon tuomittu. Olen monta kertaa halunut lopettaa tämän. Kiukuttelee, huutaa, itkee, raivoaa.

Vierailija
20/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä lokki. En minä tuollaista katselisi.

Minulla on ihana tyttöystävä joka on ikionnellinen jos joskus käydään pizzoilla ja minä maksan, käydään yhdessä kirppareilla jne... Tunnen olevani arvostettu, eikä paljoa jotkut harvoin syödyt pizzat maksa:)

No, seurustelun aloituslahjaksi maksoin hänelle etelänmatkankin, 400 €, vaikka olisi hänelläkin ollut rahaa, mutta halusin vain :)