Millaisilla huomionosoituksilla itseänne selvästi pienituloisempi mies voi osoittaa välittävänsä?
Tarkoitan nyt oma-aloitteisia asioita, en pyytämiänne asioita.
Yritän selkiyttää ajatustani sen suhteen, onko mies vain häiriintynyt lokki (joka ei asiaa tietysti itse tajua) vaiko vilpittömästi rakastunut ja ihastunut. Huomioita kuluneen vuoden varrelta:
-kuukauden kuluttua tutustumisesta kutsui mukaansa aveciksi kaverin synttäreille. Hän ei vienyt mitään, pyysi minua ostamaan kukat. Ostin kukat (50 €) ja maksoin taksit sine ja takaisin (n. 50 €)
-ensimmäisen kuukauden aikana tarjosimme puoliksi ravintolassa, jonka jälkeen totesi rahojensa loppuneen ja minä olen kuluttanut kuukaudessa yhteisiin syömisiimme n. 200 €/kk. Miehen luona tarjolla maksimissaan leipää ja pastaa ilman lisukkeita
-maksoin miehelle ja itselleni liput parille keikalle sekä tarjosin juomat ja yöpalat illanvieton jälkeen (herran osuus n. 100 €/laaki)
-ostin miehelle synttäri-, nimppari- ja joululahjat yht. 400 €. En saanut itse minkäänlaista lahjaa, en edes korttia
-mies unohti syntymäpäiväni, jolloin täytin pyöreitä vuosia. Nimipäivieni muistamista en odottanutkaan
En normaalisti ole rahoja laskevaa tyyppiä mutta tässä tapauksessa mies yksinkertaisesti ei ole maksanut juuri minkäänlaista osaa yhteisistä kuluistamme. Siksi jo tuon ensimmäisen kukkakimppu-taksiepisodin jälkeen olen tullut kiinnttäneeksi asiaan huomiota. Jos olemme menneet kävelemään ja olen halunnut poiketa kahville, senkin olen molemmille maksanut. Olen maksanut miehelle bussilippuja, kuskannut autollani ja kun halusin piknikille vappuna, maksoin taas kerran kaikki eväämme.
Kun mies on välillä saanut jostakin rahaa, hän on käyttänyt rahansa erilaisiin elektroniikkavempaimiin (=satoja euroja) sekä uusiin (merkki-)vaatteisiin.
Suoratoistopalveluita mies luonnollisesti katsoo minun tunnuksillani.
Olen kyllästynyt ja sanonut tämän. Mies syyttää minua pinnallisuudesta ja vaatii "aitoa rakkautta valituksen sijaan" todettuani hänelle olevani suhteessa miinuspuolella. En osaa häntä enää arvostaa tämän käytöksen jälkeen. Osaisitteko te muut arvostaa? Miehellä ikää lähemmäs 50 vuotta.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt jos aloitatte joskus yhteiselämän. Ei pienituloisemmalla miehellä ole koskaan varaa maksaa puolta siitä asumisen yms. tasosta mihin olet tottunut. Sanoit ostaneesi miehelle yhteensä 400€ synttäri, nimppari ja joululahjat. Laitoit miehen vaikeaan vastavuoroisuuden tilanteeseen sillä jos mies on matalatuloinen on 400€ iso raha.
Mies laittaa helposti 200 € uusiin ohjelmiin ja toiset 200 € kuoritakkiin, joka oli alennusrekissä (vain merkkivaatteet kelpaavat). On ostanut takkeja varmaan kuudella sadalla eurolla vuoden aikana.
Pikkurahallakin voi ilahduttaa ja syntymäpäivän unohtaminen... ei hyvä :( Tulee kyllä tunne että toinen ei välitä, kokeilee missä tulee raja vastaan..
Onhan tuo nyt uskomatonta että mies ostelee itselleen kalliita asioita mutta sinua ei huomioi mitenkään. En katselisi tuollaista hetkeäkään. Kyse ei ole siitä että hänellä ei ole rahaa vaan siitä että mihin hän haluaa ne käyttää. Sinä et ole kovin korkealla hänen prioriteeteissaan.
Mieshän on täysi hyväksikäyttäjä ja psykopaatti! Vielä mietitkin. Luuletko tosiaan että olet mistään muusta syystä kuvioissa mukana muuta kuin maksamassa miehelle asioita? Mies ei ole missään vaiheessa unohtanut yhtään mitään. Hän vain hyväksikäyttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt uskomatonta että mies ostelee itselleen kalliita asioita mutta sinua ei huomioi mitenkään. En katselisi tuollaista hetkeäkään. Kyse ei ole siitä että hänellä ei ole rahaa vaan siitä että mihin hän haluaa ne käyttää. Sinä et ole kovin korkealla hänen prioriteeteissaan.
Olen oikeasti miettinyt sitä, onko hänellä kaikki kotona. Syyttää minua tunteettomaksi hirviöksi, joka ei ajattele muuta, kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti miettinyt sitä, onko hänellä kaikki kotona. Syyttää minua tunteettomaksi hirviöksi, joka ei ajattele muuta, kuin rahaa.
Tottakai hän sinusta haluaa tehdä ongelman että jatkat maksamista pelkästä syyllisyydestä. Lueppa vähän psykopaatista/narsistista parisuhteessa niin ymmärrät mitä sinulle ollaan tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö mies sinulle oma-aloitteisesti iltapalaa/aamupalaa jne? Hierooko kipeitä hartioitasi ilman taka-ajatuksia jne? Siivoaako?
Pahaltahan tuo kuulostaa että miehellä on kuitenkin välillä rahaa mutta käyttää sen kaiken itseensä.
Tosi hyviä halpoja lahjoja olen saanut esim mieleistäni musiikkia koostettu cd levy. Mieheltä hierontalahjakortti (ja se tarkoitti tosiaan minun hierontaa eikä esileikkiä miestä varten). Jne.
Miten tämä tapahtuu toisinpäin, kun mies on maksaja. Luulen että nainen ei pidä itseään lokkeilijana vaan ottaa lahjat ja tarjoomukset itsestään selvinä. Vai onko rikkaampien miesten vaimot hieromassa ja hellimässä. Vai oöettavatko, että vain seksin tarjoaminen riittää.
Olen itse nainen ja tuli mieleen kysyä tätä, kun jotenkin alkoi nakertaa tuo lokkeilun tuuttaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö mies sinulle oma-aloitteisesti iltapalaa/aamupalaa jne? Hierooko kipeitä hartioitasi ilman taka-ajatuksia jne? Siivoaako?
Pahaltahan tuo kuulostaa että miehellä on kuitenkin välillä rahaa mutta käyttää sen kaiken itseensä.
Tosi hyviä halpoja lahjoja olen saanut esim mieleistäni musiikkia koostettu cd levy. Mieheltä hierontalahjakortti (ja se tarkoitti tosiaan minun hierontaa eikä esileikkiä miestä varten). Jne.
Miten tämä tapahtuu toisinpäin, kun mies on maksaja. Luulen että nainen ei pidä itseään lokkeilijana vaan ottaa lahjat ja tarjoomukset itsestään selvinä. Vai onko rikkaampien miesten vaimot hieromassa ja hellimässä. Vai oöettavatko, että vain seksin tarjoaminen riittää.
Olen itse nainen ja tuli mieleen kysyä tätä, kun jotenkin alkoi nakertaa tuo lokkeilun tuuttaus.
Kyse on varmaan siitä, millaista suhdetta itse kukin etsii. Onhan esim. Mailis Penttilä tyytyväinen kotihengettären rooliin. Jos mies voisi auttaa iäkkäiden vanhempieni puutalon kunnossapidossa vastineeksi minun rahallisesta panostuksestani, voisin jaksaa katsella kärsivällisemmin.
Mutta ei, ei tajua tuollaisista hommista mitään. Ex-mieheni tapasi vaihtaa talvirenkaani koska ”se nyt vaan on pikku juttu ja menee käden käänteessä”. Osaan vaihtaa itsekin ja nyt käytän rengashotellia mutta esimerkkinä tuo oli silti ele, jota arvostin.
En usko, että kovinkaan moni varakas mies ihan pelkkää seksiä vastaan sentään ryhtyy suhteeseen. Kuten totesin, minua miehen tyyli ärsyttää ja hiertää ihan arjen tasolla välejänne ja kaikken pahinta on se, että tunnen asian syövän miehen maskuliinisuutta. Biologiselta puolelta nainen kuitenkin etsii miehestä yleensä jollakin tavalla turvaa tai edes tasaveroista kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että ne pahimmat lokit inttää juuri tota, että se joka maksaa kaiken on itse rahanahne ja tunteeton :D se nyt vaan on epäreilua maksattaa toisella kaikki, miksi kahden ihmisen elämä olisi vaan toisen kontolla? Jos se raha on niin yhdentekevää, niin eikö sitä sit pitäisi olla elelemättä toisen kustannuksella?
On selvästi lokki. Pahoittelut. Muutenkin vaikuttaa manipuloivalta ja itsekeskeiseltä.
Pelastaudu ottamalla ero ja estä yhteydenotot.
Minulla tämmönen suhde ollu jo pari vuotta. Nyt on tilanne kriisiytynyt ja mies todellakin haukkuu minua ahneeksi materialistiksi. Aivan käsittämätön tilanne, en tiedä onko tyyppi narsistinen vai mikä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tämmönen suhde ollu jo pari vuotta. Nyt on tilanne kriisiytynyt ja mies todellakin haukkuu minua ahneeksi materialistiksi. Aivan käsittämätön tilanne, en tiedä onko tyyppi narsistinen vai mikä.
Juuri näin täällä. Saan kuulla olevani narsistinen valehtelija-psykopaatti koska ”hän on ollut koko ajan sama henkilö”. Varmasti. Harmi vain, että olen oppinut tuntemaan hänet paremmin.
Hemmetin vaikeaa tuntuu olevan hänestä eroon pääsemisen. Ei usko kun sanon haluavani lopettaa suhteen, haukkuu vain lisää ja seuraavana päivänä taas soittaa ja haluaa nähdä. Aiemmat miesystäväni ovat ymmärtäneet puhetta eri tavoin (huomattavasti paremmin).
Estä soitot, viestit ym. Olet asiasi tehnyt jo selväksi.
Ja juurikin kun ei tiedä onko itse vainoharhainen vai onko tilanne oikeasti niin että toinen siipeilee ja kääntää tilanteen kuin tilanteen ympäri. Minäkin olen ihan aikuinen ihminen jo, ja nyt todella hämilläni tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja juurikin kun ei tiedä onko itse vainoharhainen vai onko tilanne oikeasti niin että toinen siipeilee ja kääntää tilanteen kuin tilanteen ympäri. Minäkin olen ihan aikuinen ihminen jo, ja nyt todella hämilläni tilanteessa.
Pidän itseäni reiluna, rentona ja joviaalina tyyppinä. Raivostuttaa, että mies ei muka ole sitä huomannut.
Kirsikkana kakussa on se, että teen itse yrittäjänä todella pitkää päivää tulojeni eteen ja miehellä on rennomman (suoraan sanottuna pummimaisen) elämäntyylinsä takia vapaa-aikaa todella paljon. Olisi hyvin ehtinyt käydä kaivamassa pienen ojanpätkän vanhempieni ok-talon edessä. Ai niin, ei pääse paikalle koska ei ole autoa (eikä rahaa bussilippuun). Sitten kun itse käyn tuon pikku homman hoitamassa pois alta, mies kitisee vähäisestä yhteisestä vapaa-ajasta.
Olen päätänyt jo hankkiutua miehestä eroon. En vain tiedä, voinko tehdä sitä millään kohteliaalla tavalla vai estänkö vain joku kaunis päivä sanottuani ensin masentuneeni pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseäni reiluna, rentona ja joviaalina tyyppinä. Raivostuttaa, että mies ei muka ole sitä huomannut.
Kirsikkana kakussa on se, että teen itse yrittäjänä todella pitkää päivää tulojeni eteen ja miehellä on rennomman (suoraan sanottuna pummimaisen) elämäntyylinsä takia vapaa-aikaa todella paljon. Olisi hyvin ehtinyt käydä kaivamassa pienen ojanpätkän vanhempieni ok-talon edessä. Ai niin, ei pääse paikalle koska ei ole autoa (eikä rahaa bussilippuun). Sitten kun itse käyn tuon pikku homman hoitamassa pois alta, mies kitisee vähäisestä yhteisestä vapaa-ajasta.
Olen päätänyt jo hankkiutua miehestä eroon. En vain tiedä, voinko tehdä sitä millään kohteliaalla tavalla vai estänkö vain joku kaunis päivä sanottuani ensin masentuneeni pahasti.
Et sinä selitä mitään, vaan lopetat tekemisissä olemisen. Kokonaan. Ei ole mitään kohteliasta tapaa erota narsistista. Niillä on loismainen elämäntyyli, tuntevat oikeudekseen hyväksikäyttää ihmisiä, ne syyllistää, vainoaa, vaatii, kohtelee törkeästi ja saa sinut tuntemaan syyllisyyttä kaikesta huonosta kohtelusta ja pitää huolen että sinä et saa mitään koko suhteen aikana, mutta sinun pitää olla siitäkin kiitollinen, että annat kaiken ja saat tyhjää. Se ihminen minkä näet nyt on hänen oikea luonne mikä on ollut piilossa koko ajan.
Lopeta heti. Olet joutunut hyväksikäyttäjän uhriksi. Vaikka olisi ihan pa, voi mies auttaa takkia päälle, avata oven, tarjota apua ja ostaa vaikkapa kukkia. Marketista saa 5 eurolla jo nätin kimpun. Myös kotona voi valmistaa edullisesti ruokaa, muutakin kuin keittää makaronia.
Jos hän sen sijaan ” maksaa luonnossa ” ja se on sinulle ok, niin mikäs siinä, jos haluat olla se naispuolinen sugar daddy.
Tuo, että mies raivoaa, kun asian ottaa puheeksi, on kyllä ihan sairaan ihmisen reaktio.
Normaali ihminen häpeäisi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kauhea mies.
Pienituloisuus ei mua haittaisi, mutta se, että mies maksattaisi mulla kaiken, haittaisi todella.
Sinänsä yhdessäoloon ja huomioimiseen ei tarvitse käyttää rahaa.
Oletko miettinyt jos aloitatte joskus yhteiselämän. Ei pienituloisemmalla miehellä ole koskaan varaa maksaa puolta siitä asumisen yms. tasosta mihin olet tottunut. Sanoit ostaneesi miehelle yhteensä 400€ synttäri, nimppari ja joululahjat. Laitoit miehen vaikeaan vastavuoroisuuden tilanteeseen sillä jos mies on matalatuloinen on 400€ iso raha.