Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla huomionosoituksilla itseänne selvästi pienituloisempi mies voi osoittaa välittävänsä?

Vierailija
28.09.2019 |

Tarkoitan nyt oma-aloitteisia asioita, en pyytämiänne asioita.

Yritän selkiyttää ajatustani sen suhteen, onko mies vain häiriintynyt lokki (joka ei asiaa tietysti itse tajua) vaiko vilpittömästi rakastunut ja ihastunut. Huomioita kuluneen vuoden varrelta:

-kuukauden kuluttua tutustumisesta kutsui mukaansa aveciksi kaverin synttäreille. Hän ei vienyt mitään, pyysi minua ostamaan kukat. Ostin kukat (50 €) ja maksoin taksit sine ja takaisin (n. 50 €)
-ensimmäisen kuukauden aikana tarjosimme puoliksi ravintolassa, jonka jälkeen totesi rahojensa loppuneen ja minä olen kuluttanut kuukaudessa yhteisiin syömisiimme n. 200 €/kk. Miehen luona tarjolla maksimissaan leipää ja pastaa ilman lisukkeita
-maksoin miehelle ja itselleni liput parille keikalle sekä tarjosin juomat ja yöpalat illanvieton jälkeen (herran osuus n. 100 €/laaki)
-ostin miehelle synttäri-, nimppari- ja joululahjat yht. 400 €. En saanut itse minkäänlaista lahjaa, en edes korttia
-mies unohti syntymäpäiväni, jolloin täytin pyöreitä vuosia. Nimipäivieni muistamista en odottanutkaan

En normaalisti ole rahoja laskevaa tyyppiä mutta tässä tapauksessa mies yksinkertaisesti ei ole maksanut juuri minkäänlaista osaa yhteisistä kuluistamme. Siksi jo tuon ensimmäisen kukkakimppu-taksiepisodin jälkeen olen tullut kiinnttäneeksi asiaan huomiota. Jos olemme menneet kävelemään ja olen halunnut poiketa kahville, senkin olen molemmille maksanut. Olen maksanut miehelle bussilippuja, kuskannut autollani ja kun halusin piknikille vappuna, maksoin taas kerran kaikki eväämme.

Kun mies on välillä saanut jostakin rahaa, hän on käyttänyt rahansa erilaisiin elektroniikkavempaimiin (=satoja euroja) sekä uusiin (merkki-)vaatteisiin.

Suoratoistopalveluita mies luonnollisesti katsoo minun tunnuksillani.

Olen kyllästynyt ja sanonut tämän. Mies syyttää minua pinnallisuudesta ja vaatii "aitoa rakkautta valituksen sijaan" todettuani hänelle olevani suhteessa miinuspuolella. En osaa häntä enää arvostaa tämän käytöksen jälkeen. Osaisitteko te muut arvostaa? Miehellä ikää lähemmäs 50 vuotta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Vierailija
42/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea mies.

Pienituloisuus ei mua haittaisi, mutta se, että mies maksattaisi mulla kaiken, haittaisi todella.

Sinänsä yhdessäoloon ja huomioimiseen ei tarvitse käyttää rahaa.

Voitko perustella väitteesi? Ei tarvita rahaa? Tarkoitatko suhdetta, jossa ei koskaan käydä missään, ollaan vain jomman kumman luona ja hengitetään ilmaa?

Mennäänkö ilta- ja aamupalaa syömään aina kukin omille tahoillemme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä mies. Ei tuossa raha-asia ole edes ratkaiseva. Vaan se, että mies ei osoita välittämistä lainkaan.

Vierailija
44/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa ap ketju nimeltä Epäsuorat rakkaudenosoitukset. Siellä ilmaistapoja huomioida toista

Vierailija
45/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas olet epätoivoinen. Ja niin ovat muutkin hermesetas-huoltajat.

Vierailija
46/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mieshän nyhtää sua törkeästi. Naurettavaa että hyvillä mielin törsää omat rahansa ja elelee sun kustannuksella, ja sit vielä kehtaa syyttää sua itsekkääksi. Kenelle se raha on tärkeintä tässä?

Mä olisin kyllä vetänyt rajan jo siinä, että joutuisin avecina ostamaan miehen lahjan kaverilleen ja hoitamaan kyydit, omat kukan ja pienen lahjan toki olisin kustantanut. Mun mielestä kyllä tollasessa tilanteessa pitäis riittää vaan nimi yhteiseen korttiin, jos sitäkään.

Ootko kysynyt paljonko pitää maksaa, että pääset miehestä eroon kokonaan? :D

Vierailija
47/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt uskomatonta että mies ostelee itselleen kalliita asioita mutta sinua ei huomioi mitenkään. En katselisi tuollaista hetkeäkään. Kyse ei ole siitä että hänellä ei ole rahaa vaan siitä että mihin hän haluaa ne käyttää. Sinä et ole kovin korkealla hänen prioriteeteissaan.

Olen oikeasti miettinyt sitä, onko hänellä kaikki kotona. Syyttää minua tunteettomaksi hirviöksi, joka ei ajattele muuta, kuin rahaa.

Jännä, että ne pahimmat lokit inttää juuri tota, että se joka maksaa kaiken on itse rahanahne ja tunteeton :D se nyt vaan on epäreilua maksattaa toisella kaikki, miksi kahden ihmisen elämä olisi vaan toisen kontolla? Jos se raha on niin yhdentekevää, niin eikö sitä sit pitäisi olla elelemättä toisen kustannuksella?

Entäs jos asetelma olisi toisinpäin. Nainen olisi matalatuloinen siivooja jolla ei ole varaa edes ulkona syömiseen kuin harvoin. Ap käyttää rahaa aika huolettomasti.

Vierailija
48/51 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea mies.

Pienituloisuus ei mua haittaisi, mutta se, että mies maksattaisi mulla kaiken, haittaisi todella.

Sinänsä yhdessäoloon ja huomioimiseen ei tarvitse käyttää rahaa.

Voitko perustella väitteesi? Ei tarvita rahaa? Tarkoitatko suhdetta, jossa ei koskaan käydä missään, ollaan vain jomman kumman luona ja hengitetään ilmaa?

Mennäänkö ilta- ja aamupalaa syömään aina kukin omille tahoillemme?

Tollasta kahden matalatuloinen seurustelu on:D Ei käydä syömässä ravintoloissa, lennellä kaupunkilomille eikä ylipäätään tehdä mitää mikä vaatii enemmän rahaa.

49/51 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja asioita voi tehdä ilman rahaakin. Seurustelin aikanaan todella vähätuloisen miehen kanssa, eikä rahan puute ollut mikään ongelma. Valitsimme yhteiset tekemiset sen mukaan, että kummallakin oli niihin varaa. Liikuimme luonnossa paljon ym.

Minulle se sopi, koska en vietä kulutuskeskeistä elämää muutenkaan. Jos halusin shoppailla tai matkustaa, tein sitä ystävien kanssa.

Koskaan ei tullut sellaista tunnetta, että mies yrittäisi maksattaa omia juttujaan minulla, ei ikinä! Enkä tietenkään olisi sellaiseen suostunutkaan.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
50/51 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät mitä miehet kokee läpi elämänsä naisten kanssa

Lyönpä vetoa että kukaan nainen ei pyydä uutta tapailukumppaniaan ostamaan ystävälleen (siis naisen ystävälle) synttärilahjaa/kukkia.

Vierailija
51/51 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt uskomatonta että mies ostelee itselleen kalliita asioita mutta sinua ei huomioi mitenkään. En katselisi tuollaista hetkeäkään. Kyse ei ole siitä että hänellä ei ole rahaa vaan siitä että mihin hän haluaa ne käyttää. Sinä et ole kovin korkealla hänen prioriteeteissaan.

Olen oikeasti miettinyt sitä, onko hänellä kaikki kotona. Syyttää minua tunteettomaksi hirviöksi, joka ei ajattele muuta, kuin rahaa.

Mä en yleensä huutele provoa mutta nyt epäilyttää...sä otsikoit, että miten pienituloinen voi näyttää välittämistään, ja sitten tipoittain kerrot, että

-maksat kaikki yhteiset menot ja jopa miehen kaverin kukat

-mies ostaa koko ajan itselleen kallista elektroniikkaa

-miehelle kelpaa vain merkkivaatteet

Ja viimeiseksi:

-mies kutsuu sinua hirviöksi!

Miksi ihmeessä et laittanut tuota kaikkea infoa aloitukseen? miksi laitoit ongelmaksi, että miten mies voisi osoittaa välittämistään, kun hän ei ylipäätään vaikuta välittävän sinusta (ja eikö se olisi *hänen* tehtävänsä miettiä tuota asiaa)?