Meikkaava ja "räväkkä" tyylinen teinipoika ja pitkästä aikaa vierailu mummolaan, onko ok lahjoa lapsi pukeutumaan vierailun ajaksi siististi ja jättämään meikit pois?
Anoppi ja appiukko näkivät pojan viimeksi 9-vuotiaana jolloin oli vielä lapsenkasvoinen "peruspoika" Nyt 5 vuotta myöhemmin olisi edessä vierailu appivanhemmille. He ovat todella vanhanaikaisia ja konservatiivisia, ja pojan tyyli varmasti aiheuttaisi pahennusta.
On mustaa vaatetta, kimallusta, lävistyksiä, irokeesi ja näkyvä suttuinen meikki. Ja kaiken päälle pahin uhma tuntuu olevan juuri päällä "Mähän en lähde jos en kelpaa sellaisena kun oon"
Onko ok, jos lahjon pojan kohtuullisella rahasummalla, esim. 100€ jos suostuu pukeutumaan vierailulle siististi ja jättämään meikit ja lävistyskorut pois?
Kommentit (33)
Tapaatte heitä kohtuuttoman harvoin. Tavata useammin, niin poikanne tutustuu heihin paremmin.
Nyt on jo kiire, jos aikoo saada kunnon isovanhempi-lapsenlapsisuhteen.
En antaisi lapseni pukeutua noin räväkästi. Johan siinä karistaa kiltit tyttöystäväehdokkaat. Valikoima supistuu huomattavasti.
Mun tyttö käyttää kolmea ketjua farkuissaan. Sallin, mutta ärsyttää. Olen kertonut, että osa kunnon pojista karsiutuu. (tyttöni on raitis, tupakoimaton ja lukiossa)
Jatkossa tapaisin heitä useammin.
Pakottisin pojan pukeutumaan asiallisesti
En todellakaan antaisi 100 euroa tuosta. Jos olisi pakko lahjoa, max olisi 20 euroa.
Kummasti ne äidit saa tulla liian pienissä farkuissa joista maha röllöttää :D Ymmärtäidin todellakin jos kyseessä olisi vaikka hautajaiset että siellä ei olisi vihreää huulipunaa tms. Mutta kyllä omalle suvulleen pitäisi saada näyttäytyä omana itsenään. Minulta kiellettiin omantyylinen pukeutuminen OMISSA ylioppilasjuhlissani koska sukulaisille tulee paha mieli.
Nämö isovanhemmat sitten varmaan tulebat teille kylään ja siivoatte pojan koulukuvat pois näkyvistä kun ei miellytä heitä :D
Mistä 14 v on lävistyksiä hankkinut?
Lapsi ei ole minäsi jatke,etkä voi muokata hänestä itsesi kopiota.
Taitaa olla aikas karmeet isovanhemmat,kun poika ei ole n'ähnyt 5 vuoteen.
Poika voi hyvin jäädä kotiin...säästäkää perhettänne konfliktilta.
Anna sille se 100 eur..niin voi mennä ostamaan lisää läväreitä ja meikkejä.
Miehen vanhemmat taitaa olla kunnon ihmisiä.
Ovat varmaan risulla hakann eet kapinan ulos miehestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vanhemmat taitaa olla kunnon ihmisiä.
Ovat varmaan risulla hakann eet kapinan ulos miehestäsi.
Eivät todellakaan..käyttivät remmiä
Hmmm lahjonta vai kunnon tukkapölly?
Jos ihminen kohtelee hyvin muita ihmisiä, on IHAN SAMA miltä hän näyttää. Oikeasti. Jos sitä ei ymmärrä, on todella pinnallinen, ihan sama minkä ikäinen on. Sisin ratkaisee. Tätä ei monikaan tajunnut silloin kun itse olin teini, kympin oppilas ja todella fiksu, mutta koska olin isotissinen blondi ja meikkasinkin vielä voimakkaasti, suurin osa ihmisistä kuvitteli minusta kaikenlaista kummallista, vaikka olin oikeasti maailmantuskaa kärsivä introvertti lukutoukka. Samoin pitkätukkainen, mustaan nahkaan pukeutunut metallimusiikkia kuunteleva poikaystäväni oli monen mielestä joku saatananpalvoja, vaikka oli mitä kiltein, herkin ja tunteellisin tyyppi. Sattui vain kitaristina rakastamaan raskaampaa musiikkia.
Jos ei mummot ja papat muuten pysty laajentamaan maailmankuvaansa, teinien kautta se voi olla mahdollista jos vaan yhtään antaa sille mahdollisuuden.
Minä luulen että 99% Suomen isovanhemmista on ok tuon asian kanssa. Tässä maassa homo-ja-lesbofobia alkoi sotien jälkeen kun uskonnot saivat vallan.
Anna olla sen näköinen kuin on, tärkeintä että käyttäytyy asiallisesti eikä öykkäröi ylimielisesti. Hyvä vaan isovanhempienkin asenteita vähän tuuletella.
Vierailija kirjoitti:
Tapaatte heitä kohtuuttoman harvoin. Tavata useammin, niin poikanne tutustuu heihin paremmin.
Nyt on jo kiire, jos aikoo saada kunnon isovanhempi-lapsenlapsisuhteen.
En antaisi lapseni pukeutua noin räväkästi. Johan siinä karistaa kiltit tyttöystäväehdokkaat. Valikoima supistuu huomattavasti.
Mun tyttö käyttää kolmea ketjua farkuissaan. Sallin, mutta ärsyttää. Olen kertonut, että osa kunnon pojista karsiutuu. (tyttöni on raitis, tupakoimaton ja lukiossa)
???????
Huonoa vanhemmuutta kun ei opeta tahdikkuutta ja tilannetajua. Isovanhempien kutsuilla ei olla niinkuin jossain nuokkarilla.