Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaava ja "räväkkä" tyylinen teinipoika ja pitkästä aikaa vierailu mummolaan, onko ok lahjoa lapsi pukeutumaan vierailun ajaksi siististi ja jättämään meikit pois?

Vierailija
28.09.2019 |

Anoppi ja appiukko näkivät pojan viimeksi 9-vuotiaana jolloin oli vielä lapsenkasvoinen "peruspoika" Nyt 5 vuotta myöhemmin olisi edessä vierailu appivanhemmille. He ovat todella vanhanaikaisia ja konservatiivisia, ja pojan tyyli varmasti aiheuttaisi pahennusta.

On mustaa vaatetta, kimallusta, lävistyksiä, irokeesi ja näkyvä suttuinen meikki. Ja kaiken päälle pahin uhma tuntuu olevan juuri päällä "Mähän en lähde jos en kelpaa sellaisena kun oon"

Onko ok, jos lahjon pojan kohtuullisella rahasummalla, esim. 100€ jos suostuu pukeutumaan vierailulle siististi ja jättämään meikit ja lävistyskorut pois?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Vierailija
2/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän puhuttavaa isovanhemmilla, jos poika on oma itsensä. 

Kohteliaasti kannattaa tietenkin käyttätyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Meillä kuuluu kyllä ihan perus käytöstapoihin että vierailulla ei näytetä miltään joulukuuselta ihan vaan koska uhma. Ja että läheistensä tapaamisesta saisi vielä noin hurjan määrän rahaa. Älytöntä. Jos ei alkaisi normaalit käytöstavat ja siistit vaatteet löytyä niin saisi olla ilman puhelinta ja viikkorahaa hyvän aikaa.

Vierailija
4/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa se oudolta, mutta toisaalta ainahan voi yrittää jos poika siihen suostuu :D

Vierailija
5/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Jos isovanhemmat välittävät lapsenlapsestaan, he hyväksyvät hänet sellaisena kun on. Jos eivät hyväksy, niin oma häpeä.

Vierailija
6/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska annat pojalle selkeän viestin, ettei hän tosiaan kelpaa sellaisena kuin on. Että sinä, oma äiti (?), häpeät häntä, etkä kehtaa esiintyä hänen seurassaan, jos hän näyttää siltä, miltä hän haluaa näyttää. 

Se kuitenkin olisi enemmän kuin ok, että kertoisit pojalle suoraan, millaisia ihmisiä hänen isovanhempansa ovat ja korostaisit, ettei hänen pidä ottaa itseensä mitään, mitä he mahdollisesti sanovat hänen ulkoäöstään. Jos koet, että poikaa pitää jotenkin lahjoa, lahjo hänet käyttäytymään kohteliaasti vierailun ajan, vaikka isovanhemmat päästelisivät suustaan millaisia sammakoita tahansa.

Vierailija
7/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat rakastavat poikaa, vaatteet ja uhma kuluu nuoruuteen. Kyllä viisaat isovanhemmat sen ymmärtävät. Miksi käytte niin harvoin? Viisi vuotta näkemättä mummoa ja pappaa on kyllä outoa! Ettekä ole edes kuvia lähettäneet pojasta. Outoa.

Vierailija
8/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se pojan itsetuntoa satuttaa kuin isovanhenpia.

Muistan kun serkkuni joutui aina ennen isovanhempien tuloa oman huoneen siistimään julisteista ja muista jutuista, kun isovanhemmat eivät hyväksyneet muuta kuin uskonnollisia asioita..

Serkulla ei ole nykyään terve suhtautuminen itseensä.

Vierailija
9/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo! Viiden vuoden välein käydään mummolassa! Irokeesia ei enää ole murkkupojilla.

Vierailija
10/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin..ikää siis 14? No sehän on juuri se ikä, kun itseään etsii ja irtaantuu vanhemmista ja tuommoinen kuuluu ikään! Isovanhempien kait sen luulisi ymmärtävän!? Punk ja kaikki siihen liittyvään oli 80-luvulla nuorison kesken aivan tavallista tyyliä melkeinpä))

Totta että Jos on pakko lahjoa (mitä ei voi suositella) niin juurikin niin, että älä ota itseesi jos he paheksuvat sinua.

Poikahan vaikuttaa fiksummalta kuin sinä, kun sanoo ettei lähde ollenkaan mikäli ei kelpaa sellaisena kuin on.

Tää veti kyllä pitkän korren sarjassamme idioottivanhemmat!

Vierailija
11/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Olet huono vanhempi, jos et anna pojan olla oma itsensä.

Ketä kiinnostaa mummojen päivittely, ne nyt kauhistuu ihan mistä tahansa asiasta joka ei ollut olemassa 60-luvulla.

Vierailija
12/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä tehtäväsi on tukea poikaa löytämään itsensä eikä pojan muuttaminen toisten mieliksi. Maailmassa kaikkia ei voi miellyttää ja parhaimmat eväät annat pojallesi, kun saat hänet ymmärtämään sen. Tue häntä olemaan rohkeasti oma itsensä ja olemaan ottamatta itseensä jos kaikki eivät tykkää. Kohtelias tietenkin täytyy olla, mutta tyylinsä saa jokainen valita itse.

Vierailija
13/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus tuollainen teinipoika. Pukeutumiseni on edelleenkin räväkkää ja minua verrataan jussi69:n. On hyvä tietää että se pojan tyyli ei välttämättä jää vaiheeksi. Minun sukulaiseni eivät ole ollenkaan tervetulleita kotiini, koska joka vierailulla aletaan siivoilemaan mun tavaroita pois ja huutamaan ja arvostelemaan, miten hävettää vieraille näyttää tällaista taloa.

Ja minö olen kaikki nämä vuodet ollut ilkeä ja tottelematon ja pukeutunut vain sukulaisia loukatakseni :) Minun meikkini olivat kamalia sotkuja ja haukuttiin vaikka miksi, mutta sitten alettiinkin kinuamaan niitä minun kalliita tuotteita lainaan ja vaadittiin että meikkaan nämä mummelit juhliin kun olisin kerrankin hyödyksi heille nyt kun olen oppinut meikkaamaan :)

Tukekaa häntä jo nyt alussa! 14v:n meikit saattaa näyttää suttuisilta ja tyyli voi näyttää ehkä toisista tyhmältä, mutta on tärkeää että hän itse kokee itsensä hyväksi ja itsevarmaksi omassa tyylissään. Ja uskaltaa sitten myöhemminkin kokeilla uutta.

Vierailija
14/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin teininä aina sukulaisille mennessä pukeutumaan normaalisti. Noh ei tullut mieleen että samalla paikkakunnalla asuvat sukulaiset voi tulla yllättäen käymään tai kaupassa vastaan. Awkward... Ja tämähän oli kaikki sitä, että äitini ei halunnut näyttäytyä goottitytön seurassa ettei häntä luulla narkkariksi. Sukulaiset ei vieläkään tajua ettei mulla ole mitään rooliasua päällä, vaan oikeasti pukeudun joka päivä näin, ja olen pukeutunut viimeiset 15 vuotta.

Pojalle voi ehkä sanoa, että nyt saattaa tulla ilkeää kommenttia, ja se johtuu siitä että isovamhemmat ovat vanhanaikaisia. Siitä ei tarvitse loukkaantua. Mutta se on hänelle sitten siinäkin hyvä kokemus, että jis on erikoinen tyyli, tuntemattomatkin kokevat oikeudekseen koskea sinuun ja huudella ja kommentoida. Se on asia joka tulee vastaan kun on erilainen, ja tässä pääsee senkin asian kohtaamaan. Mutta jos sitä ilkeää kommenttia isovanhemmilta tulee ja poika loukkaantuu, niin älkää todellakaan lähtekö siihen mukaan niinkuin omat vanhempani lähtivät, vaan olkaa hänen puolellaan. Ei kenellekään tarvitse puhua rumasti ja epäkunnioittavasti, ja vaikka kuinka olisikin "kauhean" näköinen, niin ei ansaitse sitä että sukulaiset arvostelevat törkeästi ja menettävät käytöstapansa.

Vierailija
15/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat istuttaa lapseen tunteen ettei kelpaa omana itsenään? Ok.

Vierailija
16/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Jos isovanhemmat välittävät lapsenlapsestaan, he hyväksyvät hänet sellaisena kun on. Jos eivät hyväksy, niin oma häpeä.

Normaalien käytöstapojen edellyttäminen ei ole mikään häpeä.

Vierailija
17/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä tehtäväsi on tukea poikaa löytämään itsensä eikä pojan muuttaminen toisten mieliksi. Maailmassa kaikkia ei voi miellyttää ja parhaimmat eväät annat pojallesi, kun saat hänet ymmärtämään sen. Tue häntä olemaan rohkeasti oma itsensä ja olemaan ottamatta itseensä jos kaikki eivät tykkää. Kohtelias tietenkin täytyy olla, mutta tyylinsä saa jokainen valita itse.

No sitä omaa tyyliä voi toteuttaa jossain steissillä vai missä lie nuoret nykyään notkuvatkaan. Tilanteen mukainen pukeutuminen on taito joka on opeteltava. Huomaa tästäkin ketjusta että aika moni "ulalla" asiasta.

Vierailija
18/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, vaan huonoa vanhemmuutta. Voi vaikuttaa nuoren itsetuntoon, kun ei kelpaa vanhemmilleen sellaisena kun on. Me tehtiin pinkkiin pukeutuvan pojan ja vanhoillisten isovanhempien kanssa niin, että kerrottiin pojalle, ettei heidän mielipiteistään pidä välittää, ja poika saa olla juuri sellainen kuin on. Niin vaan mummot tottuivat ja poika pysyi omana itsevarmana itsenään.

Vierailija
19/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan pitää meikit ja vaatetyyli vierailulla.

Noi käpyset on jo menneen talven lumia, niitten höpötyksistä kannata välittää.

Vierailija
20/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Olet huono vanhempi, jos et anna pojan olla oma itsensä.

Ketä kiinnostaa mummojen päivittely, ne nyt kauhistuu ihan mistä tahansa asiasta joka ei ollut olemassa 60-luvulla.

Jos omana itsenä olemiseen kuuluu alleen laskeminen ruokapöydässä, niin pitääkö sitäkin tukea aina ja kaikkialla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi