Onko masuvauva vaaratonta hiusväri ainetta?
Mulla tuli keskenmeno viime keväänä ja vaikka nää asiat ei välttämättä/varmaan yhteen liitykään, niin vähän ennen sitä värjäsin hiukseni. Siitä jäi trauma ja nyt uudestaan raskaana ollessani en halua mitään "myrkkyä" päähäni laittaa. Oon viikolla 16. ja ongelma on vaan, että harmaannun ilmeisesti ennen aikaisesti ja nyt mulla on hirvee harmaa juurikasvu. Onko mitään turvallista luonnon hiusväriä? Mustikka, ehkä punaviini, ketsuppi tms? Hennakin on kai aika vahva aine raskaana olevalle, vai onko? ...
Kommentit (51)
Öö miksi alapeukut aloitukseen?..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masuvauva, puhuuko joku oikeasti noin?
Jaa mistähän ilmaisusta itse pidät? ...t. ap
Sikiö?
Onhan niitä "kertakäyttö" värejä. Mitä suihkutetaan ja lähtee muutaman pesun jälkeen pois.
Jos nyt on ihan pakko värjätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikiö?
Kuulostaa just siltä persoonattomalta solumöykyltä, johon tolla nimityksellä pyritäänkin, että lapsi ei ole ihminen ennen syntymäänsä. Masuasuvainen on jo leikkivä lapsi:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko et värjäys vaikuttaa masuvauvaan ellei värjää tyyliin joka pv hiuksia.. itse ainakin edellisessä raskaudessa värjäilin hiuksia eikä ainakaan lapseen ole vaikuttanu mitenkää?
Mutta, kampaamoissa/ekokampaamoissa voi värjätä hiukset kasviväreillä. Uskoisin, että niillä nyt ainakin on turvallista värjätä?
Tottakai voi vaikuttaa. Senhän takia sitä ei suositella raskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten mikä vaikuttaa, mutta oli muinoin työtoveri joka värjäsi hiuksensa punaisiksi raskausaikana. Lapsi syntyi punatukkaisena ja nainen vannoi, että kummankaan suvussa ole punapäitä . Nainen oli luonnostaan vaalea ja mies ristiverinen.
Joo, kyllä se värjäys tässä oli takana, case closed.
Jos lapsi näyttää aviomieheltä, kyse on perimän vaikutuksesta, jos postinkantajalta, ympäristön vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku joskus värjännyt punajuurella? Mikä vaan parempi ku tää harmaa-ruskee -sekotus... T. ap
Siis miten et pysty olemaan sitä raskausaikaa värjäämättä hiuksia? Onko oikeasti ulkonäkö noin tärkeää, että pitää ottaa riski? Kerroit jo, että on kokemusta keskenmenosta ja pelkäät sitä. Silti värjäät uudelleen? Ihan oikeasti...
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi Masuvauvaa hiuksiin.
joo en suosittele myöskään
Mä ajattelin raskausaikana lähinnä että jos saisinkin jonkun allergiareaktion, ja sen hoito olisi sitten vaikeampaa/saattaisi vaarantaa sikiön, joten en värjännyt.
Silloin ei kyllä ollut noita colormaskeja tms. juurikaan, että en tiedä olisinko uskaltanut vähän jollain tuollaisella sävytellä.
Tunge sitä punajuurta, kahvia tai ketsuppia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku joskus värjännyt punajuurella? Mikä vaan parempi ku tää harmaa-ruskee -sekotus... T. ap
Siis miten et pysty olemaan sitä raskausaikaa värjäämättä hiuksia? Onko oikeasti ulkonäkö noin tärkeää, että pitää ottaa riski? Kerroit jo, että on kokemusta keskenmenosta ja pelkäät sitä. Silti värjäät uudelleen? Ihan oikeasti...
No punajuuret ja vastaavia EN pidä riskinä kun sitä voin syödäkin myös raskaana.
Antaisitko itse ilman mitään yritystä mennä ihan harmaaksi?
Ei hitto, mä ihan oikeasti luulin että joku alkaa hinkkaamaan keskenmenoa kuontaloonsa 😳
Minä värjäsin hiukseni ihan kotivärillä pari kertaa raskausaikana. Siitä on nyt 8 vuotta aikaa. Terve lapsi tuli.
Oikeat luonnonvärit ovat turvallisia, jos ei ole allerginen hennakasville tai indigolle. Mutta näitä kasvivärejä ei kannata käyttää, ellei halua siirtyä niihin lopullisesti ja ole varma, että haluaa pysyä niiden avulla saatavissa sävyissä. Kasvivärejä on todella vaikea saada pois (muuta kuin kasvattamalla tai leikkaamalla), eikä niiden päälle suositella tavallisia hiusvärejä, koska vaarana on jopa hiusten sulaminen. Kasvivärit voivat sisältää metalleja, jotka voivat aiheuttaa ikävän kemiallisen reaktion tavallista markettiväriä käytettäessä.
Hiuksia on melko turvallista vaalentaa esim. raidoittamalla niin, ettei väri mene ihan iholle saakka. Suoravärit ja color maskit ovat myös aika turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No punajuuret ja vastaavia EN pidä riskinä kun sitä voin syödäkin myös raskaana.
En ole kyseinen kirjoittaja, mutta tässä oli varmaan pointtina lähinnä se, että miten hiustenväri voi merkata niin paljon, ettei 9kk voi olla sillä omalla värillä ja se, että kun pitää yrittää keksiä muita keinoja hiusten värjäämiseen. Tulee itsellekin mieleen väistämättä , mikä on tärkeintä elämässä.
Sulla on jo yksi keskenmeno ja pelkäät uutta, mainitset hiusvärit, mutta silti ulkonäkö merkkaa sulle älyttömästi, vaikka voisit myöhemminkin hiuksiasi värjäillä. No, kukin tavallaan..
Vierailija kirjoitti:
Yhdys sanat argh
Valitukset kännykkävalmistajille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyseinen kirjoittaja, mutta tässä oli varmaan pointtina lähinnä se, että miten hiustenväri voi merkata niin paljon, ettei 9kk voi olla sillä omalla värillä ja se, että kun pitää yrittää keksiä muita keinoja hiusten värjäämiseen. Tulee itsellekin mieleen väistämättä , mikä on tärkeintä elämässä.
Sulla on jo yksi keskenmeno ja pelkäät uutta, mainitset hiusvärit, mutta silti ulkonäkö merkkaa sulle älyttömästi, vaikka voisit myöhemminkin hiuksiasi värjäillä. No, kukin tavallaan..
Miten voi mennä noin ohi että kyselin tässä nyt niistä vaarattomista vaihtoehdoista?? Uskotko sinä, että keskenmeno voi tulla punajuuresta, mustikasta, teestä tms???
Elumen värit on muutenkin parempia hiuksille kun niissä ei oo hapetetta. Olen itse allerginen normaaleille kestoväreille ja olen kampaajalla värjännyt niillä :)
Vierailija kirjoitti:
Joo, idiootti joka kyselee masuvauva vaaratonta hiusväri ainetta.
Olisi todennäköisempää että kumppani harmaantuisi ennenaikaisesti.
Hius on kuollutta ainetta, sen voi värjätä vaikka Miranolilla. Mutta päänahkaan ei kannata väriä laittaa. Ja HAJUKIN ON AINETTA, ystävä kallis. Mitä hengität, päätyy sikiöön.