Onko masuvauva vaaratonta hiusväri ainetta?
Mulla tuli keskenmeno viime keväänä ja vaikka nää asiat ei välttämättä/varmaan yhteen liitykään, niin vähän ennen sitä värjäsin hiukseni. Siitä jäi trauma ja nyt uudestaan raskaana ollessani en halua mitään "myrkkyä" päähäni laittaa. Oon viikolla 16. ja ongelma on vaan, että harmaannun ilmeisesti ennen aikaisesti ja nyt mulla on hirvee harmaa juurikasvu. Onko mitään turvallista luonnon hiusväriä? Mustikka, ehkä punaviini, ketsuppi tms? Hennakin on kai aika vahva aine raskaana olevalle, vai onko? ...
Kommentit (51)
Eli olet nyt raskaana ollessasi alkanut harmaantumaan?
Jos ees sais vähän kullan kellertävää sävyä harmaaseen jostain niin sekin auttaisi...
Ei kyllä harmaata on tullut jo muutaman vuoden verran. Ekat harmaat sain jo 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Jos ees sais vähän kullan kellertävää sävyä harmaaseen jostain niin sekin auttaisi...
Siis pissanväriä? Ehkä ei...
Älä nyt hennaa laita ainakaan! Onhan niitä semmoisia ekokampaamoja, joissa värjätään vain luonnollisilla aineilla. Ne ei ole, ainakaan mun kokemuksen mukaan, läheskään niin vahvoja tai pysyviä, mutta varmasti raskausaikana ihan passeli. Tai sitten olet vaan raskausajan ilman väriä, niin ei tarvitse sen vaikutuksia huolehtia. Kyllä sitä pärjää vaikka minkälaisella tukalla, jos on rauhallinen mieli kehittyvän lapsen hyvinvoinnista.
Kyllähän ketsuppi ainakin valkoisia vaatteita tahraa ja värjää. ;) T. ap
Mä en usko et värjäys vaikuttaa masuvauvaan ellei värjää tyyliin joka pv hiuksia.. itse ainakin edellisessä raskaudessa värjäilin hiuksia eikä ainakaan lapseen ole vaikuttanu mitenkää?
Mutta, kampaamoissa/ekokampaamoissa voi värjätä hiukset kasviväreillä. Uskoisin, että niillä nyt ainakin on turvallista värjätä?
Masuvauva on suurimmaksi osaksi vaaratonta ja hiusväri todella on ainetta.
Hehheh. Oli tarkoitus kirjoittaa "masuvauvalle vaaratonta", mutta kännyni otti ja korjasi taas päin honkia.
Eikö ne kasvivärit oo kaikki hennaa? ...
Tiedä sitten mikä vaikuttaa, mutta oli muinoin työtoveri joka värjäsi hiuksensa punaisiksi raskausaikana. Lapsi syntyi punatukkaisena ja nainen vannoi, että kummankaan suvussa ole punapäitä . Nainen oli luonnostaan vaalea ja mies ristiverinen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten mikä vaikuttaa, mutta oli muinoin työtoveri joka värjäsi hiuksensa punaisiksi raskausaikana. Lapsi syntyi punatukkaisena ja nainen vannoi, että kummankaan suvussa ole punapäitä . Nainen oli luonnostaan vaalea ja mies ristiverinen.
Joo, kyllä se värjäys tässä oli takana, case closed.
Suoraväri ilman vaalennusta. Näin ainakin itse tein kampaajan ohjeesta. Vähiten kemikaaleja ja ennen kaikkea ne kemikaalit on tuossa vain hiuksissa eikä päänahassa. Hiuksista ei imeydy mitään ihoon. Eli jos pelottaa niin ottaisin raidat tai muun värin lähmimättä sitä päänahkaan vaikka tulos vähän ehkä kärsii siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko et värjäys vaikuttaa masuvauvaan ellei värjää tyyliin joka pv hiuksia.. itse ainakin edellisessä raskaudessa värjäilin hiuksia eikä ainakaan lapseen ole vaikuttanu mitenkää?
Mutta, kampaamoissa/ekokampaamoissa voi värjätä hiukset kasviväreillä. Uskoisin, että niillä nyt ainakin on turvallista värjätä?
Apua. Mistä ihmeestä tiedät lapsesi lisääntymisterveyden jo nyt? Vai oliko tuo edellinen raskaus vuosikymmeniä sitten? Tutkimuksissa kun on todettu vaikutuksia etenkin sukusoluihin.
Toisekseen kasvikunnassa esiintyy hyvin tehokkaita myrkkyjä, kasvit kun ei voi juosta pakoon, niiden täytyy puolustautua myrkyin. Vai onko nuo kasvivärit peräisin pelkästään syötävistä kasveista, ei muita aineita?
Masuvauva, puhuuko joku oikeasti noin?
Vedä pipo päähän. Värjäät kun vauva on syntynyt.
Onko joku joskus värjännyt punajuurella? Mikä vaan parempi ku tää harmaa-ruskee -sekotus... T. ap
Ketsuppi :D .D