Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkkatukityö helppo saada?

Vierailija
23.04.2026 |

Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla täytyy olla joku työllistymistä haittaava vamma tai sairaus. Palkkatuki on tarkoitettu niille, jotka ovat vaikeasti työllistettäviä. Itselle tarjottiin mahdollisuutta palkkatukityöhön huonon kuulon takia, mutta en tarttunut tilaisuuteen, kun sain eläkkeen. Tästä on tosin aikaa jo 10 vuotta.

Vierailija
2/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle palkkatukityö on ansa, hirveä määrä lisää byrokratiaa ja jos palkkatuettavan kanssa tulee ongelmia (esimerkiksi työntekijä joutuu pitkälle sairauslomalle), niin byrokratia kasvaa entisestään. Saatava tukisumma on aika pieni suhteessa lisätyöhön, mutta se kiinnostaa verottajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ollut kymmenen vuotta työtön, palkkaavatko sellaisen helposti?

Vierailija
4/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Soitat ceo:lle ja sanot että tulet töihin ilman palkkaa ja sivukustannuksia, kapitalistit rakastavat tällaista.

Vierailija
5/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellainen "otamme sinut vain koska siitä maksetaan meille" -tyylinen nostaisi kenen tahansa itsetuntoa.

Oletteko ajatelleet tältä kantilta?

Vierailija
6/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle palkkatukityö on ansa, hirveä määrä lisää byrokratiaa ja jos palkkatuettavan kanssa tulee ongelmia (esimerkiksi työntekijä joutuu pitkälle sairauslomalle), niin byrokratia kasvaa entisestään. Saatava tukisumma on aika pieni suhteessa lisätyöhön, mutta se kiinnostaa verottajaa.

Yleishyödylliselle järjestölle tukisumma voi olla jopa 100% palkasta, joten ei se mikään pieni ole. Toki se yrityksille on pienempi.

Vierailija
7/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna näihin aikoihin yritti työnantaja saada sitä, mutta vuoden rahat oli jo käytetty. Se jäi sitten siihen.

Vierailija
8/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sellainen "otamme sinut vain koska siitä maksetaan meille" -tyylinen nostaisi kenen tahansa itsetuntoa.

Onhan se nyt kumma, jos tuolla perusteella paikan hylkäisi. Sitä paitsi palkkatuen ei ole tarkoitus kattaa koko palkkaa ja päällehän tulevat vielä työnantajamaksut. 

Vierailija
9/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla paskafirma, jos se ei kykene maksamaan itse palkkaa.

Vierailija
10/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt kumma, jos tuolla perusteella paikan hylkäisi. Sitä paitsi palkkatuen ei ole tarkoitus kattaa koko palkkaa ja päällehän tulevat vielä työnantajamaksut. 

Ei siinä lukenut että hylkäisi, vaan että oletko ajatellut tältä kantilta.

Vierailija
11/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koulun liikantunnilla jaettiin joukkueita, niin olisitteko halunneet olla sellainen "ottakaa nyt tuo joukkueeseen niin saatte kympin" -tapainen?

Vierailija
12/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä lukenut että hylkäisi, vaan että oletko ajatellut tältä kantilta.

Ajatellut mitä? Pitääkö sitä kaikille sitten toitottaa, miten sen paikan on saanut? Ja edelleen palkkaaminen tapahtuu siksi, että tarvitaan työntekijä, ei armosta.

Vierailija
13/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset yhdistykset, jotka pyörittää monenlaisia kirpputoreja, ekotoreja, kierrätystä jne ottaa töihin jokaisen, jolla on palkkatuki. Muuta rahaa ei sitten tulekaan, koska niillä sitä rahaa ei ole. Eli työpäivät sovitetaan siihen palkkatukisummaan sopivaksi. Eikös se ole 1000€/kk? Siitä eläkemaksut ja vahinkovakuutukset pois, niin bruttopalkaksi jää 800€? Toki noin pienestä palkasta ei paljon tarvi veroja maksaa, kunhan käy hakemassa uuden verokortin nimenomaan tuon palkan mukaan laskettuna.

Sitten voi hakeutua ihan ns kunnon töihin mihin tahansa firmaan, mikä omaa alaasi on. Tällöin työnantaja saa sen sun tonnin, ja laittaa sitten vielä lisärahaa päälle; neuvottelujenne mukaisesti. Tuttu meni kaupungin uusimpaan firmaan oman alansa hommiin. Oli saanut palkkatukioikeuden ja käytti sitä palkkaneuvotteluissa. Sai paikan ja ihan hyvän palkan, työnantaja sai ensin vuoden korkeampaa palkkatukea, ja vielä toisen vuoden pienempää rahasummaa. 

Vierailija
14/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulun liikantunnilla jaettiin joukkueita, niin olisitteko halunneet olla sellainen "ottakaa nyt tuo joukkueeseen niin saatte kympin" -tapainen?

Ei työtä haeta niin, että kaikki tutut ovat läsnä.

Vierailija
15/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla täytyy olla joku työllistymistä haittaava vamma tai sairaus. Palkkatuki on tarkoitettu niille, jotka ovat vaikeasti työllistettäviä. Itselle tarjottiin mahdollisuutta palkkatukityöhön huonon kuulon takia, mutta en tarttunut tilaisuuteen, kun sain eläkkeen. Tästä on tosin aikaa jo 10 vuotta.

Ei tarvitse. Mutta jos olet terve niin palkkatukityöstä ei kerry ansiosidonnaista.

Vierailija
16/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueella on töissä porukkaa palkkatuella.

Vierailija
17/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten työkokeilun kautta puoleksi vuodeksi palkkatuettuun työhön. Silloin oli melko helppoa ja työpaikka oli hyvä.

Täytyisi itse asiassa kysyä "työkkäristä" vieläkö palkkatukea voi saada. Olisi paikka, jonne haluaisin mennä töihin, ja muutaman kuukauden palkkatuki voisi avata oven.

Vierailija
18/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut palkkatukityöpaikan joskus pitkäaikaistyöttömyyden perusteella. Ei ole mitään vammaa tai sairautta. Mutta työpaikalla muutama ilkeä nainen kiusasi minua palkkatuesta. Työtehtävät oli samoja kuin kaikilla muillakin ihmisillä eikä itse työssä mitään vikaa, mutta ihmisten suhtautuminen oli ilkeätä ja ylimielistä. 

Vierailija
19/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla tukiprosentti on 70. Mielestäni aika iso tuki työllistäjälle. Toissa kesänä olin paikalla kun firman pomo teki palkkatukihakemuksen netin välityksellä ja päätös tuli aika nopeasti. Hän soitti perään ja tehtiin työsopimus. Lisäksi hän maksoi päivärahat joita en ikinä ennen ollut saanut, palkkatuen ansiosta.

Vierailija
20/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut palkkatukityöpaikan joskus pitkäaikaistyöttömyyden perusteella. Ei ole mitään vammaa tai sairautta. Mutta työpaikalla muutama ilkeä nainen kiusasi minua palkkatuesta. Työtehtävät oli samoja kuin kaikilla muillakin ihmisillä eikä itse työssä mitään vikaa, mutta ihmisten suhtautuminen oli ilkeätä ja ylimielistä. 

Näistä ei kannata puhua kenellekään. Itsellä on olleet fiksut työnantajat ovat osanneet pitää turpansa kiinni. Tottakai juoruileminen aiheuttaisi kateutta, sama tuntiveloitus mutta toiselle yrittäjälle moninvertoin parempi tuotto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme