Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vahtii alkoholin käyttöäni, en ole alkoholisti

Vierailija
27.09.2019 |

Juon pari annosta viikossa alkoholia, en ole koskaan ollut alkoholisti, olin myös pitkään ilman alkoholia kun hoidin lapsia kotona. Nyt mies on alkanut vahtaamaan alkoholi käyttöäni, katsoo alaspäin kun joskus viikonloppuna otan lasin tai kaksi viiniä. En ole koskaan juonut itseäni lasten lästäollessa humalaan, ja mielestäni normaaliin alkoholinkäyttöön kuuluu se, että viikossa voi ottaa lasin tai kaksi. Ahdistaa kun on tulevia menoja ja juhlia, joista mies jo paasannut että meidän tulee kummankin olla selvinpäin. Hän ei ole tutustuessamme ollut tällainen, ja alkoholinkäyttöni on vain pienentynyt vuosien mittaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on muista jutuista ahdistunut, joskus jokin yksittäinen juttu voi muuttua sellaiseksi mitä haluaa hallita kun yrittää saada ahdistusta kuriin. Mulla kans kävi ahdistuneena (yleinen ahdistuneisuushöiriö) niin, että kun tajusin mitä päihteet tekee puolison elimistölle, en jotenkin voinut sietää ajatusta että hän ”myrkytti” itseään niillä. Sit kun elämäntilanne ja mielenterveys parani, noi ajatukset tuntu ihan vierailta itsestäkin, outo ilmiö.

Vierailija
22/23 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että miehes juo humalaan aina kun juo.

Sitä ärsyttää, kun sinä osaat juoda kohtuudella ja jättää siihen, mies ei.

Exä oli alkkis. Se joi pitkin viikkoa ja sit kun oisin halunnut viikonloppuna juoda muutaman, niin raivostu. Sit kun totesin et ok, niin ei mun pakko ole juoda kun ei ole niin tärkeetä, niin siitä se raivostu niin että lähti itse juomaan :D

Onko miehes muuten kontrolloiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomustasi tulee mieleen, että miehellä on joku lapsuuden trauma tms asiaan liittyen. Tuohan ei ole terve suhtautuminen, ja yleensä kun jokin asia herättää erityisen voimakkaita tunteita, liittyy siihen joku aiempi traumatisoiva kokemus. Joskus tätä traumaa ei edes tietoinen mieli muista, mutta alitajunta muistaa.

Onko esimerkiksi miehesi äiti viinaan menevä? Hän saattaa muistaa lapsuuden turvattomuuden kun äiti on juonut ja siirtää tätä tunnetta sinuun. Nyt kun teillä on lapsetkin, niin pelkää että lapset kokevat samalla tavalla kun hän aikoinaan, vaikka samasta asiasta ei varmasti olekaan kyse (kohtuukäyttö ei takuulla aiheuta kenellekään traumoja vaikka mitä kukkahattutädit sanoisi).