Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, minkä ikäisenä kävit ekan kerran gynekologilla alapääsi tutkimuksessa? Ja oliko...

Vierailija
27.09.2019 |

...nainen vaiko mies gynekologina?
Miten tutkimuksesi sujui?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana kävin ja oli miesgyne. Nykyään mieheni ja lapseni isä.

Vierailija
22/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä kuuluisi mennä ensimmäistä kertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 14 vuotiaana runsaiden vuotojen takia. Naisgyne, mutta oli todella ammattitaidoton. Kömpelö lähestymistapa ja toimenpide aiheutti minulle trauman ja minun on erittäin vaikeaa mennä gynelle enää. Olen aina luullut, että kaikki tytöt menevät gynelle kun vuodot alkavat, mutta vastauksista päätellen näin ei olekaan.

No miksi menisi kun vuodot alkaa? Ei se mikään sairaus ole. Luuletko ettå pojat käy näyttåmässä pipuliaan lääkärille kun yölliset siemensyöksyt alkaa?

Gynellä tarvii käydä vain jos tarvii kierukka tai kapseliehkäisyä tai jos on esim hillittömät hana auki-kuukautiset kuukaudesta toiseen. Edes äitiysneuvolassa ei ole gyne.

Vierailija
24/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tyttö kaksitoista täyttää...

Vierailija
25/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei aluksi tutkittu sisältä, paineltiin vain vatsanpäältä, koska olin neitsyt ja hain ehkäisypillerireseptiä. Sovittiin, että tutkii vasta sitten, kun en ole enää neitsyt. Uusi aika varattiin 3-4 kk päähän ja sen jälkeen kerran vuodessa, niin kauan kuin käytin pillereitä. Sujui hyvin. Eka gyen oli varmasti nainen, mutta en muista häntä tarkemmin. Sen jälkeen tuli nuori mies, jonka muistan, koska oli komea, ystävällinen ja tutki sopivan varovaisesti ja hienotunteisesti. Tottakai se minua jälkeenpäin nauratti, että oli miesgyne, jota saatoin suositella kaverillenikin.

Gynen on oltava aina kohtelias ja hienotunteinen, jottei hänestä valitettaisi. Olen valittanut yhdestä kovakätisestä keskikäisestä naisesta, koska en tahdo, että kenellekään tulisi huonoja kokemuksia gynellä käynnistä.

Kenenkään ei pidä käydä miesgynellä!

Aivan hullua hommaa ettå levittää jalkovälinsä muulle kuin omalle miehelle ja se miesgyne on nimenomaan mies ja kiinnostunut p.illusta ja siitå vallasta alentaa naisia.

Vierailija
26/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään ikinä käynyt gynekologilla. En ole koskaan tarvinnut myöskään esim. neurologin tai kardiologin palveluja. Miksi siis juoksisin tarkistuttamassa alapäätänikään huvikseni?

Vierailija
27/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 50 enkä ole koskaan käynyt. Papat kyllä otettu ja pari lasta synnyttänyt, mutta en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. En ole keksinyt syytä miksi sinne vielä pitäisi mennä.

Vierailija
28/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei tarvi käydä iän mukaan vaan kierukka tai kapseliehkäisyn vuoksi, muun saa terkalta.

Vierailija
29/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 25v enkä oo koskaan käyny. Eikä ole aikeissakaan kun ei oikein ole syytä.

Vierailija
30/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään. Miten jotain tuollaista voi unohtaa.

Vierailija
31/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerien hankinnan yhteydessä perhesuunnitteluneuvolan lääkäri tutki, olin n.19 v. Oli nainen, joka oli ihan kiva varmaan ekaksi kerraksi. Sittemmin on sekä nais- että mieslääkärit katsoneet. Jotenkin en osaa hävetä, ajattelen että ovat vain lääkäreitä. En tosin vähättele, jos jollain on ollut huonoja kokemuksia ja siksi ajatus gynestä inhottaa, itselläni on aina kaikki sujunut ok. Äitini on kätilö, joten alapääjutut eivät koskaan ole olleet mitenkään tabu.

Vierailija
32/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myöskään ikinä käynyt gynekologilla. En ole koskaan tarvinnut myöskään esim. neurologin tai kardiologin palveluja. Miksi siis juoksisin tarkistuttamassa alapäätänikään huvikseni?

Juuri noin. Käsittåmätöntä ettå osa ravaa gynellä joka vuosi ihan turhaan. Harva heistå käy joka vuosi esim sydånkäyrässä, keuhkoröntgenissä tai silmälääkärissä.

En ymmärrä miksi he eivät niissä käy?

Tottakai gynelle saa ajan vaikka joka kuukausi kun maksaa kyllä gyneille raha kelpaa mutta mitään syytå siellä ei ole jatkuvasti vuosittain ravata.

Oma mieheni ei ole yhtään kertaa käynyt näyttämässä peniståän ja kiveksiä lääkårille vuosikymmenien yhdessä olomme aikana. Hänellähän voisi olla kuitenkin esim kivessyöpä, joku sukupuolitauti tai vaikka murtunut penis.

Vierailija
33/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on jnkv ikäeroa? :) Miten tuo alkoi toi suhteenne? Vastaanotolla vai myöhemmin? :)

Vierailija
34/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran 18v kun menetin neitsyyteni, olin paniikissa tauti-ja raskausriskin takia, kumpaakaan en saanut.

Sen jälkeen 12 vuotta myöhemmin, kun toisen puolen munasarja räjähti exän tartuttaman taudin takia, muutokset ois huomattu aiemmin jos olisin pitänyt huolta terveydestäni ja käynyt tarkastuksissa. Nyt sit käyn papa-kokeessa vuosittain, seuraan solumuutoksia ja pelkään mahdollista syöpää, ja joko ollaan lapsettomia tai maksetaan itsemme kipeiksi nykyisen miehen kanssa lapsettomuushoidoissa.

Kaikilla ei ole näin huono onni, mutta toivon että naiset huolehditte itsestänne.

Vierailija
35/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on jnkv ikäeroa? :) Miten tuo alkoi toi suhteenne? Vastaanotolla vai myöhemmin? :)

12 v ikäeroa. Tapasin hänet baarissa pari vuotta tuota myöhemmin ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä.

Vierailija
36/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei aluksi tutkittu sisältä, paineltiin vain vatsanpäältä, koska olin neitsyt ja hain ehkäisypillerireseptiä. Sovittiin, että tutkii vasta sitten, kun en ole enää neitsyt. Uusi aika varattiin 3-4 kk päähän ja sen jälkeen kerran vuodessa, niin kauan kuin käytin pillereitä. Sujui hyvin. Eka gyen oli varmasti nainen, mutta en muista häntä tarkemmin. Sen jälkeen tuli nuori mies, jonka muistan, koska oli komea, ystävällinen ja tutki sopivan varovaisesti ja hienotunteisesti. Tottakai se minua jälkeenpäin nauratti, että oli miesgyne, jota saatoin suositella kaverillenikin.

Gynen on oltava aina kohtelias ja hienotunteinen, jottei hänestä valitettaisi. Olen valittanut yhdestä kovakätisestä keskikäisestä naisesta, koska en tahdo, että kenellekään tulisi huonoja kokemuksia gynellä käynnistä.

Kenenkään ei pidä käydä miesgynellä!

Aivan hullua hommaa ettå levittää jalkovälinsä muulle kuin omalle miehelle ja se miesgyne on nimenomaan mies ja kiinnostunut p.illusta ja siitå vallasta alentaa naisia.

Hiljaa nainen. Opi paikkasi: nyrkin ja hellan välissä.

Mitä nainen siellä nyrkin ja hellan välisså tekisi? Ei ainakaan ruokaa hellalla koska ei olisi mitään mistä ruokaa laittaa koska miehistå ei ole edes perhettään elättämään.

Vierailija
37/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 v ikäeroa. Tapasin hänet baarissa pari vuotta tuota myöhemmin ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä.

Ihanaa! :) Kaikkea hyvää!

T. Se kysyjä

Vierailija
38/43 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillerien hankinnan yhteydessä perhesuunnitteluneuvolan lääkäri tutki, olin n.19 v. Oli nainen, joka oli ihan kiva varmaan ekaksi kerraksi. Sittemmin on sekä nais- että mieslääkärit katsoneet. Jotenkin en osaa hävetä, ajattelen että ovat vain lääkäreitä. En tosin vähättele, jos jollain on ollut huonoja kokemuksia ja siksi ajatus gynestä inhottaa, itselläni on aina kaikki sujunut ok. Äitini on kätilö, joten alapääjutut eivät koskaan ole olleet mitenkään tabu.

No eihän ne kenellekään ole tabu mutta gynellä turhaan ravaaminen on tolloa.

Vierailija
39/43 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt gynellä tai yleislääkärilläkään alapäätutkimuksessa. Olen 30 ja neitsyt.

Vierailija
40/43 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy Pertti 57 v yhdellä kädellä näppäimistöä naputellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä