Miksi masennus pitäisi hoitaa?
Olen ollut masentunut siitä lähtien kun aloitin koulun. Nuorempana vielä toivoin,että pääsisin masennuksestani. Nykyään osaan suhtautua siihen erilailla ja hyväksyn sen osana minuuttani. Osaan olla pienistä asioista iloinen, mutta se ei poista masennustani. Koska maailmankuvani on muuttunut masennuksen ja omissa oloissani olemisen vuoksi niin radikaalisti mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän enää edes haluaisin olla kuten sellaiset, joilla masennusta ei ole.
Jokainen ihminen kun keskittyy lähinnä itseensä, on paljon helpompaa ajatella omaakin elämäänsä rennommin. Miksi ottaa paineita mistään, kun se olen minä ja vain minä, joka on oman elämänsä maailman napa. Miksi juuri minun pitäisi olla niin onnellinen? Ihmiset muutenkin tuntuvat nykypäivänä vaativan itseltään ja elämältään liikaa. Somehan tähän on eniten syynä. Siksi pitäydyn poissa sieltä.
Toivottavasti ihmiset vielä heräävät tajuamaan kuinka mitättömiä meistä suurin osa on. Jos minä kuolen, minua ei jää kaipaamaan edes kymmenen ihmistä ja niin on suurimmalla osalla, olipa instagramissa kuinka paljon seuraajia tai facebookissa kavereita tahansa.
Onko tämän tiedostaminen loppujen lopuksi viisauden merkki?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Masennus johtuu paskahousuilusta. Pitää kohdata ne ongelmat ja etenkin pitää pää selvänä ja keho kunnossa. Terve sielu terveessä "ruumiissa".
:DD täällä yksi paskahousuilija ilmottautuu🙋🏼♀️ pitääpä kokeilla noita sun neuvoja, on se kumma kun ei lääkärit ja sh:t näitä totuuksia kertonu
Ei ole mikään pakko hoitaa, jos itse ei koe tarvetta saada apua.
Itsekin saan esim. masennusta selvittävistä nettitesteistä aina korkeat pisteet, keskivaikea masennus. Mitään apua en kuitenkaan halua enkä kaipaa, haluan olla tällainen kuin olen, vaikka se sitten monien mielestä onkin masentunut tila. Itselleni se on vain luonnollinen tila, se mitä minä olen.
Minä siis ihan käyn töissä ja hoidan kaikki asiani, mutta en ole lainkaan seksuaalinen (seksuaalisen halun puute lasketaan usein noissa masennukseksi), en erityisemmin nauti mistään, olen erakko (sosiaalisten suhteiden puute lasketaan masennukseksi), en harrasta mitään, minulla ei ole tulevaisuuden tavoitteita (olen ihan tyytyväinen nykyhetkessä, miksi tavoitella mitään). Luulen, että olen keskimääräistä tyytyväisempi ihminen huolimatta siitä, että tämän maailman kriteereillä olen masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko hoitaa, jos itse ei koe tarvetta saada apua.
Itsekin saan esim. masennusta selvittävistä nettitesteistä aina korkeat pisteet, keskivaikea masennus. Mitään apua en kuitenkaan halua enkä kaipaa, haluan olla tällainen kuin olen, vaikka se sitten monien mielestä onkin masentunut tila. Itselleni se on vain luonnollinen tila, se mitä minä olen.
Minä siis ihan käyn töissä ja hoidan kaikki asiani, mutta en ole lainkaan seksuaalinen (seksuaalisen halun puute lasketaan usein noissa masennukseksi), en erityisemmin nauti mistään, olen erakko (sosiaalisten suhteiden puute lasketaan masennukseksi), en harrasta mitään, minulla ei ole tulevaisuuden tavoitteita (olen ihan tyytyväinen nykyhetkessä, miksi tavoitella mitään). Luulen, että olen keskimääräistä tyytyväisempi ihminen huolimatta siitä, että tämän maailman kriteereillä olen masentunut.
Jep, noi masennustestit on sen verran kinkkisiä! :(
Hoitamaton masennus kroonistuu ja saattaa aiheuttaa aivoihin pysyviä muutoksia. Mm.kognitio heikkenee.
Geeneissä vikaa mutta saattaakin johtua ympäristötekijöistä. Lisäksi jotain on esi-isille tehty mutta miten se mihinkään vaikuttaa ei ole aivan selvää, ilmeisesti kommentoija ei ole kuullut uutista että Lamarckismi ei pidä paikkaansa.
Minua masentaa kun ihmiset joilla ei ole sen vertaa järkeä että ymmärtäisivät että eivät ymmärrä paskaakaan aukovat päätään.