Onko tämä hyvä päivän ruokamäärä jos haluan laihtua?
Aamulla kaks leipää juustolla ja makkaralla + teetä
lounaaksi mehukeittoa ja näkkäriä
(välipalaksi joskus jugurttia)
päivälliseksi kotiruokaa (en paista rasvassa enkä käytä kermaa muuta kuin kiusauksissa jne)
iltapalaksi pari leipää taas.
Onko tässä liikaa?
Kommentit (12)
ole jotain kevyt kinkkuleikettä ja illalla leivän sijaan söisin hedelmän ja rahkaa/jugurtin ja tosiaan päivällisellä paljon vihanneksia.
Vitamiinit, kivennäisaineet, antioksidantit...
Mitä jos söisit 5 kertaa kunnolla!?
Aamulla kunnolla ruisleipää (ei minuuttipuuroa). Päälle VÄHÄN juustoa ja kasvista -palottele kasvikset illalla valmiiksi niin tulee laitettua niitä!!
Kaks lämpöstä ruokaa. Salaattia rinnalle. Tummaa leipää.
Välipalalla jotain kasvis tai hedelmäperästä. Jos syöt kiisseliä niin vältä turhaa sokeria. Jogurtti on tosi sokeripitosta!!! Vertaile laatuja.
Jos syöt jätskiä niin nappaa ennemin kasvisrasvasta tai tofusta tehty kuin kermajäätelö!
Laihtumisessa on musta tärkeämpää miettiä mitä ITSE syö ja syö sitä HIUKAN vähemmän ja liikkuu enemmän MUTTA VAAN HIUKAN!
Älä yritä miettiä turhan tiukkaan laihdutusta tai repsahdat helpommin.
Jos syöt joka päivä suklaalevyn niin kerran viikossa vähentäminen jo laihduttaa -koska se on vähemmän kuin ennen.. Tai vähennä määrää pariin suklaapatukkaan ja sitten taas vähennä määrää tai osta pätkis.
Kokonaisuus ratkaisee. Kun syöt vähemmän mitä eilen ja liikut enempi niin olet voitonpuolella. Silti ei mene kituuttamiseksi.
Pointtini oli että jos sää syöt tota päivän esimerkkiä paljon enempi normaalisti niin saatat kyllästyä laihduttamiseen ja repsahdat kun " otat vähän takasin" ja mässäät normaalia enempi!!
montako näkkäriä,paljonko ruokaa, otatko lisää???
ja paljonko painat,entä liikut??
painonvartijoiden pistemäärällä jos saat syödä 18(eli painat alle 70)
taitaa mennä pikkasen yli...
mutta jos liikut päivittin,niin ok!
(leipää en kanssa suosittele noin paljoa, ainakaan vaaleaa,
ja salaattia kehiin...)
lisättynä suklaalla, ullalla, kekseillä, suolaisilla herkuilla. Että jos jätän ne pois niin jäljelle jää tällainen ruokavalio.
ap
Mulla suunnilleen samanlainen ruokavalio. Älä välitä muitten kommenteista. Kaikkihan sen tietää, että kasviksia yms. PITÄISI syödä, mutta kaikille ne ei myöskään maistu. Sitten kannattaa vaan huolehtia vitamiinien ja hivenaineiden saannista muuten. Mä olen normaalipainoinen, mutta silloin tällöin olen tiputtanut pari kiloa juuri kuvailemallasi tavalla (eli olen jättänyt herkut - ainakin melkein kokonaan - pois, lukuunottamatta yhtä mässäyspäivää viikossa).
Vierailija:
lisättynä suklaalla, ullalla, kekseillä, suolaisilla herkuilla. Että jos jätän ne pois niin jäljelle jää tällainen ruokavalio.
ap
Sinne syötetään kaikki mitä on syönyt päivän mittaan sekä oma ikä ja paino. Kone kertoo sitten, että paljonko on kaloreita tullut ja miten terveellisesti on tullut syötyä. Ja sinne voi laittaa myös päivän liikuntasuoritukset.
Katso siis www valio fi ja sieltä valio ruokamaailma->ravitsemus ja hyvinvointi->painonhallinta->laskurit->ravintoainelaskuri
Se määrä kannattaa sijottaa osittain ruokaan.
Panosta ainakin yhteen lämpöseen ruokaan, mieluiten kahteen niin pysyy vattassa kokoajan polttoainetta ja sorrut heikommin mässäileen!
Oikeesti! Pikkusessa patukassakin on kunnolla kulutettavaa kuntosalille mutta samalla määrällä söisit jo tosi paljon tavallista ruokaa.
Varo piilorasvaa ja sokeria valmistuotteissa! Jos ostat valmiin kiisselin niin se saattaa olla moninkertasesti sokeroitua kuin mitä itse tekisit!
Jos sulla on maito rasvasta niin sitä keventämällä vältät jo sokeria.
Samaten rasva kannattaa aina ottaa kevyintä tai kasvista.
Mulla auttaa kasvisten syömisessä se että niitä on ja paljon jääkaapissa ja tosi helppoon napostelumuotoon leikattuna -jos on pestävä, leikattava aina kun avaa kaapin niin otan ennemmin keksin! Tai 10 (koska keksi on NIIN pieni) mutta jos ajattelee mitä se keksi on: vaaleeta jauhoa, paljon rasvaa ja sokeria. Ei muuta.
Laita tomaatteja lautaselle äläkä piilota muovipussia kaapin perälle. Aseta lautanen kaappiin heti silmiesi korkeudelle -sitä kikkaa kaupassakin käytetään kun halutaan myydä jotain! Silmien korkeudelle (tai kassalle jossa seistään).
7
Vierailija:
päivälliseksi kotiruokaa (en paista rasvassa enkä käytä kermaa muuta kuin kiusauksissa jne)
iltapalaksi pari leipää taas.Onko tässä liikaa?
täysviljaleipiä, ruisleipää ei vatsa kestä.
Ja käytän suurimmaksi osaksi ylikypsää saunapalvikinkkua tai muuta kinkkua
ap
Lounaaksi söisin mieluummin keittoa, jossa menee kasviksia mukana, on lämmintä, kevyttä ja täyttävää.
Välipalaksi kevytjogurtti tai viili tai hedelmä tai mehukeitto.
Päivälliseksi puoli lautasellista salaattia, loput kotiruokaa.
Iltapalaksi leivän sijasta vaikka rahkaa ja marjoja tai leipä, jolla rasvatonta kinkkua useampi siivu tai tonnikalaa sekä kasviksia.
Vierailija:
iltapalaksi pari leipää taas.Onko tässä liikaa?
Ruuassa on usein kasviksia, pakaste sellaisia.
Muuten en syö, joskus leivän päällä kurkkua.
ap