Ne on kolmoset!
Olen viikolla 26. Tänään olin ultrassa ja sieltä kuuluikin selvästi kolmet sydän äänet!!. Aiemminkin sitä olin epäillyt nimittäin vatsani on todella paljon suurempi kuin kaksosia odotellessa (perheessämme siis jo kaksoset.. ja myös " yksönen" ;))
Nyt myös kuljetus ongelma. Todellinen sellainen.. kolmoset ja kaksoset 1v11kk ja " yksönen" 3v5kk. Aiemmin huristeltiin kaksosten rattailla ja sit nuorin istu jalkatuen päällä. Ja pian 5 lasta joit pitäis kuskaa. ongelma! Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?
Lääkäri sano et vauvat voi syntyy millon vaan.. kun on niin pitkällä ja niitä on monta. Me käytiinkin tänään ostaa viides pinnasänky ja kolmas turvakaukalo. Kyllä ne ihmiset kattoo ku tälläsen katraan kaa pian kuljen. Kaameeta!
Pootpotpotpootpoot
Kommentit (45)
kun vastaat itsellesi sujuvasti?
Anyway, voisitko jo lopettaa? Tämä palsta on äideille, joilla OIKEASTI on lapsia, sinulla tuskin sitä yksöstäkään???
Menehän kasvamaan jonnekkin ja jätä ihmiset rauhaan, jookos?
Mulla kaksosten painoarviot meni näin
25+0 810/865g
29+0 1290/1350g
32+0 1820/1935g
ja vauvat syntyivät sektiolla rv 36+5
a)poika 2860g ja 46,5cm
b)tyttö 2995g ja 50cm
olimme sairaalassa viikon ja pääsimme kotia
lähtöpainot vauvoilla 2600g molemmilla.
Tuntuu kyllä todella suurille siksi nuo kolmos tytöt...
Mutta tietysti hienoa jos noinkin isoja ovat syntyessään olleet, mahtaako sinulla olla diapetes tai vastaava että vauvat kasvaneet noin isoiksi, sekin tuntuu kyllä aika utopistiselta.
Minkä kokosina mahtoi ne sinun muut lapset syntyä, siis kaksoset?
Ja millä viikolla?
On noita kolmosia jotka on syntyneet alakautta, yhdellä tutulla on, mutta ei nekään noin isoja ollut vaikka viikkoja oli 34.
kanapotpot:
Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?
Huh huh! Laittaisiko ap yhden kolmosista sisaristuimeen vai kenties seisomalaudalle?
huh huh ompa kiistaa lasten syntymäpainoista. itse olen raskausviikolla 31+5 ja ultrassa kävin viimeks kun viikkoja tais olla 30 silloin vauvojen painoarvio oli jo 1,5kg per vauva. (odotan siis kaksosia)et aika isoja jo silloin. ens kerralla kun ultra niin viikkoja 33 neuvolassa arvelivat että silloin painoo olis jotain 1,8kg. et isojakin vauvoja löytyy. ja sairaalasta kuulemma pääsee suhkot äkkiä jos lapset syö hyvin ja muutenkin kunnossa jopa alle 2,5kiloisena. mut kumminkin mä vetäydyn oottamaan ja hikoilemaan. mutta koittakaa jaksaa muutkin tuplien ja triplojen odottajat.
Onnea hirmu paljon!
Toivottavasti sul menee viel ainaski 32vkol 3 ovat silti viel pieniä. Jaksamisia arkeen ja toivon sulle kaikkea hyvää. Hävettää lukea negatiivisia kommentteja!!!!
Itse odotan 11vkolla kaksosia ja mulla on ennestään 10 lasta ja niistä on yhet kaksosia. Kolmosten kanssa tarvitsee hoitoapua mut toivottavasti saat tuttavilta ja kunnan/kaupungin toimesta. Itelläni on isommista lapsista apua, mutta aamupäiviksi on pakko saaha apua kun on 3 alle kouluikäistä. Tsemppiä odotukseen ja pidetään lippu korkealla!