Ne on kolmoset!
Olen viikolla 26. Tänään olin ultrassa ja sieltä kuuluikin selvästi kolmet sydän äänet!!. Aiemminkin sitä olin epäillyt nimittäin vatsani on todella paljon suurempi kuin kaksosia odotellessa (perheessämme siis jo kaksoset.. ja myös " yksönen" ;))
Nyt myös kuljetus ongelma. Todellinen sellainen.. kolmoset ja kaksoset 1v11kk ja " yksönen" 3v5kk. Aiemmin huristeltiin kaksosten rattailla ja sit nuorin istu jalkatuen päällä. Ja pian 5 lasta joit pitäis kuskaa. ongelma! Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?
Lääkäri sano et vauvat voi syntyy millon vaan.. kun on niin pitkällä ja niitä on monta. Me käytiinkin tänään ostaa viides pinnasänky ja kolmas turvakaukalo. Kyllä ne ihmiset kattoo ku tälläsen katraan kaa pian kuljen. Kaameeta!
Pootpotpotpootpoot
Kommentit (45)
:: Tottakaihan ultrassa myös kolmevauvaa näkyi. Olin niin sekaisin aisasta että ei ajatus muutenkaan oikein kulkenut. ::
Eilen päästiin sairaalasta kolme prinsessaa mukanamme.
En ole päässyt oikein mukaan keskusteluun koska 10.6. sitä mentiin sairaalaan ja vauhdilla!
11.6 syntyi kolme ihanaa pikkuista-prinsessaa.
Kriittiset mitat tytöillä
A 2100g 40cm Aava Eliisa Inkeri
B 2000g 39cm Isla Aliina Matilda
C 1900g 37cm Helmi Mariia Elise
Tuli kyllä epäselvä selostus kun olen väsynyt ja onnellinen prinsessoista.
Voin kertoa tarkempia kuulumisia myöhemmin. Ollut sen verran rankkaa pesueen kanssa, että nyt on pakko painua pehkuihin..
-**tämä taisi olla väärä palsta keskustelulleni. Ehkäpä joillain toisilla sivuilla ihmiset ovat ajattelevaisempia ja ajattelee mitä suustaan päästää. Eipä tullu kovin hyvä mieli kaikista kommenteista mitä tänne oli kirjoteltu aloitukseeni :/**-
Kanapotpot ja palleroiset
kirjoitit 31.5 että olet viikolla 26, nyt olet olevinaan synnyttänyt 11.6 (oliko) eli viikolla 28 ja lapset ovat noin 2 KILOSIA.....Hei ihan oikeesti....älä viitsi naurattaa, tämä on palsta niille joilla on ihan todellisia lapsia, jotka tarvivat neuvoa ja tukea kun on kysyttävää, ei mikään pila palsta. Toki voidaan sellanenkin perustaa, jos vaikka sinä alottaisit?
kaksosista aikoinaan painoarviot viikolla 26 niin 516g ja 524 g. ihan vaan tiedoksi.
kaksoset syntyi viikolla 35.painot 2260g ja 1980g..huhhuh,keksis ees parempaa..jos ei sit oo tarkottanu et 36,mut tuskimpa kolmoset niin pitkälle ees menee.vai meneekö..empä tiiä!ja empä kuitenkaan usko että KOLMOSTEN kans pääsis päivän päästä jo kotiin.
no on ne tän jutun mukaan ollu sittenki muutaman päivän..mut aika hullu juttu tää on kaikinpuolin...
tytöt synty 11.6 ja kotiin päästiin 15.6!!!!!!
Ei kannata olla ylimielinen, vaikka onkin itse alalla. Et tainnut itse lukea omaa viestiäni kunnolla: " se monitori oli rikki, josta itse sai katsoa" . Kyllä minä tiedän mitä ultrassa on tarkoitus katsoa ja tiedän myös dopplerin ja ctg-laitteen, olen niitä itsekin käyttänyt. Ja olen myös ollut NEUVOLA terveydenhoitajan vo:lla ultrassa. Kyseinen terkkari osasi jopa käyttää sitä, laite tosin oli vanha ja resoluutio huono joten ei siitä paljoakaan selvää saanut. ( Keskenmenojen jälkeen oli ihanaa, että jo alkuraskaudessa sai nähdä kohdussa todella olevan pienen alkion ). Kyseinen terveydenhoitaja toimii pienellä terveysasemalla Turun lähellä, hän oli työskennellyt aiemmin äpkl.
AP:n viestit ovat kyllä ristiriitaisia, mutta en viitsi niihin ottaa kantaa enempää. Jos joku haluaa kirjoittaa potaskaa, niin ihan vapaasti.
syntymapainot ovat aika hyvät!!!! Ja ei ylensä alle 2500 painavien kanssa helpolla kotiin pääse!!! Mut en ihmettele, jos koht käy ilmiin, että lapset jäivätkin sairalaan ja me ymmäretin väärin:P Vaikka luki, että tytöt pääsivät kotiin:D
Paljon jaksamista sinne, triplojen ja tuplien ja olikos siellä vielä ykkönenkin? Onpa ollu potrat kolmoset noilla viikoilla ja ilmeisen loistokunnossa olette kaikki, kun kotiuduittekin noin pian. Hienoa! Huvinsa kullakin...
En tosiaan tarkoittanut olla ylimielinen. Väänsin koneista rautalankaversiot muille lukioille, joita tieto ehkä kiinnostaa. Koska tosiaan ei voi olettaa että kaikille ne on selviä juttuja.En ole väittänyt ettet sinä tietäisi koneista.Ja se tuttuni joka ei tosiaan koneista tiennyt oli käynyt meidän kunnan neuvolassa ja täällä ei (yksityistä lukuunottamatta ja sielläkin konetta käyttää lääkäri) ole ultraääntä kenenkään käytössä. Joten toki niitä voi olla olla jossain mutta pääsääntöisesti ei tosiaan ole. Kuten tiedät sen itsekkin.
No josko tämäkin ketju loppuu kun " vauvatkin" syntyivät.
Lämpöistä päivän jatkoa!
joko olet provolija joka haluaa huomiota itselleen tai sitten olet psyykkisesti sairas, kumpaa sitä en tiedä tai sitten olet sama henkilö joka muut surut ja kriisit palstalla kertoi ihmetarinan vauvasta, jonka letkut halusitte irroittaa yms. Sääliksi käy sinua, kun täytyy tarinoita keksiä.
Itselläni on kaksoset, jotka syntyivät mitoilla 2330g ja 45cm sekä 2575g ja 47cm. Olivat sairaalassa viikon ja kotisairaalassa viikon.
Törmäsin myös pihassa naiseen, jonka poika oli syntynyt hieman vajaa kaksikiloisena ja oli sairaalassa 3 viikkoa!!!
masuli81
+ kaksoset 5kk ja yksönen 2v2kk
mutta muistathan jatkossa huolehtia e_h_k_ä_i_s_y_s_t_ä! Tulee varmasti NELOSET seuraavaksi, pysytköhän enää sitten laskuissa ja mitoissa mukana.
Ja anteeksi kauheasti (ed. viestiisi vedoten), jos me tosikot emme osaa yhtyä " iloosi" , sinun paikkasi varmasti onkin jossain muualla kuin täällä " päähän potkittavana" .
t. pöheltäjä, " joka ei voi aavistaakaan, miltä SINUSTA tuntuu" -kaikkine muksuinesi (ongelmisesi?)... - mieltä löytyy vain yksönen ja kaksoset.
kolmoset syntyvät aina keisarinleikkauksella.se on faktatieto.että tälleen.. mutta tuskin tässä tapauksessa..
Ehkä juuri siksi että saat jotain värinöitä kaikkien kiukkukommenteista. Ei tosiaan noilla viikoilla olevaan lasta kotiuteta parissa päivässä. Jos viikkoja on alle 30 on edessä n.kuukauden sairaalassa olo lapsella. Ja kolmosten kanssa joku voi olla vielä heikommassa jamassa ja kasvaa&toipua hitaammin. Ja kolmossynnytys on kyllä utopiaa joten tuskin tosiaan sektion jälkeen lähtee kolmen vaavan kanssa noin pian kotio. Eikö ole säälittävää. Ottaisi edes asioista selvää että noi pahimmat asiatieto mokat jäisi edes valheesta pois. Hänen onnekseen jotkut jopa uskoo ketkä ei osaa ajatella viikkoja ja painoja ja päiviä niin tarkasti. Mutta palstan puolesta harmittaa kun täältä kyllä tosiaan saa vinkkejä ja vertaistukea aidosti sitä tarvitsevat. Ja apua on siksi niin paljon saatavilla kun joukossa on monenlaista menijää omine kokemuksineen ja joillakin vielä työkokemusta mistä tosiaan muutkin hyötyy. Kiitos heille.
T. Purema jota harmittaa.
^^
samaa mieltä ei sieltä ihan paris päiväs päästä, hanki elämä!
Ois kiva vaihtaa muutama sana kolmosista kunhan jaksat...Meilläkin pääsi kolmoset kotiin n. kaks kiloisina. Rankkaa se ensimmäinen vuosi, mut hengissä ollaan. Ja väsymys iski sitten jälkeenpäin...kun kolmoset oli kaks vuotiaita tuntu että ois voinu vaan nukkua ja nukkua.
Voitaisko jutella jollain muulla palstalla rauhassa, kun tää ei taida olla lapsiystävällinen palsta.
t.pöppöpöö
ps. meillä on kaks sulosta mukulaa vielä kolmostenkin jälkeen
joo varmaan parasta että meette keskustelemaan jonnekki LAPSIYSTÄVÄLLISEMMÄLLE palstalle...voi jeesus. siitähän tässä on kyse juu..asia 1.eiköhän tämä kanatpotpot (tai joku sellanen) puolustelis omia kolmostyttöjään millään tavalla jos tuo jollain konstilla olis tositarina, asia 2. kylläpä kolmosten+kaksosten+yksösen kanssa on helppoa ku kerkee päiväsaikaan istua netissä keskustelemassa. ja sit joku vielä uskoo... salli mun nauraa:):)):) kaikella kunnioituksella vaan,mut voisitko jo lopettaa.
Et ehkä ymmärtänyt viestiäni mutta tarkennan että TIETENKIN ääniä myös kuunnellaan ultraa tehdessä. Mutta kyllä sen koko ultran teon päätavoite on NÄHDÄ sinne kohtuun mahdollisimman hyvin. Ja kuten sanoit voi monitori olla välillä rikki mutta siinä tilanteessa vain äiti on se joka ei näe. Sillä lääkäri ei tee ultraa jos hänen monitori on rikki. Siis ei tetenkään. Oisi suorastaan koomista. Joten siinä tapauksessa tyydyttäisiin vain ctg-koneiden (sydänäänikone ilman mitään kuvallista toimintaa) tuomaan tietoon. Ja toki sieltä ne sydänäänet kuuluu kivasti myös äidille. Eli koko näkemisen antama tieto on ehkä tossa ap:n viestissä se " heikko lenkki" .
Väänsin tämän nyt rautalangasta mutta tiedän että ihmisillä on vääriä käsitteitä. Yksi tuttavani puhui kuinka neuvolassa terkkari teki ultraa ja minä huuli pyöreenä mietin neuvolan tädin taitoja. Kunnes sitten selvisi että kyse oli doplerista eli sydänäänten kuuntelulaitteesta mikä ei edes rekisteroi sydänäänikäyrää. Ja monet sekoittavat myös ctg-koneen ja ultran. Mutta kysyvä ei tietä eksy!
t.midwife ja pesue