Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausibruttosi ja ammattisi?

Vierailija
26.09.2019 |

Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias

Kommentit (383)

Vierailija
201/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2300€ laitoshuoltaja terveyskeskuksessa. Sisältää yhden kokemuslisän.

Taidankin vaihtaa oman lähihoitajan työni kotihoidossa tähän. T. Kahdella eli täysillä kokemuslisällä brutto 2400€. Vastuu vähän eri.

Vaihda ihmeessä. Totu samalla siihen ettei kukaan arvosta työtäsi. t: laitoshuoltaja

Vierailija
202/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala, vaihdellen 3100-3600e/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 500.000 vuodessa

49 v

Breaking bad

Vierailija
204/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.

Tämä on vauva-lehden keskustelupalsta. Aina valitetaan, että lapsia ei uskalleta työelämän surkeuden vuoksi tehdä. Näin ollen aika iso osa suomea ymmärtävistä lapsiperheen vanhemmista on parempituloisia kuin keskimäärin. En minä ainakaan tiennyt koko palstan olemassaolosta ennen kuin eksyin jonkun vauvanpaskanväri-googletuksen vuoksi lueskelemaan. Ei hirveästi uran alkuvuosina kiinnostanut mammojen jutut.

Ja mainitsemallasi palkkahaitarilla en itse viitsisi edes kääntää kylkeä. Sen verran on tullut kovalla työllä osaamista hankittua, vaikka hoitovapaata onkin välissä ollut vuosikausia.

Vierailija
205/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi, tilitoimistossa kohta 5v, brutto 2100€/kk

Vierailija
206/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi, asianajotoimistossa töissä valmistumisen jälkeen n 1,5v, brutto 4400e/kk.

Vierailija
207/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38v. Työelämässä jo 30v, vakituiset työsuhteet alkoi 15vuotiaana, omalla alalla 17vuotiaasta lähtien. kuukausipalkka 5800Eur plus lisät. Vuosiansiot >100'000Eur (viimeiset 4vuotta). Ja yllätys, yllätys It-ammattilainen kyseessä.

Ala peukkujen takia pakko ihmetellä/avata. Jos ikää olisi 20v lisää niin ei varmaan tulisi peukkua alas?

Sitten tuohon minun palkkaani, harva voi sanoa että on investoinut omasta rahasta opiskeluun jne. Itse keräsin alaikäisenä töistä, rahat joilla ostin ensimmäisen tietokoneen ja opiskelin (+ tietenkin pelasin). Kun vaihdoin vakipaikan "omalle alalle". Palkkani tippui 1/4 osaan siitä mitä aikaisemmassa vakipaikassa oli. Minulla kesti 10v alalla ennen kuin ylitin edeltävän alan kuukausi ansiot. Huom! edeltävällä alalla tein todella paljon ylitöitä/viikonlopputöitä.

Esim se voi mietityttää, miten 15-vuotias voi olla vakituisessa työsuhteessa? Peruskoululainen?

Tai 8-vuotias työelämässä? Intiastako olet? Kyllä lapsityö pitäisi kitkeä maailmasta. Hikipajat kiellettävä.

Eli ihan paskaahan sä puhut.

Ei ole minulta pois ettei usko. Itse olin kansainvälisissä firmoissa pakkaajan. Talonmiehen sijaisena. Sekä olen toiminut tuote jakajana.

Ja joo peruskoulun jälkeen vakitöissä leipomossa.

Aika moni nuori jakaa lehtiä tai on jäätelökiskalla.

Kahdeksan ikäinen palkkatyössä. Jepjep.

Vierailija
208/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2450 e sairaanhoitaja, työelämässä yht. 10 vuota. 

Vierailija
209/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentaja rakennustyömailla.Työkokemus 35v,brutto n.3000e/kk.Hyvin menneet urakat saattaa nostaa

hieman kuukausiansiota.

Vierailija
210/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja brutto 2100€. Töissä ollut noin 10v.

En kyllä usko. Sain itse lähihoitajan töissä 2200e jo sillon kun en edes ollut valmistunut!!!! Ja 2- vuorotyössä lähes 2500e/kk.

Juu meidän kunnassa esim kevyestä päivätoimintatyöstä saa sen 2100€ ja esim kotihoidossa 2300€. Palvelutalossa jossa työtä ei tehdä ikinä yksin saa 2200€. Palkka kun voi sisältää erilaisia työn vaativuudesta johtuvia lisiä niin kuin kuuluukin.

Ap kysyi bruttopalkkaa eli meidän kunnassa kaikkien lähihoitajien bruttokuukausipalkka on 2173e. Oli sitten osastolla tai avopuolella. Tietysti päälle tulee kokemuslisät ja vuorolisät. P*ska palkka kun ajattelee mikä vastuu on. Itse olen kotihoidossa töissä ja töitä todellakin on. Meidän kunnan kotihoidossa lähärit mm. tekee hoito ja palvelusopimukset, tekee rait, jakaa lääkkeet dosetteihin, tekee haavahoidot, katetroi sekä vaihtaa kestokatetrit, ottaa inr sekä crp, iltaisin ja vkl on vastuussa Doctagon lääkärille ja tietysti asiakkaiden perushoito ym. asiakkaiden asiat. Vastuu on kova ja kiire painaa päälle. Ja palkka on huono.

Vierailija
211/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko. Sain itse lähihoitajan töissä 2200e jo sillon kun en edes ollut valmistunut!!!! Ja 2- vuorotyössä lähes 2500e/kk.

Juu meidän kunnassa esim kevyestä päivätoimintatyöstä saa sen 2100€ ja esim kotihoidossa 2300€. Palvelutalossa jossa työtä ei tehdä ikinä yksin saa 2200€. Palkka kun voi sisältää erilaisia työn vaativuudesta johtuvia lisiä niin kuin kuuluukin.

Ap kysyi bruttopalkkaa eli meidän kunnassa kaikkien lähihoitajien bruttokuukausipalkka on 2173e. Oli sitten osastolla tai avopuolella. Tietysti päälle tulee kokemuslisät ja vuorolisät. P*ska palkka kun ajattelee mikä vastuu on. Itse olen kotihoidossa töissä ja töitä todellakin on. Meidän kunnan kotihoidossa lähärit mm. tekee hoito ja palvelusopimukset, tekee rait, jakaa lääkkeet dosetteihin, tekee haavahoidot, katetroi sekä vaihtaa kestokatetrit, ottaa inr sekä crp, iltaisin ja vkl on vastuussa Doctagon lääkärille ja tietysti asiakkaiden perushoito ym. asiakkaiden asiat. Vastuu on kova ja kiire painaa päälle. Ja palkka on huono.

Kyllä bruttopalkkaan lasketaan mukaan kokemuslisät ja vuorolisät. Ilmeisesti sekoitat bruttopalkan ja peruspalkan.

Vierailija
212/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja, työkokemus 14 vuotta. Peruspalkka 2400€ ja haittalisineen&lomarahoineen vuositulo 35000-36000€.

Lähihoitajilla muka huono palkka. Ei parturi-kampaajat ja autonkorjaajat pääse noihin lukuihin amispapereilla.

Vierailija
213/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä a bdul, ei väliä mitä teet aina suomi maksa kaikki, te tehdä työ minä elää ja nauti.

Vierailija
214/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä ainoa yllätys ketjussa on ollut automyyjä.

Vierailija
215/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bruttopalkkaan lasketaan mukaan kokemuslisät ja vuorolisät. Ilmeisesti sekoitat bruttopalkan ja peruspalkan.

Niin muuten sekoitankin, en huomannut. Ei se bruttopalkka silti montaa sataa tuon peruspalkan päälle ole.

Vierailija
216/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2300€ laitoshuoltaja terveyskeskuksessa. Sisältää yhden kokemuslisän.

Taidankin vaihtaa oman lähihoitajan työni kotihoidossa tähän. T. Kahdella eli täysillä kokemuslisällä brutto 2400€. Vastuu vähän eri.

Vaihda ihmeessä. Totu samalla siihen ettei kukaan arvosta työtäsi. t: laitoshuoltaja

Minä arvostan!

Vierailija
217/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkäri yliopistosairaalassa, 5400e/kk. Kahden eri erikoisalan pätevyys ja työkokemusta lääkärin töistä 17v. Ikä 40v.

Tuon täytyy olla peruspalkka. Paljonko siihen tulee keskimäärin lisiä päälle?

En päivystä eikä sairaalassa ole toimenpidepalkkioita kuten terveyskeskuksissa taitaa vielä olla. Tuo on siis koko palkka, siinä summassa on myös mukana joku kokemuslisä jonka suuruutta en muista.

Selvä, uskon. Olin luullut, että myös sairaaloissa on toimenpidepalkkioita samaan tapaan kuin terveyskeskuksessa, mutta olin väärässä. Mikä on sairaalalääkärin työaika, jos ei päivystä lainkaan?

Tavallinen arkityöviikko, muistaakseni 38h 15 min periaatteessa, käytännössä menee vähän pidempään saada työt tehdyksi.

Sivusta totean, että tämä loistava lisä keskusteluun. Lääkärien palkoista/kk-tuloista puhuttaessa nostetaan aina tapetille ne, jotka tekevät töitä parissa paikassa, päivystävät jne.

Ei se ole enää normaalin työajan puitteissa hankittua.

Ohis

Vierailija
218/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkäri yliopistosairaalassa, 5400e/kk. Kahden eri erikoisalan pätevyys ja työkokemusta lääkärin töistä 17v. Ikä 40v.

Tuon täytyy olla peruspalkka. Paljonko siihen tulee keskimäärin lisiä päälle?

En päivystä eikä sairaalassa ole toimenpidepalkkioita kuten terveyskeskuksissa taitaa vielä olla. Tuo on siis koko palkka, siinä summassa on myös mukana joku kokemuslisä jonka suuruutta en muista.

Selvä, uskon. Olin luullut, että myös sairaaloissa on toimenpidepalkkioita samaan tapaan kuin terveyskeskuksessa, mutta olin väärässä. Mikä on sairaalalääkärin työaika, jos ei päivystä lainkaan?

Tavallinen arkityöviikko, muistaakseni 38h 15 min periaatteessa, käytännössä menee vähän pidempään saada työt tehdyksi.

Sivusta totean, että tämä loistava lisä keskusteluun. Lääkärien palkoista/kk-tuloista puhuttaessa nostetaan aina tapetille ne, jotka tekevät töitä parissa paikassa, päivystävät jne.

Ei se ole enää normaalin työajan puitteissa hankittua.

Ohis

Tuo on totta että ammatin palkkoja liioitellaan rajusti.

Moni ihminen väittää että valehtelen kun kerron että erikoistuvat lääkärit tienaa 3800 ja erikoislääkärit tuon 5400.

Vierailija
219/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan huijaa itseään ja kuvittelee ”palkakseen” sen korkeimman ikinä saadun palkan, jossa on ollut mukanaa ylityörahat, lomarahat ja ties mitkä muut lisät. Eli jos kuukausipalkka on 2500e ja joskus on lisineen saanut 5000, ei se palkka millään muotoa ole 5000. Vaikka mielellään itse kukin kuuluisi sinne kovatuloisimpaan 5-10 prosenttiin.

Vierailija
220/383 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa varmaan huijaa itseään ja kuvittelee ”palkakseen” sen korkeimman ikinä saadun palkan, jossa on ollut mukanaa ylityörahat, lomarahat ja ties mitkä muut lisät. Eli jos kuukausipalkka on 2500e ja joskus on lisineen saanut 5000, ei se palkka millään muotoa ole 5000. Vaikka mielellään itse kukin kuuluisi sinne kovatuloisimpaan 5-10 prosenttiin.

Tässä ketjun sisällä löytyy muutamia jotka ovat ilmoittanut peruspalkkansa ja kokonaisvuosiansioita. Joten heidän osalta ei ainakaan tarvitse miettiä että liioittelua olisi tapahtunut. Parhaasta kuukausi ansiosta voisi tehdä oman ketjunsa. :) t. 24'000Eur/kk (kaikkien aikojen paras)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä