Tekee mieli herkkuja, muttei tee mieli herkkuja
Outo tunne. Aivot sanoo, että anna namia, mutta ei yhtään tee mieli.
Kommentit (7)
Tuttu tunne, "jotain" pitäs saada. Mutta ei tota tai tota.
Candida-bakteerit vatsassa lähettää viestejä aivoille, että pitäis saada lisää ravintoa (sokeria). Niitä kun vähän näännyttää ja candidat vähenee, niin tuollaiset oudot makeanhimotkin alkaa vähentyä.
Aivot saattavat ihan tottumuksesta pyytää namia. Olen joskus kaupassa huomannut, etten varsinaisesti halua mitään herkkua. Olen vain sitten ottanut jonkun vakioherkun. Joskus olen alkanut kotona syödäkin sitä herkkua, vaikkei ole tehnyt mieli.
Pitäisi enemmän kuulostella, miltä oikeasti tuntuu eikä vain tottumuksesta "herkutella".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joo! Sama homma täällä. Joskus otan ja joskus en. Kaakao ja pari keksiä on ihan hyvä varaherkku, eikä tarvitse ostaa herkkuja jos noita on kotona. Tai jogurttia. On edes asteen järkevämpää oikean ruoan suuntaan.
Pitäis varmaan olla enempi rahaa laittaa parempia ja enemmän oikeita ruokia, niin voisi juhlistaa muutenkin kuin makeilla herkuilla. Tosin saa sitä jo jäätelön hinnalla pussin hyviä pakkasmarjoja ja vaikka rahkaa. Tosi hyvää myös.
Mulla on monesti käynyt niin että tekee mieli karkkia tai sipsejä mutta sitten kun sinne kauppaan menee niitä ostamaan niin ei enää tee mieli.
Tee valinta järjellä. Siis ei namia.