Alkoholistin määritelmä
Tajusin just että oon kai sitten alkoholisti.
Olen viimeiset n.2v.juonut alkoholia lähes joka ilta. Tyyliin lasillisen viiniä tai yhden siiderin. Lähiaikoina jopa ne molemmat. Tuntuu että iltaisin kun olen saanut lapset nukkumaan niin sitten rentoudun kun saan päivittäisen alkoannokseni. Ja joka aamu on huono omatunto tästä.
Tänään illalla tiesin että alkoholi on loppu mutta en mennyt ostamaan lisää kun en kehdannut. Ja nyt on ihan hirveä olo kun en saa sitä. Siis ihan hirvee, suututtaa ja ahistaa. Jalat heiluu.
Oonko mä alkkis?
Kommentit (12)
Olet, jos kerran on vaikea olla ilman.
Nuo määrät eivät vielä alkkikseksi mielestäni tee ketään. JOs määrät eivät tuosta nouse, en näe syytä huolestua.
Ihmisen peruspiirteisiin tuntuu kuitenkin kuuluvan valitettavasti se, että määrät nousevat eikä ihminen halua niitä tiedostaa.
Jos koet että sulla on ongelma, sulla on ongelma.
Mäkin mietin aikasemmin (tai uskottelin itselleni) että ei nää määrät alkkista tee mutta tää pakkomielle siihen. Nytkin mietin että mullahan on tuolla kaapinperukoilla Madeiralta tuliaisina saatu Madeiraviinipullo että miltähän se maistuis. Tuolla se on yli 10 vuotta kaapissa seissy. Ap
Selvästi olet jollain tavalla riippuvainen alkoholista. Tuskin noilla määrillä kovin suuria terveysvaikutuksia on, mutta itse riippuvuus voi olla - tai se voi olla olematta - elämää häiritsevä tekijä.
No jos se sinua rassaa, niin onhan se ongelma. Tosin jos olet jo pitempäänkin juonut noin kohtuullisesti niin en tiedä miksi tunnet niin huonoa omaatuntoa, 1-2 annosta päivässähän on joidenkin tutkimusten mukaan jopa terveellistäkin. Kunhan ei määrät ala kasvaa niin mitä vikaa?
Vierailija kirjoitti:
No jos se sinua rassaa, niin onhan se ongelma. Tosin jos olet jo pitempäänkin juonut noin kohtuullisesti niin en tiedä miksi tunnet niin huonoa omaatuntoa, 1-2 annosta päivässähän on joidenkin tutkimusten mukaan jopa terveellistäkin. Kunhan ei määrät ala kasvaa niin mitä vikaa?
Nii emmä tiiä. Tosi kliseistä mutta aamusin katon itteeni peilistä ja tunnen itseinhoa. Ja nimenomaan siitä että taas join. Viikonloppuisin juon enemmän, ehkä 3 annosta, mutta tää ei ahista mua. Ja siis kyllä mä uskon että mulla ois parempi olo jos en jois. Nyt tää kaikki vaan jotenki kirkastuu. Ap
Niin no nyt alkaa palajastua asia. Arkisin siis 1-2 annosta, käytännössä kaksi annosta, viikonloppuisin kolme. Eli 2*5+3*2. Tämä alkaa olla jo riskirajoilla, mutta luulenpa että vielä on jotain mitä et kerro tai et tiedosta. Kuten joitakin lonkeroita joita ei "oteta lukuun" tai hanaviinipakkauksia jotka voidaan kätevästi piilottaa talousroskiin jolloin niitä ei käytännössä ole olemassakaan?
Vanhaa alkoholistia ei vasta-alkajat pysty hämäämään. Apua on kuitenkin saatavilla ja sitä tarvitsee hakea, yhteiskunnassa jossa viinaa on saatavilla pikkurahalla aamusta iltaan alkoholisti ei yleensä yksin pysty raitistumaan.
Kaverini ei viikolla ota , mutta vkoppuna sitten senkin edestä, pari päivää menee ja pari kohmelossa. Maanantaina töihin ja odottelemaan per per perjantaita. Eli aina se on mielessä... Ei ole mielestään alkoholisti. ..
Määrät ei kyllä kuulosta suurilta, mutta jos on hankala olla ilman, niin kannattaa valpastua.
Olet, mutta et millään lailla rappioalkkis.
En ala neuvomaan, tiedät itsekin pitääkö sinun tehdä jotain muutoksia.