Joukkoliikenne: vie sieltä missä et ole, sinne minne et halua mennä, silloin milloin et halua lähteä
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä julkisilla pääsee paljon nopeammin kuin autolla. Ajoin Kulosaaresta Ruoholahteen ja matka kesti 36min. Eikä ollut ruuhka-aika vaan noin klo 11. Metrolla sama matka kestää 10min.
Riippuu siitä mihin menee, mistä menee ja millä välineellä.
Kannattaa valita nopein. Kehä 1:n sisällä polkupyörä.
Mulla on 7 km työmatka. Autolla aikaa kuluu 10 minuuttia, bussilla siihen menee 50 minuuttia. Ostinkin halvan 1000 euron auton pelkästään työmatkoja varten.
Mä osaan kyllä katsoa oikean bussin tai ratikan johon hyppään. Harvemmin eksyn vääriin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä julkisilla pääsee paljon nopeammin kuin autolla. Ajoin Kulosaaresta Ruoholahteen ja matka kesti 36min. Eikä ollut ruuhka-aika vaan noin klo 11. Metrolla sama matka kestää 10min.
Metro on nopea siellä missä sattuu asumaan sen varrella. Bussilla sen sijaan ei pääse minnekään nopeasti.
Auto - parkkipaikalla. Kävelet saman matkan sinne kuin bussipysäkille. Ainiin, ja vielä itse tankkaat ja huollat ja maksat sen masiinan.
Ja skrapaat koko auton talvella, heräät sen takia 10 min aiemmin. Olisit samassa ajassa jo istumassa bussissa.
Auto - on taas parkkipaikalla, kun olet shoppailemassa. Se parkkipaikka vieläpä maksaa. Lisäksi olet kävellyt sieltä parkista pitkän matkan sinne kaupoille, ja takaisin. Bussi olisi lähtenyt vierestä.
Voisihan tuota mennä vaikka töihin linja-autolla, niin ei tarvitsisi itse ajaa. Paitsi, että aamun eka bussi on perillä 30 min työpäivän alun jälkeen. Ja sille bussille päästäkseen pitäisi ensin kävellä/pyöräillä/mennä toisella bussilla n. 3 km. Ihmetelkää siinä sitten, miksi yksityisautoilen.
Ap osui asian ytimeen. Meillä heikentyi joukkoliikenne huomattavasti länsimetron myötä. Työmatkani Espoon sisällä kestäisi julkisilla 1h 25 min ja omalla autolla 14 min yhteen suuntaan. Ennen länsimetroa pääsin julkisilla töihin 30 minuutissa. Todellakin harrastan yksityisautoilua yhä enemmän, enkä halua käyttää päivittäiseen työmatkaan aikaa kolmea tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Totta jos tarve liikkua metron suuntaisesti ja lähtö-alkupaikat ihan asemien vieressä, silloin metroa ei voita mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vaan joukkoliikenteen käyttäminen on liian vaikeaa; kuten perussuomalaisille.
Tulihan se sieltä.
Myös sellaiset ihmiset välttelevät joukkoliikennettä, jotka arvostavat omaa aikaansa.
Kyllä se julkisessa liikennevälineessä istuminen on ihan mun omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vaan joukkoliikenteen käyttäminen on liian vaikeaa; kuten perussuomalaisille.
Tulihan se sieltä.
Myös sellaiset ihmiset välttelevät joukkoliikennettä, jotka arvostavat omaa aikaansa.
Jotkut mieluummin tekevät töitä tai hoitavat asioitaan mobiilisti junassa, mutta persu se istuu ruuhkassa Audissaan, hautoo peräpukamiaan ja kiroilee.
Vierailija kirjoitti:
Ap osui asian ytimeen. Meillä heikentyi joukkoliikenne huomattavasti länsimetron myötä. Työmatkani Espoon sisällä kestäisi julkisilla 1h 25 min ja omalla autolla 14 min yhteen suuntaan. Ennen länsimetroa pääsin julkisilla töihin 30 minuutissa. Todellakin harrastan yksityisautoilua yhä enemmän, enkä halua käyttää päivittäiseen työmatkaan aikaa kolmea tuntia.
Kyllä se länsimetro myös lyhensi huomattavasti monien työmatkaa. Esimerkiksi minulla: Ennen kahdella bussilla 45 min. Nyt metrolla 20 min. Ja metrolla pääsen lähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Auto - parkkipaikalla. Kävelet saman matkan sinne kuin bussipysäkille. Ainiin, ja vielä itse tankkaat ja huollat ja maksat sen masiinan.
Ja skrapaat koko auton talvella, heräät sen takia 10 min aiemmin. Olisit samassa ajassa jo istumassa bussissa.Auto - on taas parkkipaikalla, kun olet shoppailemassa. Se parkkipaikka vieläpä maksaa. Lisäksi olet kävellyt sieltä parkista pitkän matkan sinne kaupoille, ja takaisin. Bussi olisi lähtenyt vierestä.
Minulla on ulko-ovelta omalle autopaikalleni noin 20 metriä. Bussipysäkille on noin 600 metriä. Busseja kulkee parhaimmillaankin kolme tunnissa, suurimman osan päivästä vain yksi tai kaksi. Kiitos sisätilalämmittiminen ei tarvitse skrapata. Shoppailen sellaisissa paikoissa missä parkkipaikka ei maksa. Vaikka auto olisi parkkipaikan perimmäisessä ruudussa, sinne on osapuilleen sama matka kuin bussipysäkille. Ja se bussi kulkee edelleen 1-3 kertaa tunnissa. Siinä ajassa kun odottelisin bussia, istuisin kyydissä ja kävelisin pysäkiltä kotiin, omalla autolla kulkiessa olen jo ehtinyt purkaa ostokset ja laittaa ruuankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä.
Jotkut mieluummin tekevät töitä tai hoitavat asioitaan mobiilisti junassa, mutta persu se istuu ruuhkassa Audissaan, hautoo peräpukamiaan ja kiroilee.
Totta. En ymmärrä, miksi kirurgit, palomiehet, autonkorjaajat, putkimiehet yms eivät tee töitään junassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se länsimetro myös lyhensi huomattavasti monien työmatkaa. Esimerkiksi minulla: Ennen kahdella bussilla 45 min. Nyt metrolla 20 min. Ja metrolla pääsen lähemmäksi.
Toki näinkin, mutta Espoossa on paljon alueita, joissa länsimetrosta ei ole mitään hyötyä. Näillä alueilla on lakkautettu suorat bussiyhteydet ja tulee väkisinkin turha lenkki Tapiolaan tai Matinkylään. Itse joutuisin ensin menemään bussilla Matinkylään, sieltä metrolla eteenpäin ja metrosta taas bussiin. Ei kauhean kiva juttu. Helsinkiinkään ei pääse nykyään suoraan bussilla.
Minulla on auto huvimatkoja varten, mutta kyllä mieluummin päivittäispakolliset kuljen junalla. Ei ongelmaa parkkipaikasta tai ruuhkasta tai viinilasillisestakaan.
Mutta tämähän ei sakkojen sankareille ja ruuhkien ruhtinaille avaudu ollenkaan, että elämästä voi tehdä myös mukavaa. Käsitykseni hauskanpidosta ei ole istuskelu 25 km/h eteneminen Tampereen motarilla aamuin illoin Klaukkalasta Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä.
Totta. En ymmärrä, miksi kirurgit, palomiehet, autonkorjaajat, putkimiehet yms eivät tee töitään junassa.
Pointti on kaksi sanaasi: "en ymmärrä." Varmaan yleistä sinulle.
Suomen pinta-alasta on ehkä prosentti sellaista, jossa julkinen liikenne voi voittaa oman auton. Muualla siitä ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä.
Niin tehän ette esim lue kirjoja.
Olen 5 vuotiaasta lukenut kirjoja ja itsellä on yli 1000 nidettä, jotka olen lukenut ainakin kerran.
Mutta välttelen joukkoliikennettä, koska en saa junista ja busseista lippuja enkä hanki lääppimisläpyskää lippujen takia, koska en myöskään kulje säännöllisesti ja helpompaa on ajela omalla autolla.
En suostu digilaitteiden orjaksi, vaikka ammatin puolesta hallitsisin ne.
Juuri siksi, että tiedän asioista, en halua hankkia mitään muuta lajtetta kuin yksinkertaisen läppärin.