Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesta tehtiin lasu puoli vuotta sitten

Vierailija
26.09.2019 |

esikoulusta, kun hänellä oli paljon poissaoloja. Lisäksi se että näytän väsyneeltä enkä puhu paljon. Juu, olen aamuisin kuin puulla päähän lyöty, olen aina ollut, ja luultavasti tulen aina olemaan. Syynä poissaoloihin oli se että lapsi pelkäsi mennä sinne erään kiusaavan ja väkivaltaa käyttävän lapsen takia. Puhuin asiasta mutta mitään muutosta ei tullut asiaan. Sossusta otettiin yhteyttä kesällä, ja kävimme siellä näytillä. Kaikki oli ok. Sitten ruvettiin puhumaan tästä "väsymyksestäni". Se on kuulemma huolestuttavaa, ja pistää mietityttämään miten jaksan lapsesta huolehtia. Jaksan hyvin. Juteltiin vielä hetki ja asia jäi siihen. Mitään ei sen jälkeen lasusta kuulunut, ei puheluita tai kirjeitä, ei mitään. Oletin että asia on loppuunkäsitelty.

Nyt sitten kuukausien päästä soittivat että tekisivät vielä kotikäynnin! Eli he ovat roikottaneet meitä listoillaan tämän koko ajan ilman että tiedän asiasta mitään. Ihmettelin toimintaa, mutta kiitin kuitenkin kohteliaasti ja sanoin että sille ei ole tarvetta, ja että koen tuollaisen erittäin ahdistavana, vaikka mitään salattavaa meillä ei olekaan. On kaunis ja siisti koti. He selittivät viivästystä kiireellä. Virkailija sanoi sitten kiukkuisena että jos en suostu, niin heillä on aihetta huolestua asiasta, ja voivat määrätä meille silloin perhetyöntekijän joka käy sitten monta kertaa. Sanoin että voimme tulla kyllä käymään heillä, ja voin ottaa vaikka kuvia kodistamme heille, mutta minulle koti on niin intiimi paikka, että todella harvoin edes kukaan ystäväni käy meillä.

Kaiken huipuksi stt sanoi että tästä tulee nyt sitten iso ongelma, ja että hän palaa asiaan kahden päivän sisällä. Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut. Mitä tämä tällainen vainoaminen oikein on? Periaatteesta en heitä ota kotiini, oli seuraukset sitten mitkä hyvänsä. Jos tämän takia vievät lapsen pois, niin tekevät sen sitten omalla vastuullaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu epäilyttävältä. 

Lapsi paljon poissa eskarista, äiti yliväsynyt, äiti ei päästä ihmisiä kotiin, ahdistuu ja selittelee jotain intiimiydestä. On valmis antamaan lapsen huostaan kodin ulkopuolelle, ennemmin kuin päästää ihmisiä kotiin.

Vaikuttaa mt-tapaukselta ja lapsesta kyllä huoli.  

Vierailija
22/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt niin iso asia, jos kerran kodissanne ei ole mitään salailtavaa. Tosin, se että nostat noin kovan suojausmekanismin päälle, saa tilanteenne vaikuttamaan siltä, että apu ei olisi pahitteeksi. Kuulostaa erikoiselta, että hoidit eskariongelman sillä, että lapsi sai jäädä kotiin.

Kiusattavaksiko se lapsi olisi sinne päiväkotiin pitänyt sitten viedä kun eivät saa siellä ongelmaa poistumaan?

Sitten pitää pitää älämölöä niin kauan, että ongelmalle tehdään jotain. Tai vaihtaa päiväkotia. Kotiin jääminen ei ole mikään ratkaisu, varsinkaan kun siitä voi seurata juurikin näitä kotikäyntejä. Jääkö lapsi kotiin koulusta kun ja töistä, jos siellä kiusataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti annat lapsen huostaan ennen kuin päästät sossun käymään kotona? :( Kaikkien ei pitäisi lapsia saada. Selitä sitten lapsellesi, että kun koti on kato intiimi paikka... Entäs jos lapsesi haluaisi sossun sinne kutsua? Mieluummin kuin muuttaa muualle? 

Vierailija
24/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et mene, he alkavat eskarista kaivamalla kaivaa sitä ongelmaa. Neuvon sinua, että ota eskariin itse yhteys ENNEN sossuja. Näin saat etulyöntiaseman. 

Ei tuossa muuten mitään ongelmaa ole, jos kieltäydyt. Se on sossujen duuni osoittaa, että on joku oikea ongelma. Sossut ovat niin laiskoja, että eivät he jaksa paljon duunia tehdä. Ainoastaan silloin, kun ovat oikein raivoissaan, voivat sillä innolla jotain tehdä.

Lapsi ei varmaankaan ole enää siellä eskarissa, vaan koulussa. Ilmoitus tehty puoli vuotta sitten.

Vierailija
25/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, kuin otsikon, mutta kuka antaa lapselleen nimeksi Lasu?

Vierailija
26/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneen näköisen äidin takia lasu? Varmaan Porvoossa mahdollista. Itse olen haudasta nousseen näköinen aina ja ei kiinnosta ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi