Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päivystyksessä ja taas meni jälkeeni tullut ohi

Vierailija
26.09.2019 |

Olen päivystyksessä kauheassa räkätaudissa. Perässäni tullut nuorimies pääsi ohi joka soitteli jo kavereille että mihi nkä baariin lähdetään. Ai että ottaa päähän

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei päivystykseen saa edes mennä flunssassa: flunssapotilaille on oma päivystystila.

Poskiontelotulehduksissa ei anneta päivystysvuoroja, ne kun tutkimusten mukaan paranevat myös itsestään (kuten flunssa).

Vierailija
42/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 39 asteen kuume edes ole niin korkea, että tarvitsee päivystykseen mennä. Sitten kun se on reilusti yli 40 niin sitten vasta päivystyksen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka ei suostu lääkäriin, vaikka olisi oikeasti se pää irti ja sitten on näitä ap:n kaltaisia, kun vähän tulee kuume ja niiskuttaa, niin mennään oikein päivystykseen...

Vierailija
44/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko pääsit? 😂 Kai lääkäri osoitti edes vähän mieltään, että hänen oikeasti kallisarvoista aikaa käytetään aikuisen ihmisen flunssan hoitoon...

Vierailija
45/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n kaltaiset päivystystä väärinkäyttävät urpot ovat ihan oikea ongelma, varsinkin nyt kun monia päivystyksiä vaivaa lääkäripula. Siksi joillain paikkakunnilla on otettu käyttöön hoidontarpeen arviointi, jonne soitetaan ennen mahdollista (päivystys)hoitoon hakeutumista. Ihme että tällaisia tapauksia ylipäänsä vielä löytyy, kun aktiivisesti on tiedotettu ettei perus flunssaa tai vatsatautia poteville päivystys ole oikea paikka!

Vierailija
46/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraava meni ohi. Ei kai mun 39 asteen kuumeessa keltainen lima valuen nenästä tarvitse jäädä odottamaan maanantaita kotiin.

Kyllä tarvitsee. Työterveys on oikea osoite, jos sairaslomaa tarvitset. Muuten ollaan kotona.

Ihan vaan off topicina, teen vuorotyötä terveydenhuollon yksikössä, jossa vaaditaan päivystyksestä saatu todistus jos on vaikka flunssan takia poissa viikonloppuvuoroista (idioottimaista, tiedän). Mutta aina jos näin käy, sanon luukulla että olen töissä siellä-ja-siellä (tietävät paikan) ja riittää jos joku hoitajista kirjoittaa lapun. Tällä tavoin saa tarvittavan todistuksen eikä tarvitse turhaan jonottaa lääkäriä. Flunssa tai jo pitkään olemassaolleet vaivat ovat kyllä maailman turhin syy kuormittaa päivystystä, siksi mekin olemme kritisoineet paljon tuota työpaikan käytäntöä. Sekin tullut voimaan siksi, että yksittäiset ilman syytä saikuttajat on jouduttu pistämään ruotuun yleisellä määräyksellä.

Vierailija
47/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus flunssan jälkitaudin takia olen joutunut päivystykseen, siellä minulle sanottiin että pitää osata tulla aiemmin eikä odottaa liian pitkään kotona. Olin aiemmin soittanut

terveyskeskukseen joiden mielestä on Ok olla kuumeessa ja flunssassa 6 viikkoa vaikka se välillä jo parani mutta tuli pahempana takaisin. Siinä meni 4 kuukautta kun toivuin keuhkokuumeesta. Minulla myös astma ja vahva reumalääkitys, olin todella huonossa kunnossa.

Silloin päivystyksen saapuessani olen varmasti näyttänyt vain tavalliselle flunssapotilaalle, kuumetta oli kuitenkin 40,6 astetta ja väsymys oli ihan hirveää, en jaksanut edes istua.

Vierailija
48/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraava meni ohi. Ei kai mun 39 asteen kuumeessa keltainen lima valuen nenästä tarvitse jäädä odottamaan maanantaita kotiin.

Kyllä tarvitsee. Työterveys on oikea osoite, jos sairaslomaa tarvitset. Muuten ollaan kotona.

Jos menen flunssassa työterveyteen, niin maksan itse lääkärikäynnin eli noin 120 e. Meillä työterveys ei sisällä muuta kuin työperäisten sairauksien hoidon.

Vierailija
49/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pari kertaa kävellyt päivystysjonon ohi telottuani itseni. Sitä ei ehkä huomaa helposti, että muuten reippaalla ihmisellä on verinen raaja pyyhkeeseen paketoituna muovikassissa, mutta on se hiukan kiireellisempi kuin räkätauti.

Sori ap, mutta vuotava haava ajaa ohi vuotavasta nenästä.

Olisi kammottavaa nähdä kädetön tai jalaton ihminen,  jolla on verinen raaja pyyhkeeseen paketoituna muovikassissa.

Vierailija
50/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot päivystyksessä räkätaudin takia??

Vierailija
51/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen flunssassa työterveyteen, niin maksan itse lääkärikäynnin eli noin 120 e. Meillä työterveys ei sisällä muuta kuin työperäisten sairauksien hoidon.

Päivystysasia se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
52/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oli kivaa istua päivystyksessä tiputuksessa vakavan infektion takia ja räkätautiset tuli siihen viereen räkimään nuhat ja yskät päälleni. Ottaisivat edes kasvosuojat naamalleen, kyllä niitä jaellaan ihan kaikissa sairaaloissa, mutta ei, räkätautiset haluaa vain levittää sitä tautiaan!

Vierailija
53/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivystystä kuormittava ryhmä on myös hysteerikkovanhemmat (yleensä äidit), jotka roudaa perusterveen mukulansa lääkäriin jokaisen normaalin lastentaudin takia. "Meidän Sylvi-Sakarilla on 37,5 kuumetta ja nuha!" tai "Sylvi-Sakari oksensi viime yönä viisi kertaa!" Aaargh!!!

Vierailija
54/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päihdepuoli liitettiin psykiatriaan, arvaa millaista on psyk. päivystyksessä?

Maan hiljaisimmat istuu atomeiksi hajonneina pöydän alla, aika on pitkä. Niin aulaan pamahtaa kovaääninen juoppo ja raakkuu, että tarvii pameja tms ja pääsee jonon ohi.

Puhumattakaan siitä, että psyk sairaalapaikkoja vähennetään, kun rahat menee narkkien, juoppojen hoitoon, ja sitten hyvin levänneinä pääsevät taas radalle.

Kuntoutujat saa pärjätä yksinään.

Vierailija
55/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain antibiootit. Mulla on keuhkoputken tulehdus. Tällä taudilla ei todellakaan olisi odoteltu kuukauden päähän että saa omalta lääkäriltä ajan

Vierailija
56/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jonottanut lukuisia kertoja päivystyksessä flunssan takia. Mutta mulla onkin perussairautena vaikeahoitoinen astma. Flunssa voi mennä ihan puolessa vuorokaudessa niin pahaksi ettei henki meinaa kulkea mistään rööristä. Monta kertaa on valitettu että olisi pitänyt tulla jo aiemmin. Astmalääkkeet myös peittää jonkin verran bakteeri-infektion oireita. Keuhkopolilla sanottiin että jos et ole varma voiko olla jo bakteeri mene heti lääkäriin. Sama ohje jos pef-arvot laskee nopeasti, syke tosi korkea, hengenahdistus pahenee. Varmaan mä näytän nuorena ihmisenä turhaan päivystystä kuormittavalta...

Vierailija
57/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä ei olla jonojärjestyksessä vaikka saitkin jonotuslapun.

Päivystävä hoitaja ja lääkäri arvioi tilanteen ja hoitaa hommat niin, että mahdollisimman hyvin saadaan kaikki hoidettua ajallaan. Se, mikä on sinun tuloaikasi, ei juurikaan vaikuta siihen.

Se voi ihan hyvin olla, että sillä miehellä oli muuta vaivaa, kun miltä se kuulostaa kun kaverilleen puhuu puhelimessa.

Olen itse ollut työssä päivystyksessä lääkärinä paljon, ja jotta jono saadaan purettua nopeasti niin se ei todellakaan mene tulojärjestyksessä. Räkätautinen on aika lailla viimeisimpien hoidettavien sijalla, tietysti ennen niitä myöhemmin tulevia räkätautisia. Räkätauti kun ei päivystykseen kuulu.

Vierailija
58/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Työssä vai työtön vai eläkkeellä? Onko flunssa juuri alkanut vai pitkittynyt ja ei mene ohi. Pienen empiirisen tutkinnan perusteella olen huomannut, että em. seikat vaikuttaa vaikka ei saisi.

Vierailija
59/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivystyksessä kauheassa räkätaudissa. Perässäni tullut nuorimies pääsi ohi joka soitteli jo kavereille että mihi nkä baariin lähdetään. Ai että ottaa päähän

Niin? 

Esimerkiksi itse olen joutunut käymään sijoiltaanmenon takia päivystyksessä useammankin kerran. Olen ohittanut jonossa muita tapauksia. Kun vamma on tuore, nivel on helppo ja nopea saada paikoilleen. Sen jälkeen olen ollut jotakuinkin täysin kunnossa, ja voisin mennä vaikka baariin.

Vierailija
60/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te päättelitte että AP flunssa oli SYY jonka takia hän oli päivystyksessä. Hän oli päivystyksessä flunssassa mutta on voinut olla siellä vaikka sydänoireiden takia.

Vedätte kyllä mutkia suoraksi aika tavalla.

Syytä ei kerrottu, kerrottiin vain että oli flunssassa jonittamassa. Teidän olisi kuulunut kysyä minkä takia AP oli päivystyksessä eikä olettaa että flunssa oli syy.

Joku voi olla vaikka H.U.M.A.L.A.S.S.A päivystyksessä eikä se oli mikään syy!

Kyllä ihmiset ovat tyhm....