Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päivystyksessä ja taas meni jälkeeni tullut ohi

Vierailija
26.09.2019 |

Olen päivystyksessä kauheassa räkätaudissa. Perässäni tullut nuorimies pääsi ohi joka soitteli jo kavereille että mihi nkä baariin lähdetään. Ai että ottaa päähän

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että sinut edes otettiin räkätaudissa sinne jonottamaan... Siksi tämä vähän haiskahtaa provolta. Kuitenkin on torstai eikä ole kyse siitä, että tarvittaisiin päivystysajalla se saikkulappu vaikka sinne töihin...

Vierailija
22/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraava meni ohi. Ei kai mun 39 asteen kuumeessa keltainen lima valuen nenästä tarvitse jäädä odottamaan maanantaita kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraava meni ohi. Ei kai mun 39 asteen kuumeessa keltainen lima valuen nenästä tarvitse jäädä odottamaan maanantaita kotiin.

Kyllä tarvitsee. Työterveys on oikea osoite, jos sairaslomaa tarvitset. Muuten ollaan kotona.

Vierailija
24/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto, terveyskeskus tai yksityinen on oikea osoite, jos antibioottikuuria kaipaat vaikka poskiontelotulehdukseen. Särkylääkkeillä se 39 asteen kuume laskee ;) ei todellakaan ole päivystysasia.

Vierailija
25/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton urpo menee päivystykseen aiheuttamaan jonoa ja tartuttamaan räkätautinsa ihmisiin, jotka oikeasti tarvitsevat hoitoa. Miten voi olla näin uusavuttomia ja ajattelemattomia ihmisiä?

Vierailija
26/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap nyt ihan tosissasi!? Sinä menet kuormittamaan päivystystä jollain flunssalla? Jos se kuume jatkuu monta päivää 40 asteessa ja tulee kaikkia muita yleisoireita (ei rään valumista, vaan esimerkiksi pahoja hengitysoireita ja kipua keuhkoissa), niin sitten on kyse päivystysasiasta.

Vierailija
27/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos olisit esimerkiksi syöpäpotilas ja tuollainen perusflunssa voi olla hengenvaarallinen, mutta jos olet ihan perusterve nuorehko ihminen, niin lähde nyt hittoon sieltä jonottamasta...

Vierailija
28/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsee, kuumeeseen on lääkettä ja räkää nyt valuu aina flunssassa. Mutta taidat vaan provoilla

Vierailija
29/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monettako päivää sinulla tätä kuumetta on? Jos ekaa päivää se on vähän kun menisi pyytämään hoitoa laastarilla hoidettavaan pintanaarmuun.

Vierailija
30/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän edes tarvitse olla provo valitettavasti... Itse olen joskus työskennellyt päivystyksessä ja kyllä sinne vähän väliä näitä perusterveitä flunssapotilaita tuli ihan arkenakin... Moni kyllä käännytettiin jo luukulla ja ohjattiin oikeaan osoitteeseen eli tk tai työterveyshuolto ja annettiin flunssan itsehoito-ohjeet.

Vierailija
31/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten typeryyttä ei ikinä saa aliarvioida.

Vierailija
32/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten typeryyttä ei ikinä saa aliarvioida.

Tämä on kyllä totta.

Vierailija
33/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erikoissairaanhoidon päivystyksessä töissä ja valitettavasti sinnekin tuli ties mitä idiootteja. Samaa päivystystä käyttivät mm syöpäpotilaat joten ILMAN LÄHETETTÄ MAHATAUDISSA oikea osoite ei todellakaan ole kyseinen paikka. Ainakaan ilman soittoa ja hoitokontaktia sekä toimintaohjeita. Tämä tuli kerta toisensa jälkeen monelle yllätyksenä.

Aina kannattaa soittaa ennenkun menee jonottamaan. Tottakai joskus puhelimessa erehtyy, mutta puhelimeen vastaavat yleensä kokeneet hoitajat ja tarvittaessa konsultoivat lääkäriäkin puhelun aikana. 

Vierailija
34/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni vielä vastaa ap:n prov oon. Hyvin meni ihmisille läpi. Onneksi olkoon.

Vierailija
35/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku heikko älyinen mennyt päivystykseen tekemään jonoja. Päivystys on tarkoitettu vakavien vammojen kiireisiin hoitoihin, ei minkään räkätautien hoiteluun.

Osa suomalaisista on kyllä niin vähä-älyäisiä että kaupunkien olisi hyvä lähettää ohjeet. ”Näin elän tässä kaupungissa” kun eivät näköjään itse osaa.

Meillä mennään räkätaudin kanssa päivystykseen ja pää kainalossa ensiapuun. Ajanvarausajan saa noin 12 vrk päähän, joten ohje on, että tule päivystykseen, sairaanhoitaja katsoo tilanteen ja esim. räkätautiin saa lääkityksen ja sairauslomalapun samantien (soitto lääkärille, ei turhaa tapaamista). Lääkäri katsoo ensisijaisesti ne akuutit tapaukset (infarkti, katkennut raaja jne.).

Näin tässä kaupungissa eletään!

Vierailija
36/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuume ole päivystysasia jos ei muita vakavampia oireita ole.

Itsellä juuri oli viime yönä 40,5-41 astetta kuumetta ja kotona ollaan paranteleemassa. Buranaa ja panadolia naamaan tasaisin väliajoin niin kuume laskee ja särky pysyy poissa.

Vierailija
37/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni vielä vastaa ap:n prov oon. Hyvin meni ihmisille läpi. Onneksi olkoon.

Mitä provonpi sitä asiallisempi vastaus. Haluan olla ystävällinen heillekin, että he saa sitä mitä haluavat eli huomiota ja heille tulee näin parempi mieli. : )

Vierailija
38/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina soittanut etukäteen ja kysynyt, onko vaiva sellainen jonka takia päivystykseen täytyy mennä. Joskus voi olla aiheellista ihan "normisairauden" takiakin, esim nuorempana pahan nielutulehduksen johdosta turposi kurkku umpeen ja kerran virtsatietulehdus äityi niin pahaksi että kusin verta. Mutta ei tod minkään perus flunssan tai mahataudin takia, vaan nuo podetaan pois neljän seinän sisällä!! Ei lääkäri voi edes tehdä mitään viruksesta johtuville taudeille, eli senkin puolesta hukkareissu.

Vierailija
39/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämän edes tarvitse olla provo valitettavasti... Itse olen joskus työskennellyt päivystyksessä ja kyllä sinne vähän väliä näitä perusterveitä flunssapotilaita tuli ihan arkenakin... Moni kyllä käännytettiin jo luukulla ja ohjattiin oikeaan osoitteeseen eli tk tai työterveyshuolto ja annettiin flunssan itsehoito-ohjeet.

On kyllä jännä, että perusterve normaali aikuinen ihminen tarvitsee jotain flunssan itsehoito-ohjeita :D ilmeisesti näitäkin vaan on...

Vierailija
40/163 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaaa. Mitähän ap kuvitteli hälle tehtävän päivystyksessä? Saakohan hän kaurapussiin ja strepsilsseihin osto-ohjeet? Kysynpähän vaa....