Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät tajua olleensa tai olevansa loukkaavia

Vierailija
26.09.2019 |

mutta jos heitä vastustaa tai heille näyttää kaapin paikan, loukkaantuvat siitä. Pitäisikö heille siis vääntää ratakiskosta, että olivat itse syypäitä toisen reaktioon? Otan esimerkiksi tätini. Hän kuvitteli päättävänsä isäni kuolinilmoituksesta eräässä kysymyksessä, jossa hänellä vieläpä oli ihan pöllö mielipide, minun ylitseni, vaikka ei todellakaan ole maksamassa ilmoituksesta senttiäkään, koska ei ole edes kuolinpesän osakas.
Minä ja leski siis näytimme luonnosta hänelle ja totta kai hän sai kommentoida ja häneltä tulikin ihan arvokasta apua (tähdensi mm. oikoluvun tarkkuuden tärkeyttä jne). Mutta siis sitten tuli mietintää eräästä asiasta, jonka takia ilmoitus mm. olisi saattanut pidentyä yhdellä rivillä, ja minä olin sitä mieltä, että laitetaan tavalla A, joka ehkä pidentää sen rivin, ja täti oli sitä mieltä, että lyhennellään siten, ettei nyt synny ekstrariviä. Kun en todellakaan luovuttanut kannastani, niin ensin tätini sanoi, että ”niin mutta leskikin jo hyväksyi tämän”. Minä sanoin siihen, että no minä soitan hänelle ja taivuttelen hänet kannalleni (mulla oli myös perustelut). Täti vielä jatkoi, ja kun en silti luovuttanut, niin hän kehtai sanoa minulle, että ”mutta meitä on tässä nyt kaksi (hän ja leski) vastaan yksi”. Olin aivan että siiis mmmitä? Kaksi vastaan yksi, minä? As if se, mitä tätini, joka ei edes maksa ilmoitusta, haluaa, menisi minun ohitseni.
Sanoin tädille aika kärkkäästi, että MINÄ päätän tämän asian, et sinä. Ääää, tämä tietenkin hävettää, ei olisi pitänyt reagoida niin ärhäkästi, kun eihän mulla ollut tuossa oikeasti mitään uhkaa ”hävitä”. Mutta minut on kasvatettu mitätöiden kaikki kokemukseni, niin se tulee selkärangasta saada suurinpiirtein raivari, jos minua uhkaillaan kun olen oikeassa, ja meinataan viedä oikeuteni päättää asioistani, joihin minulla on enemmän oikeitta, kuin sortajalla.
Koin täsin käytöksen sortamisyrityksenä. Soitin leskelle ja selitin tilanteen, että haluan tekstin ajattelemaani muotoon (minkä leski oli myös aiemmin hyväksynyt, kyse oli siitä, että kohtaan lisättiin yksi sana) sen lisäkyksen kanssa, enkä, että sanoja lyhennellään. Lesken vastaus oli, sopii, laitetaan se siten, maksoi mitä maksoi. Kun menin muokkaamaan ilmoitusta, koko höskä mahtui edelleen sille samalle riville, eli koko polemiikki oli kaikenlisäksi aivan turhaa.
Harmittaa vain, että olin niin kärkäs tätiä kohtaan, MUTTA veetuttaa sekin, että tämä ei edes tajua, mitä siinä oikein sanoi. Mikä ihme saa ihmisen kuvittelemaan, että minun ja lesken ohella hänelläkin on asiassa tasavertainen, kokonainen ääni?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että teet kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
2/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinäkään tajua olevasi loukkaava. Taas pitelet peiliä edessäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä kiusaa se, että koska tätini kuvitteli, että hän päätää asiassa mukana, sanoin hänelle todella kärkkäästi ja aika vihaisestikin, että sä et päätä mitään, suunnilleen. Mutta en tietenkään olisi sanonut, jos hän ei olisi sanonut, että ”meitä on nyt kaksi sinua vastaan”. Siis mitä ihmettä

Ap

Vierailija
4/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tuossa tökerösti käyttäydyit.

Vierailija
5/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen semmoinen ja täysin viattomasti. Tapahtuu aika usein, että en ole tarkoituksella loukannut ja koen tulleeni väärinymmärretyksi.

Seuraukset tuntuvat heti. Saan kuulla olevani mikä lie milloinkin. Harmittaa vaan, kun en edes yrittänyt olla ilkeä. Joskus jopa täysin päinvastoin.

Vierailija
6/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että olen loukkaava, koska päätän (kp:osakkaiden eli lesken kanssa) isäni kuolinilmoituksesta enkä anna tädille äänestysääntä?

Ap

Vierailija
7/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullun draamat jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
8/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan täti. Minkälainen id*ootti sanoo MINULLE, joka olen tytär, ja maksan lesken kanssa ilmoituksen, että meitä on nyt kaksi vastaan yksi tässä?

Ap

Vierailija
9/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aloituksesta jäi käsitys, ettei ollut ensimmäinen kerta, kun tämä täti oli pätemässä

Vierailija
10/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan täti. Minkälainen id*ootti sanoo MINULLE, joka olen tytär, ja maksan lesken kanssa ilmoituksen, että meitä on nyt kaksi vastaan yksi tässä?

Ap

Ai tämä olikin taas sinun aloituksesi. Unohda koko juttu, olet niin sekaisin että kanssasi on ihan turha yrittää keskustella.

Vierailija
11/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen semmoinen ja täysin viattomasti. Tapahtuu aika usein, että en ole tarkoituksella loukannut ja koen tulleeni väärinymmärretyksi.

Seuraukset tuntuvat heti. Saan kuulla olevani mikä lie milloinkin. Harmittaa vaan, kun en edes yrittänyt olla ilkeä. Joskus jopa täysin päinvastoin.

Tämä varmaan voisi olla tätini näppikseltä. Ei hänkään ajatellut varmaan että käyttäytyi epäkohteliaasti eikä halunnut pahaa. Sitten mä vaan käsken hänen suunnilleen tukkia turpansa., huoh.

Ap

Vierailija
12/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Melkein kaikki äitihullun aloitukset kertovat hänestä. Hän ei tajua olevansa loukkaava. Huono äiti ym.

Vierailija
13/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Vastaapa tähän. ^

Ap

Vierailija
14/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että olen loukkaava, koska päätän (kp:osakkaiden eli lesken kanssa) isäni kuolinilmoituksesta enkä anna tädille äänestysääntä?

Ap

En tarkoittanut ainoastaan tätä myrskyä vesilasissa, vaan sitä miten jatkuvasti loukkaat lapsiasi, miestäsi, äitiäsi, tämän palstan kanssakeskustelijoita ja ylipäänsä kai kaikkia, joiden kanssa olet tekemisissä. Kohta varmaan taas huudat solvauksia ja tappouhkauksia. Kategoriassa "ihmiset jotka eivät tajua olevansa loukkaavia" menestyt kyllä hienosti.

Vierailija
15/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että tulet nyt lesken kanssa toimeen.

Jonkun kanssa on kuitenkin pakko riidellä, hyvä että se 8n nyt täti.

Vierailija
16/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tarkoittanut ainoastaan tätä myrskyä vesilasissa, vaan sitä miten jatkuvasti loukkaat lapsiasi, miestäsi, äitiäsi, tämän palstan kanssakeskustelijoita ja ylipäänsä kai kaikkia, joiden kanssa olet tekemisissä. Kohta varmaan taas huudat solvauksia ja tappouhkauksia. Kategoriassa "ihmiset jotka eivät tajua olevansa loukkaavia" menestyt kyllä hienosti.

Kyllä minä tajuan, pointti onkin siinä, että VAIN minä tajuan sen. Vai kuvitteletko sinä, että tämä tätini vieläkään tajuaa, että oli itse loukkaava? Ei tajua. En tiedä mitä siitä ajattelee, että ärähdin. Eikö tajua, että hän ajoi minut siihen ihan itse? Että ei kannata minua syyttää.

Ap

Vierailija
17/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siksi, että päätät etkä anna äänestysoikeutta vaan siksi, että reagoit tarpeettoman suuresti asiassa.

Luepa jämäkkyydestä. Siitä miten pidetään puolensa olematta loukkaava. Jämäkkä ihminen ilmaisee mielipiteensä rauhallisesti, mutta sen jälkeen hän ei ole pahoillaan siitä, jos joku mielipiteestä loukkaantuu. Hänen ei tarvitse jäädä vatvomaan tällaisia.

Vierailija
18/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Melkein kaikki äitihullun aloitukset kertovat hänestä. Hän ei tajua olevansa loukkaava. Huono äiti ym.

Tajusin, etkö osaa stanan vammaaivoidiootti lukea? Mutta en ollut ENSIN. Se on se pointti. TÄDIN olisi pitänyt tajuta olevansa ja pyytää anteeksi sitä, ettei tajua asemiaan, niin en olisi ollut YHTÄÄ loukkaava. Hermostutti vaan, kun täti ei halua opetella tajuamaan, mikä hänen asemansa siinä oli. Eli käytöstapoja.

Ap

Kätevää. Mikään ei koskaan ole sinun vastuullasi. Teet väärin ja se on aina jonkun toisen syy.

Vierailija
19/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin, etkö osaa stanan vammaaivoidiootti lukea? Mutta en ollut ENSIN. Se on se pointti. TÄDIN olisi pitänyt tajuta olevansa ja pyytää anteeksi sitä, ettei tajua asemiaan, niin en olisi ollut YHTÄÄ loukkaava. Hermostutti vaan, kun täti ei halua opetella tajuamaan, mikä hänen asemansa siinä oli. Eli käytöstapoja.

Ap

:D

Vierailija
20/91 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava, että tulet nyt lesken kanssa toimeen.

Jonkun kanssa on kuitenkin pakko riidellä, hyvä että se 8n nyt täti.

Tulen toimeen, se ei ole koskaanyksipuolinen tilanne, vtun taukki. Esim. katsotaan, miten hyvin leski tulee toimeen kanssani, jos vien isäni hänen hyväkseen tekemän testamentin oikeuteen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän