Naapuri matkii aivasteluani - Onko oikein?
Asun kerrostalossa. Minulla on ollut useamman vuoden jo niin että aivastan muutaman kerran päivässä. Asiaa koitettiin tutkia lääkärissä ja ei löytynyt syytä, lääkäri sanoi että mistään vakavasta kuitenkaan ei pitäisi olla kyse, olen ehkä allergisoitunut jollekkin... Aivastuksesta lähtee selkeä ääni joka kantautuu naapurin puolelle ja naapuri ilmeisesti on osoittanut nyt mieltään useamman kuukauden ajan aivastelemalla ja karjahtelemalla päivittäin että miten selkeästi täällä kuuluu äänet. Kyse on aikuisista miehistä.
Pitäisikö minun alkaa hävetä aivasteluani? Pitäisikö minun pidättää aivastusta? Onko aivastuksen pidättäminen terveellistä? miten saisin taottua tuolle taliaivolle päähän häpeää omasta käytöksestään, minä en pyri häiritsemään ketään vaan keskityn elämään omaa elämääni ja tietääkseni aivastus kuuluu normaalin elämisen ääniin! kiusaaminen ei puolestaan millään tavalla ole normaalia, yritetäänköhän minut savustaa kodistani pois... :(
Kommentit (117)
No, ei perheessäkään kukaan aikuinen aivastele pärskimällä äänekkäästi, kyllä aina on nenäliina, tai talouspaperi kasvojen edessä. Lapset ovat eri juttu.
Sitähän tietää milloin aivastus on tulossa, joten ei tuon luulisi olevan vaikeaa.
Ja kuka aivastelee hihoihinsa tai käsiinsä, ja levittelee siitä eritteitään ympäriinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se naapurisi ajattelee että sinä matkit häntä...
Ei se elämä mene sun navan ympärillä. Ei kaikki pyöri sun ympärillä ap.
Relaa vähän ja yritä ajatella asioita realistisemmin. Idea kuulostaa huonolta provolta tai kärsit psykoosin alkuoireista.
Ei voi olla noin päin, koska tätä minun päivittäistä aivastelua oli kestänyt ensin pitkän aikaa ja vasta sitten aloitti naapuri saman toiminnan. Pitäisikö mun ajatella että nyt hänkin on sairastunut ympäri vuoden kestävään flunssaan...? kuulostaa vähän epäuskottavalta.
Karjahtelusta päätellen kuulostaa kehitysvammaiselta, mutta kun olen rapussa kerran törmännyt niin vaikutti normaalilta.
En kyllä ymmärrä miksi keksit oudon pakkoneuroosin siitä että naapurisi matkii sinua aivastelulla ja ajatuksesi pyörii naapurin ympärillä.
Sivusta seuraavana minun pitää todeta että nyt ei ole kaikki ihan kohdillaan ja tuskin naapuri sinua matkii.
Kannattaa jutella läheisille tästä ja että itsekin epäilet että alat tulla hieman hömelöksi. Eli annat ymmärtää että psykoosi voi olla lähellä, niin saat apua äkkiä oireihisi.
Oma läheinen alkoi selittelemään tuollaisia ja otin asian vähän liian heppoisesti. Ajattelin että hän nyt ajattelee vain liikaa.
Naapurisi tuskin on edes kuullut aivastelujasi.
Eli nyt turvaverkko kuntoon niin saat heti avun jos flippaat pahasti.
En ihmettele naapurisi hermostumista, jos satut olemaan kuin eräs sukulaiseni, joka säikyttelee ihmisiä korviavihlovilla huutoaivastuksilla: höö...nnggg...höö...äääää...ÖÖÖÄÄÄÄÄ...HHHÄÄÄÄÄÄSSSTTTTSSSSÄH!
Koska teillä kummallakin on hermot pinnassa, huikkaa jokaisen aivastuksesi jälkeen "anteeksi!" ja katso, lakkaako naapurin aivastelu. Tilanne voi nimittäin raueta helpostikin, kun on "puheyhteys" saatu. Pahinta, mitä voi tehdä, on lähteä molemminpuoliseen protestointiin ja kiusaamiseen noin heikosti eristetyssä rakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ala sä tekemään kovaäänisiä tekopieruja aina kun naapuri pieree
Miksi pieruja pitää teeskennellä?? Oikeita pörinöitä vaan kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun mulla on ystäviä kylässä, niin naapuri ei matki aivasteluani tai karjahtele, mutta kun tietää että olen yksin niin sitten alkaa show.
Siis oikeasti kuvittelet että naapuriasi kiinnostaa että sinulla on vieraita ja että tietää niistä edes.
Nyt hoitoon ap.
Ei kuulosta todelliselta tuollainen. Ei kukaan vahdi toisia noin. Vahdit itse naapuriasi ja kuuntelet hänen aivasteluja ja syytät häntä matkimisesta. Oikeesti nyt haet apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi välittää mitä naapuri aivastelustasi ajattelee? Kyllä kerrostaloelämä on joillekkin liian vaikeaa.
Koska ei matkiminen ole mukavaa. Matkiminen ja kiusaaminen tuottaa sen kohteeksi joutuneelle luonnollisesti ahdistusta.
Mietihän nyt että matkiiko oikeasti vai kuvitteletko vain? Todisteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se naapurisi ajattelee että sinä matkit häntä...
Ei se elämä mene sun navan ympärillä. Ei kaikki pyöri sun ympärillä ap.
Relaa vähän ja yritä ajatella asioita realistisemmin. Idea kuulostaa huonolta provolta tai kärsit psykoosin alkuoireista.
Ei voi olla noin päin, koska tätä minun päivittäistä aivastelua oli kestänyt ensin pitkän aikaa ja vasta sitten aloitti naapuri saman toiminnan. Pitäisikö mun ajatella että nyt hänkin on sairastunut ympäri vuoden kestävään flunssaan...? kuulostaa vähän epäuskottavalta.
Karjahtelusta päätellen kuulostaa kehitysvammaiselta, mutta kun olen rapussa kerran törmännyt niin vaikutti normaalilta.
En kyllä ymmärrä miksi keksit oudon pakkoneuroosin siitä että naapurisi matkii sinua aivastelulla ja ajatuksesi pyörii naapurin ympärillä.
Sivusta seuraavana minun pitää todeta että nyt ei ole kaikki ihan kohdillaan ja tuskin naapuri sinua matkii.
Kannattaa jutella läheisille tästä ja että itsekin epäilet että alat tulla hieman hömelöksi. Eli annat ymmärtää että psykoosi voi olla lähellä, niin saat apua äkkiä oireihisi.
Oma läheinen alkoi selittelemään tuollaisia ja otin asian vähän liian heppoisesti. Ajattelin että hän nyt ajattelee vain liikaa.
Naapurisi tuskin on edes kuullut aivastelujasi.
Eli nyt turvaverkko kuntoon niin saat heti avun jos flippaat pahasti.
" itsekin epäilet että alat tulla hieman hömelöksi. Eli annat ymmärtää että psykoosi voi olla lähellä, niin saat apua äkkiä oireihisi. "
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ap olen pahoillani mutta mikäli tämä ei ole provo, niin olisin varuillani.
Yleensä harhat alkavat noin ja tuntuvat todelta. Naapuri toki oikeasti saattaa aivastaa, mutta ei hän sinua matki. Sellainen mahdollisuus on hyvin hyvin pieni.
Eli nyt asiat ei ole ihan hyvin elämässäsi ja otat nyt paljon unta ja keksit muuta tekemistä ja erilaisia ajatteluympyröitä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele naapurisi hermostumista, jos satut olemaan kuin eräs sukulaiseni, joka säikyttelee ihmisiä korviavihlovilla huutoaivastuksilla: höö...nnggg...höö...äääää...ÖÖÖÄÄÄÄÄ...HHHÄÄÄÄÄÄSSSTTTTSSSSÄH!
Koska teillä kummallakin on hermot pinnassa, huikkaa jokaisen aivastuksesi jälkeen "anteeksi!" ja katso, lakkaako naapurin aivastelu. Tilanne voi nimittäin raueta helpostikin, kun on "puheyhteys" saatu. Pahinta, mitä voi tehdä, on lähteä molemminpuoliseen protestointiin ja kiusaamiseen noin heikosti eristetyssä rakennuksessa.
Mutta ymmärrätkö, täällä EI OLE TARKOITUS säikytellä ketään aivastuksella! outoa jos ihminen säikähtää aivastuksesta. Minusta pelottavampaa on tuollainen gorillamainen karjahtelu, antaa aggressiivisen kuvan. Jatkan normaalisti elämääni, en muuta tapojani ja jos naapurilla on hermo kireällä normaalin elämisen äänien takia ja provosoituu siitä niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä harhat alkavat noin ja tuntuvat todelta. Naapuri toki oikeasti saattaa aivastaa, mutta ei hän sinua matki. Sellainen mahdollisuus on hyvin hyvin pieni.
Eli nyt asiat ei ole ihan hyvin elämässäsi ja otat nyt paljon unta ja keksit muuta tekemistä ja erilaisia ajatteluympyröitä.
Voitaisiinko mielenterveyteen liittyvät kommentit säästää toiseen keskusteluun? tämä keskustelu ei käsittele mielenterveysongelmia vaan naapurikiusaamista. Minun mielenterveydessäni ei myöskään ole mitään vikaa.
Ei tuollainen ole normaalia. Olet ottanut pienen askeleen hulluuden rajoille ap.
Otahan nyt selvää ihan oikeasti siitä että naapurisi matkii sinua ja älä suinkaan ala vainoamaan naapuriasi sen tähden että hän aivastelee liian kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko mielenterveyteen liittyvät kommentit säästää toiseen keskusteluun? tämä keskustelu ei käsittele mielenterveysongelmia vaan naapurikiusaamista. Minun mielenterveydessäni ei myöskään ole mitään vikaa.
On valitettavasti häviävän pieni todennäköisyys että naapuri matkii aivastelujasi.
Sinun on hyvä tietää se. Suurempi todennäköisyys on että ap kärsii harhaisesta ajattelusta ja viettää aikaa liian paljon yksinään kotonaan.
Ihan sivullisena huomautan: Kyllä noinkin ilkeitä ihmisiä saattaa olla olemassa.
Ihminen on päivät pitkät kotona, ei mitään tekemistä, ei virikkeitä. Harrastuksena on naapurin seuraaminen,
jonka aivastukset ovat alkaneet ärsyttää. Keksinyt sitten matkia.
Tietenkään kukaan täyspäinen ihminen ei tuollaista tee.
Onhan noissa kerrostaloissa niitä kyttääjä tätiä ja setiäkin, jotka uteliaana tulevat jopa ovesta ulos katsomaan, että millaisia vieraita naapurille tulee.
Totuus on joskus tarua ihmeellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivullisena huomautan: Kyllä noinkin ilkeitä ihmisiä saattaa olla olemassa.
Ihminen on päivät pitkät kotona, ei mitään tekemistä, ei virikkeitä. Harrastuksena on naapurin seuraaminen,
Onhan noissa kerrostaloissa niitä kyttääjä tätiä ja setiäkin, jotka uteliaana tulevat jopa ovesta ulos katsomaan, että millaisia vieraita naapurille tulee.
Niin kun tässä nyt epäillään että ap on liikaa kotonaan..
Hän jopa kuvittelee että naapuri seuraa häntä ja tietää milloin on vieraita kylässä yms.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle! :) mielestäni tämä ei ole mitenkään epätavallista kun ei ole olemassa sellaista kerrostaloa jossa ei kuuluisi naapurin ääniä kun asunnot on rakennettu kiinni toisiinsa ja sitten ihmisillä on erilaiset luonteet, jos jotakin ihmistä alkaa ärsyttämään toisen äänet niin hän ei osaa olla hienotunteinen vaan pakko saada mielipiteensä kuuluville ja tekee sen esim niin että kun naapuri kuuntelee musiikkia niin huudattaa omaa musiikkia aina päälle. Kyllähän jokainen ihminen joka on älykäs tajuaa että tämä on kiusaamista.
36, ai jaa, en lukenut jokaista viestiä.
Tuo on jo oudompaa...
Naapuri osaa päätellä siitä millon on vieraita kylässä kun kyllä täällä puhe kuuluu seinien läpi muminana ja kun keskustelen toisen ihmisen kanssa niin ei ole vaikea päätellä etten ole yksin.
Mutta ettei tämä keskustelu mene nyt mun mielenterveyden ruotimiseen niin päätän tämän omalta osaltani tähän koska sain tarpeeksi jo mielipiteitä ja tajusin etten tee siinä mitään väärää kun aivastan ja aion jatkaa samaan tapaan elämääni, hyvää illan jatkoa! :)
Joo näin mä ajattelin nyt tehdäkkin. En ahdistu enää naapurin tekosista vaan ajattelen että kun tiedän etten itse tee mitään väärää niin jos naapurin tapa elää on se että hän matkii muiden ääniä ja karjahtelee niin suotakoon hänelle se. Jokaisella on oma tapa elää, toiselle se on naapurin äänien matkiminen ja karjahtelu.