Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri matkii aivasteluani - Onko oikein?

Vierailija
25.09.2019 |

Asun kerrostalossa. Minulla on ollut useamman vuoden jo niin että aivastan muutaman kerran päivässä. Asiaa koitettiin tutkia lääkärissä ja ei löytynyt syytä, lääkäri sanoi että mistään vakavasta kuitenkaan ei pitäisi olla kyse, olen ehkä allergisoitunut jollekkin... Aivastuksesta lähtee selkeä ääni joka kantautuu naapurin puolelle ja naapuri ilmeisesti on osoittanut nyt mieltään useamman kuukauden ajan aivastelemalla ja karjahtelemalla päivittäin että miten selkeästi täällä kuuluu äänet. Kyse on aikuisista miehistä.

Pitäisikö minun alkaa hävetä aivasteluani? Pitäisikö minun pidättää aivastusta? Onko aivastuksen pidättäminen terveellistä? miten saisin taottua tuolle taliaivolle päähän häpeää omasta käytöksestään, minä en pyri häiritsemään ketään vaan keskityn elämään omaa elämääni ja tietääkseni aivastus kuuluu normaalin elämisen ääniin! kiusaaminen ei puolestaan millään tavalla ole normaalia, yritetäänköhän minut savustaa kodistani pois... :(

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit metsään vaikka käpyjä keräämään, saisit edes jotain aikaiseksi.

Vierailija
62/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivasta äänettömästi. Minuakin ärsyttävät ihmiset jotka tahallaan kajauttavat aivastuksensa täysin keuhkoin niin että ikkunat helisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mielenkiintoista kuulla näiltä huutoaivastajilta, mikä siinä on pointti? Miksi pitää karjaista aivastuksen kanssa/perään?

Vierailija
64/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mielenkiintoista kuulla näiltä huutoaivastajilta, mikä siinä on pointti? Miksi pitää karjaista aivastuksen kanssa/perään?

Vierailija
65/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivasta äänettömästi. Minuakin ärsyttävät ihmiset jotka tahallaan kajauttavat aivastuksensa täysin keuhkoin niin että ikkunat helisee.

Juuri näin! Minä olen aina ihmetellyt, miksi niin moni huutaa samalla kun aivastaa. 

Vierailija
66/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on järkyttävän paljon äänivammaisia. Jos vaikka kadulla kulkee ja avaimet tai kolikot helisee taskussa, niin aletaan "matkia" ääntä. Jos kotona vaikka nauraa komediaa seuratessaan, niin aletaan kohta poraamaan rakenteisiin jne. Ja näillä äänivammaisilla ajan myötä "ääniyliherkkyys", tai paremminkin fokusointi erilaisiin ääniin, vain kasvaa ja ärsykekynnys vain laskee. 

Vierailija
67/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun mulla on ystäviä kylässä, niin naapuri ei matki aivasteluani tai karjahtele, mutta kun tietää että olen yksin niin sitten alkaa show.

Mistä hän sinun yksin olosi tietää? Ja miksei hän saisi aivastella siinä missä sinäkin? On aika hassua luulla olevansa ainut allerginen/flunssainen.

Mutta hassuinta on, että kuvittelet olevasi omasi lisäksi myös naapurin universumin keskipiste.

Vierailija
68/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on järkyttävän paljon äänivammaisia. Jos vaikka kadulla kulkee ja avaimet tai kolikot helisee taskussa, niin aletaan "matkia" ääntä. Jos kotona vaikka nauraa komediaa seuratessaan, niin aletaan kohta poraamaan rakenteisiin jne. Ja näillä äänivammaisilla ajan myötä "ääniyliherkkyys", tai paremminkin fokusointi erilaisiin ääniin, vain kasvaa ja ärsykekynnys vain laskee. 

On se kumma, että mitä pahempi mekastaja on kyseessä, sitä enemmän hänen ympäriltään löytyy "ääniyliherkkiä" ihmisiä.

Vierailija
69/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy tunnustaa, että olen kerran matkinut naapurin aivastusta. Entisessä asunnossa naapurissani asui joku, joka aivasti monta kertaa päivässä kolme kertaa peräkkäin, välissä aina noin kymmenen sekunnin tauko, ja viimeinen aivastus päättyi joka kerta hirvittävään intiaanikiljaisuun. Siis "aaaaattssshhhiiIIIIIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHH!!!!!!!!!!!!!" :D Vaikka osasin jo odottaa sitä kiljaisua, se oli niin kova, että usein säikähdin siitä huolimatta pahasti. Kerran sitten sen toisen aivastuksen jälkeen tulevan tauon aikana päästin itse tuollaisen hillittömän kiljaisun ennen naapurin kolmatta aivastusta. Tämän tapauksen jälkeen kiljuminen vaimeni huomattavasti.

Lapsellista sinulta ajautua kiusaamaan. Varmaan hiljeni sen takia kun alkoi kokemaan häpeää ja ahdistusta tavastaan aivastaa.

Vierailija
70/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan virallisesti psykoosin sairastanut ystävä. Missä tahansa hän asuu, hän kokee ongelmia naapureista.

Itselläni ei ole psykoositaustaa ja on ollut hyviä naapureita ja siinä välissä yksi hullu häirikkönaapuri.

Ap, ehkä teidän talossa on sisäilmaongelma ja naapurikin on nyt sairastunut. Tai sitten jompi kumpi vaihtoehto yllä.

Psykoosijankuttaja taas paikalla.

Vierailija
71/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy tunnustaa, että olen kerran matkinut naapurin aivastusta. Entisessä asunnossa naapurissani asui joku, joka aivasti monta kertaa päivässä kolme kertaa peräkkäin, välissä aina noin kymmenen sekunnin tauko, ja viimeinen aivastus päättyi joka kerta hirvittävään intiaanikiljaisuun. Siis "aaaaattssshhhiiIIIIIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHH!!!!!!!!!!!!!" :D Vaikka osasin jo odottaa sitä kiljaisua, se oli niin kova, että usein säikähdin siitä huolimatta pahasti. Kerran sitten sen toisen aivastuksen jälkeen tulevan tauon aikana päästin itse tuollaisen hillittömän kiljaisun ennen naapurin kolmatta aivastusta. Tämän tapauksen jälkeen kiljuminen vaimeni huomattavasti.

Lapsellista sinulta ajautua kiusaamaan. Varmaan hiljeni sen takia kun alkoi kokemaan häpeää ja ahdistusta tavastaan aivastaa.

Miksi ihmeessä pitää huutaa kuin hyeena, jos kerran pystyy ihan hyvin aivastamaan hiljempaakin?? Selittäkää nyt joku tämä.

Vierailija
72/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin matkii kirjoitti:

Siis kuvittelet oikeasti että naapuri matkii aivastelujasi?

Taidat viettää melko yksinäistä elämää ja elämäsi pyörii tylsää kierrosta.

Ehkä nyt naapuri vain sattuu aivastelemaan kovaa ja muistuttaa sinua jotenkin aivastelutyylissään.

Minä miettisin että oletkohan sairastumassa psykoosiin tai onko stressiä?

Naapurista en olisi huolissaan vaan sinusta itsestäsi.

Mietipä hetki. Jos naapuri aivastelee muka samaan aikaan, niin piruiluahan tuo on.

Yläkerran pappa aivasteli todella isolla äänellä vuosikausia, mutta lienee saanut lääkityksen, kun ei enää kuulu.  

Vierailija
73/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee noita aivastuspuuskia päivittäin. Yleensä nenän niistäminen lopettaa ne. Mutta raivostuttavia ne ovat. Ainakin yksi syy on valoyliherkkyys. 

Mies on noita aivastajakarjujia. Olen huomautellut asiasta. Ehkä se on vähän vähentynyt.

Vierailija
74/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ketjussa ihmetyttää se, että aloittaja tuntuu ajattelevan, että jokin melu muuttuu kiusaamiseksi heti kun sitä tuottaakin naapuri eikä hän itse. Valitettavasti naapureilla on ihan yhtä suuri oikeus metelöidä kuin sinullakin, ap. Anna kun arvaan, sinusta myös viesteihisi tulleet alapeukut ovat "kiusaamista"? Kiusaamisen käsite alkaa kokea melkoisen inflaation, kun jotkut nimittävät kiusaamiseksi ihan kaikkea mahdollista.

Vierailija
75/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin matkin naapurin ä h l ä m i n molotusta. Vi*tuttaa kun ei ole koskaan hiljaista kun tuo äläömö kuuluu non stoppina joka v*itun päivä.

Vierailija
76/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi aloitti? Naapuri vai sinä?

Vierailija
77/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että normaalit äänet kuuluvat asumiseen, ei siinä mitään. Mutta voisiko nyt joku selittää minulle, millä tavalla koko äänivoimalla tuleva karjaisu on tälläinen normaali ääni?

Jos on olemassa jokin lääketieteellinen tai biologinen syy, miksi aivastukseen kuuluu karjaisu koko keuhkojen voimalla, kuulisin sen mielelläni. Se ihan oikeasti auttaisi v*tutukseen, jonka naapurini karjaisuaivastus aiheuttaa keskellä yötä.

Nyt jollakulla karjaisija-aivastajalla olisi mahdollisus tehdä hyvää rakentamalla parempaa naapurisopua erääseen kerrostaloon.

Vierailija
78/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä edes että miksi pitää matkia ja kiusata. Kuvittelevatko todella että kaikki asiat joita kotonani teen niin teen ärsyttääkseni heitä? että elämän täytyy pyöriä vaan heidän ympärillään? ihme että aivastelukin tulkitaan tahalliseksi häirinnäksi vaikka sitä tapahtunut muutaman kerran päivässä useamman vuoden ajan... Mietin että pitääkö minun alkaa seuraavaksi varomaan ja pelkäämään kaikkia elämiseni ääniä, istua vaan kotona yhessä kohdassa päästämättä pihaustakaan. Entä jos vedän kotona vessanpöntön useamman kerran kuin 1 kerran päivässä, mitä jos naapuri alkaa tulkitsemaan senkin häirintänä...!?

Siis onko se naapuri sanonut, että sun aivastelu häiritsee? Sä taidat nyt itse vähän ylitulkita naapurin käytöstä. 

Vierailija
79/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sun naapuri aivastele runsaasti itsekin, eikä mitenkään "matki" sun aivasteluasi. Lopeta se vainoharhailu. Tai jos liikaa häiritsee, niin mene naamatusten keskustelemaan asiasta.

Vierailija
80/117 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ettei tämä keskustelu mene nyt mun mielenterveyden ruotimiseen niin päätän tämän omalta osaltani tähän koska sain tarpeeksi jo mielipiteitä ja tajusin etten tee siinä mitään väärää kun aivastan ja aion jatkaa samaan tapaan elämääni, hyvää illan jatkoa! :)

Siis sun piti täältä kysyä mielipiteitä, voiko kodissaan rauhassa aivastella?

Pitäisiköhän mun olla huolissani kun aamuisin, kun vedän vessan, naapuri hetken päästä vetää vessan myös? Tähän asti olen ajatellut, että meillä on sama aikataulu ja usein lähdetäänkin töihin samaan aikaan. Mutta jotain hämärää tässä varmasti onkin...Naapuri stalkkaa mua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi