EU:n palkka-avoimuusdirektiivi saapuu 2026
Vaikka hallitus nyt yrittää paskoa työntekijöiden niskaan, niin 2026 alkaen sentään on mahdollista tarkistaa, että mitä se työkaverit tenaa (suurinpiirtein)
https://www.rantalainen.fi/julkaisut/artikkelit/mika-on-eun-palkka-avoi…
Pienemmät firmat ilmoittavat asiat suurpiirteisemmin ja isot paljon tarkemmin, lisineen kaikkineen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Älytön uudistus.
Paras mahdollinen uudistus.
Tulee vain turhaa ruuhkaa oikeuslaitokseen, kun kateelliset haastavat työnantajansa oikeuteen. Osa työntekijöistä saa tunnissa aikaan todella vähän muihin verrattuna ja kaikista hyvistä tekijöistä ei silti voi tehdä johtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön uudistus.
Miten niin muka? En minä ainakaan halua tietää, tienaako joku työkavereistani enemmän, enkä halua heidän tietävän jos minä tienaan enemmän.
Kai siinä on huomioitu, kuinka monta työtuntia tekee?
Eiköhän Orpo ala vastustamaan tätä EU:n direktiiviä, kun siellä alkaa kavereiden ja johtoportaan todellisdet palkat paljastua. Muutenhan EU:sta otetaan kaikki vastaan persposket levitettynä, mutta kun omiin etuihin, hiljaisiin kaverisopimuksiin kajotaan, niin luulen, että vastustusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön uudistus.
Miten niin muka? En minä ainakaan halua tietää, tienaako joku työkavereistani enemmän, enkä halua heidän tietävän jos minä tienaan enemmän.
Alle 100hlö firmassa saa saman tehtävän keskipalkan tietoon ja isommissa lisät ym, ei voi sentään mennä kysymään, että paljonko se laiska työkaveri tienaa, saatana jos enemmän kuin minä
Kyllä pystyy tsekkaamaan mitä työkaveri tienaa nykyäänkin. Marssit vaan vetotoimistoon ja haet verotustiedot menneeltä vuodelta. Harvalla palkansaajalla on muita tuloja kuin palkkatulo.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vain turhaa ruuhkaa oikeuslaitokseen, kun kateelliset haastavat työnantajansa oikeuteen. Osa työntekijöistä saa tunnissa aikaan todella vähän muihin verrattuna ja kaikista hyvistä tekijöistä ei silti voi tehdä johtajia.
Voit syrjiä kyllä miehiä ja maksaa heille mitä vain, mutta jos maksat naiselle vähemmän, niin perustelut pitää löytyä 👌
Suomi ja suomalaiset yritykset joutuvat häpeään koko EU:n edessä häpeällisen matalien palkkojen vuoksi kun totuus palkoista viimein paljastuu ja niitä voi verrata koko EU:n alueella.
Toivottavasti ulkomaiset yritykset boikotoivat suomalaisia palkkariistofirmoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset yritykset joutuvat häpeään koko EU:n edessä häpeällisen matalien palkkojen vuoksi kun totuus palkoista viimein paljastuu ja niitä voi verrata koko EU:n alueella.
Toivottavasti ulkomaiset yritykset boikotoivat suomalaisia palkkariistofirmoja.
Toivottavasti tämä jollain ilveellä sytyttäisi sitä liekkiä siellä Italian & Co. veroviranomaisten takapuolen alla. Saataisiin sieltäkin palkoista vähän rahaa irti ja laitettua valtiontaloutta kuntoon. Ei tarvitsisi enää koronapaketin kaltaisia pelastustukiaisia pankeille. Se on noloa EU:lle, kun on vapaamatkustajia mukana
Huokaus, nyt sitten kollegat tulevat ihmettelemään, miksi minulla on suurempi palkka kuin heillä.
Sama työ, sama palkka vai miten se meni.
Pitää yrittää heiluttaa "kokemus"-korttia, sillä en viitsisi millään kertoa omistavani firmasta kolmannesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit syrjiä kyllä miehiä ja maksaa heille mitä vain, mutta jos maksat naiselle vähemmän, niin perustelut pitää löytyä 👌
Okei, hieman trollausta ja totta toinen puoli. Tasa-arvo palkoissa ei toteudu, niin tämä on hyvä edistysaskel.
Kannatan myös perhevapaiden jakamista puoliksi.
Nyyh nyyh miehet, jotka eivät tasa-arvosta perusta, nyt varmaan on pakko luetella kaikki asiat miksi nainen ei tasa-arvoista palkkaa ansaitse 😅
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, nyt sitten kollegat tulevat ihmettelemään, miksi minulla on suurempi palkka kuin heillä.
Sama työ, sama palkka vai miten se meni.
Pitää yrittää heiluttaa "kokemus"-korttia, sillä en viitsisi millään kertoa omistavani firmasta kolmannesta.
Ei kenenkään henkilökohtaista palkkaa kerrota, mutta jos nostat itsellesi palkkaa firmastasi, nostaa se tietenkin palkkojen keskiarvoja
Kaikille sama palkka niin se on tasa-arvoa. Miksi joku toinen saa parempaa palkka kuin joku toinen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille sama palkka niin se on tasa-arvoa. Miksi joku toinen saa parempaa palkka kuin joku toinen?
Samasta työstä pitää saada sama palkka, vaikka ei olisi munia housuissa
Tämä on mielestäni kyllä muutenkin hyvä uudistus, työnhaussa etenkin
Kateus vie kalatkin vedestä.
Sanotaan.
Riidankylväjän kätten töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus vie kalatkin vedestä.
Sanotaan.
Riidankylväjän kätten töitä.
Tasa-arvo?
Tämä tarkoittaa sitä, että miesten palkkoja tarkastetaan varmaan alaspäin. Korotukset saattaa olla jäissä.
Ei tietenkään just sulla persu, kun olet erinomainen työläinen ja pomo on nätisti taskussa 😆