Naapuri matkii aivasteluani - Onko oikein?
Asun kerrostalossa. Minulla on ollut useamman vuoden jo niin että aivastan muutaman kerran päivässä. Asiaa koitettiin tutkia lääkärissä ja ei löytynyt syytä, lääkäri sanoi että mistään vakavasta kuitenkaan ei pitäisi olla kyse, olen ehkä allergisoitunut jollekkin... Aivastuksesta lähtee selkeä ääni joka kantautuu naapurin puolelle ja naapuri ilmeisesti on osoittanut nyt mieltään useamman kuukauden ajan aivastelemalla ja karjahtelemalla päivittäin että miten selkeästi täällä kuuluu äänet. Kyse on aikuisista miehistä.
Pitäisikö minun alkaa hävetä aivasteluani? Pitäisikö minun pidättää aivastusta? Onko aivastuksen pidättäminen terveellistä? miten saisin taottua tuolle taliaivolle päähän häpeää omasta käytöksestään, minä en pyri häiritsemään ketään vaan keskityn elämään omaa elämääni ja tietääkseni aivastus kuuluu normaalin elämisen ääniin! kiusaaminen ei puolestaan millään tavalla ole normaalia, yritetäänköhän minut savustaa kodistani pois... :(
Kommentit (117)
"Onko aivastuksen pidättäminen terveellistä?"
Aivastusta EI SAA pidättää, Tekniikan Maailmassa:
"Aivastuksen hillitseminen voi nimittäin aiheuttaa vaurioittaa tärykalvoja, verisuonien katkeamista, hermovaurioita ja murtuneita kylkiluita. Pahimmillaan kohtelias manööveri voi osoittautua jopa kohtalokkaaksi."
https://tekniikanmaailma.fi/aivastuksen-pidattaminen-voi-johtaa-jopa-ku…
Vierailija kirjoitti:
Olisi todella mielenkiintoista kuulla näiltä huutoaivastajilta, mikä siinä on pointti? Miksi pitää karjaista aivastuksen kanssa/perään?
Se aiheuttaa nautintoa limakalvoille. Se kutina helpottuu.
Se on kuin päästäisi oikein mojovan laukauksen keskeltä verkkoa.
Vierailija kirjoitti:
"Aivastuksen hillitseminen voi nimittäin aiheuttaa vaurioittaa tärykalvoja, verisuonien katkeamista, hermovaurioita ja murtuneita kylkiluita. Pahimmillaan kohtelias manööveri voi osoittautua jopa kohtalokkaaksi."
Pitänee ottaa yhteyttä näihin ja kysyä, mitä hyötyä HUUTAAAAAAAAAAAMISESTA on aivastuksen yhteydessä. Joku fiksu syyhän siihen täytyy löytyä.
Kaikella kunnioituksella, sinun kannattaisi lähteä välillä ulos esim. luontoon. Juuri nyt syksy on kauneimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi todella mielenkiintoista kuulla näiltä huutoaivastajilta, mikä siinä on pointti? Miksi pitää karjaista aivastuksen kanssa/perään?
Jatkokysymys: ja onko tämä sinusta ok syy (limakalvojesi kutinan helpottaminen) herättää naapuri karjaisullasi?
Heille, jotka karjuvat yöllä limakalvojensa kutinan kanssa toivotan todella vittumaisia naapureita, jotka keksivät jotakin omaa kivaa myös.
Mullakin on naapuri, joka aivastelee kovaäänisesti, siis ikään kuin aivastaessa huudahtaa sen "ätshiuu". En tiedä miksi tekee niin. Voihan sitä tosiaan hiljaisemminkin aivastaa, jos haluaa. Mutta eipä tuo minua haittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin, että minua ei voisi v*tuttaa enemmän, kun säikähtyneenä herään naapurin karjaisuhuutoärjyntä-aivastukseen.
Voi, miten väärässä olin. Nyt kun kuvittelen häntä nauttimassa limakalvojensa kanssa, minua todellakin v*ttuttaa niin, että alan miettiä, mitähän itse tekis.
Kokeile näitä, ap:
"Asiantuntijoiden mukaan aivastusta voi pyrkiä estämään hieromalla nenää tai ylähuulta ja hengittämällä raskaasti nenän kautta."
983 kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että normaalit äänet kuuluvat asumiseen, ei siinä mitään. Mutta voisiko nyt joku selittää minulle, millä tavalla koko äänivoimalla tuleva karjaisu on tälläinen normaali ääni?
Jos on olemassa jokin lääketieteellinen tai biologinen syy, miksi aivastukseen kuuluu karjaisu koko keuhkojen voimalla, kuulisin sen mielelläni. Se ihan oikeasti auttaisi v*tutukseen, jonka naapurini karjaisuaivastus aiheuttaa keskellä yötä.
Nyt jollakulla karjaisija-aivastajalla olisi mahdollisus tehdä hyvää rakentamalla parempaa naapurisopua erääseen kerrostaloon.
Minulla se juuri auttaa vitutukseen kun päästää kunnon kajautuksen niin että kattolamppu helisee.
Huutaminen ylipäätään auttaa ja huutaminen on niin epäsuosiossa, niin pitää huutaa aivastaessa.
Juijitsu-mestarini sanoi aina että kiain pitäisi olla samalainen kuin aivastus. Napakka ja keuhkot tyhjentävä huuhadus, joka parhaimmillaan hämmentää vastustajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys: ja onko tämä sinusta ok syy (limakalvojesi kutinan helpottaminen) herättää naapuri karjaisullasi?
Heille, jotka karjuvat yöllä limakalvojensa kutinan kanssa toivotan todella vittumaisia naapureita, jotka keksivät jotakin omaa kivaa myös.
On se ja opetteleppa tulemaan ovelle sanomaan asiasi niin voin pahoitella aivastusta, mutta en todellakaan ala muiden takia pidättelemään turpaani.
Annan luvan myös lyödä, mutta lupaan että napautan takaisin välittömästi.
Mitä jos pitäisit sen nassusi kiinni tässä asiassa ja opettelisit vain elämään elämän äänien kanssa.
Joillekin tämäkin on kiusaamista, itseäni lähinnä naurattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitänee ottaa yhteyttä näihin ja kysyä, mitä hyötyä HUUTAAAAAAAAAAAMISESTA on aivastuksen yhteydessä. Joku fiksu syyhän siihen täytyy löytyä.
Kokeile huutaa täyttä kurkkua minuutin verran. Se on nautinnollista.
Jos sinulla on hyvä ystävä tai kumppani, niin voitte huutaa täyttä kurkkua toistenne korviin sen minuutin ajan niin että korvissa soi.
Se on nautinnollista. Kannattaa kokeilla. Ihmisellä on kova ääni ihan syystä ja sitä pitäisi myös päästä käyttämään.
Tuu ovelle niin katotaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ja opetteleppa tulemaan ovelle sanomaan asiasi niin voin pahoitella aivastusta, mutta en todellakaan ala muiden takia pidättelemään turpaani.
Mitä jos pitäisit sen nassusi kiinni tässä asiassa ja opettelisit vain elämään elämän äänien kanssa.
En tule ovellesi sanomaan mitään asiaa. Kun avaat oveni, otan sinua reilusti niskasta kiinni, työnnän ison nyrkkini nenäsi alle ja koko nyrkkini voimalla väännän sinun nenääsi kalloa kohti. Toki pidän huolen, että rystyseni osuvat juuri sieraimiisi, mikä saa nenäsi painumaan naamaasi vasten erittäin kivuliaasti kuin pikku pikku puttepossulla.
Kokeilepa omalla kännyllä vaikka, minkä verran sattuu, kun kirjaimellisesti nenää hierotaan naamaan. Siitä se sanonta, kultaseni.
Uskon, että tämän jälkeen pidättelet muitakin ääniäsi kuin aivastusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee noita aivastuspuuskia päivittäin. Yleensä nenän niistäminen lopettaa ne. Mutta raivostuttavia ne ovat. Ainakin yksi syy on valoyliherkkyys.
Mies on noita aivastajakarjujia. Olen huomautellut asiasta. Ehkä se on vähän vähentynyt.
Se on yksilön ominaisuus. Meillä mies ja tytär aivastaa ihan tajuttomia laakeja ja kaikki säikähtää. Pieni tyttäremme aivastaa vielä kovempaa kuin mieheni. Ei se ole koostakaan kiinni.
Jotkut kärsivät aivastelusta ja ei heitä pitäisi vihata siittä' syystä, vaan pikemminkin ymmärtää.
Ap:n komea naapuri on kyllä lapsellinen kun matkii ap:n tapaa aivastaa. Ei ap mahda kovaäänisyydelleen mitään. Se on ominaisuus kuten isonenäisyyskin on ominaisuus ja myös leuattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule ovellesi sanomaan mitään asiaa. Kun avaat oveni, otan sinua reilusti niskasta kiinni, työnnän ison nyrkkini nenäsi alle ja koko nyrkkini voimalla väännän sinun nenääsi kalloa kohti. Toki pidän huolen, että rystyseni osuvat juuri sieraimiisi, mikä saa nenäsi painumaan naamaasi vasten erittäin kivuliaasti kuin pikku pikku puttepossulla.
Kokeilepa omalla kännyllä vaikka, minkä verran sattuu, kun kirjaimellisesti nenää hierotaan naamaan. Siitä se sanonta, kultaseni.
Ajattelin että tulen seuraavaksi hierotuttamaan luoksesi anuksenikin.
Ei tarvitse olla hellä nyrkkinen.
Joo meidän seinänaapurin pariskunta matkii heti kanssa, jos otan keittiön vetolaatikosta jotain. Heti tekee samoin, tai sit se on vaan sattuma. Heillä on keittiö meidän keittiömme seinän takana ja kuuluu kaikki kaappien pamauttelu yms touhuaminen myös tänne.
Muistelen myös että mulla oli yskä kevättalvella niin jossain vaiheessa joku naapureista yski heti sen jälkeen kun olin oksentanut keuhkoni ulos :D
Vierailija kirjoitti:
Kokeile näitä, ap:
"Asiantuntijoiden mukaan aivastusta voi pyrkiä estämään hieromalla nenää tai ylähuulta ja hengittämällä raskaasti nenän kautta."
Entä jos aivastelusta nauttii?
Itse käytän aivastuspulveria silloin tällöin ja tykkään kutinasta nokassani.
Siihen on oma pieni hopeinen lusikka jolla hajusuolaa niistetään että nautinnollinen aivastus pääsisi ilmoille.
Minulla on hajusuolaa omassa rasiassani ja kaivan sen yleensä esille kun olen pitkästynyt.
Paljon terveellisempi tapa kuin tupakoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri osaa päätellä siitä millon on vieraita kylässä kun kyllä täällä puhe kuuluu seinien läpi muminana ja kun keskustelen toisen ihmisen kanssa niin ei ole vaikea päätellä etten ole yksin.
Mistä tiedät että hän on kotona ja pidätkö naapuriasi viehättävänä?
Johtuuko pakkoajatuksesi siitä että et saa häntä mielestäsi?
Ap ja naapuri voisi sopia toisilleen.
Aivastelevatkin samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että tulen seuraavaksi hierotuttamaan luoksesi anuksenikin.
Ei tarvitse olla hellä nyrkkinen.
Harrastan kyllä seksiä miestenkin kanssa, mutta heidän täytyy olla tosi tasokkaita. Yhdyssanavirheitä tekevät miehet putoavat heti kelkasta, koska heidän tasonsa on wt.
Tuossa pihalla pojat matkivat jonkun oksentamista, kyllä nauratti.