Keijo laittoi 25 tuhatta vuodessa Tjäreborgin seuramatkoihin, miksi Keijo tekee näin ?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9af36822-6db3-4c6f-bf1b-4803365810ea
Keijo olisi mennyt monta kertaa maapallon ympäri tuolla rahalla 25k€ ja asunut leveästi loppuvuoden jossain mukavassa maassa johon olisi sattunut matkallaan.
Miksi Keijo matkustaa suomalaislaumassa ?
Kommentit (70)
Keijon rahat, Keijon valinta. Harmittaako se sua?
Ihan oma valinta. Monessa maassa on ihan kiva, että paikalla on kohdeopas, jolta saa apua jos esim. sairastuu. Kaikki ei ole kielitaitoisia.
Keijon äiti ei ole enää taluttamassa, nyt keijolla on matkaopas.
Seuramatkat on tarkoitettu ihmisille jotka tarvitsevat huolenpitoa, sitä 25 k€ saa.
Kukaan täysijärkinen ei reissaa millään valmismatkalla.
Asu suomalaisten kanssa samassa huoneessa hotellissa syö..jne
Ihmisessä pitää olla jotain vikaa jos rahaa on eikä pääse sinne minne haluaa omilla ehdoillaan.
laumassa asu ja syö
Keijolla on rahaa ja haluaa reissata. Ei jaksa painia vertailemassa hintoja, vaan palkkaa matkatoimiston tekemään työn puolestaan joka sitten saa siitä oman osuutensa.
Omatoimimatkat ovat köyhille sekä hörhöille.
Jaha, taas joku kokkari heräsi ja aloitti kadehtimisen. Seuraavaksi sitten kohteeksi työttömät?
Mulla inhottaa saada lahjaksi lahjakortteja esim. vaateliikkeisiin. Haen aina äkkiä jotain ja lahjakortti tyhjäksi, jos pulju päättääkin mennä konkkaan. Senttiäkään en kortille jätä. Pyrin myös, ettei mene yli.
Keijolla on varaa tehdä lomistaan itselleen helppoja ja mukavia. Keijo haluaa lentää tilauslennoilla. Keijo haluaa bussikuljetukset hotelliinja takaisin. Keijo haluaa suomenkielisille retkille. Siinä muutama syy.
Vierailija kirjoitti:
Keijolla on varaa tehdä lomistaan itselleen helppoja ja mukavia. Keijo haluaa lentää tilauslennoilla. Keijo haluaa bussikuljetukset hotelliinja takaisin. Keijo haluaa suomenkielisille retkille. Siinä muutama syy.
Ja niinä päivinä kun Keijo ei mene retkelle, hän ei näe niitä muita ryhmäläisiä kuin ehkä hotellin aamiaisella.
Keijo ei pääse viisumittomalle matkalle Pietariin ilman matkatoimistoa.
Mielummin AI loma kuin reppureissaajaluuserin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niinä päivinä kun Keijo ei mene retkelle, hän ei näe niitä muita ryhmäläisiä kuin ehkä hotellin aamiaisella.
Keijo ei pääse viisumittomalle matkalle Pietariin ilman matkatoimistoa.
Minä olen aina varannut retket paikallisilta yrittäjiltä edullisemmin. Viimeksi valitsemaani hotelliin ei tullut muita siitä koneesta.
Jospa Keijo haluaa retket Suomeksi? Jos Keijolla kerran on varaa, niin ihan Keijon valinta.
Seuramatka on helppo ja turvallinen. Ihan turhaan haukutaan.
Olisi yllättänyt vaimonsa antamalla tälle varat hammaslääkäriin. Tulevan vaimon hampaat ovat kyllä ikävät silmille.
Annetaan jokaiselle vapaus tehdä niin kuin itse haluaa.
Olen paljon matkustellut niin valmismatkoilla kuin omatoimimatkoillakin ja molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Valmismatkoilla ei tarvitse huolehtia, miten pääsen uudessa vieraassa paikassa lentokentältä hotellille. No, taksikin on tietysti olemassa. Jos haluaa mennä julkisilla, pitää vähän jännittää, mistä sen junalipun tai bussilipun voi ostaa ja millä pysäkillä/metroasemalla pitää jäädä pois.
Suomenkieliset retket ja oppaan palvelut ovat toki hintansa arvoisia. En itse ole niin kielitaitoinen, että museoissa yms. ihan joka sanan ymmärtäisin. Oppaalta saa myös retkien aikana tietoa kohdemaasta.
Kaupunkimatkoja Keski-Eurooppaan teen aina omatoimimatkoina, mutta etelänmatkoja valmismatkoina.
köyhien ulinaa, musiikkia korvilleni
En ole koskaan reppureissannut mutta ei tulisi mieleenkään matkustaa suomalaisten holhottavien laumassa, edes lentomatkaa.
Täysijärkinen ihminen osaa puhua muutakin kuin suomea.
Täysijärkinen tilaa itse ateriansa.
Täysijärkinen valitsee itse missä asuu.
Täysijärkinen osaa käydä vessassa
Ilman opasta .
Täysijärkinen päättää minne menee ja mitä tekee.
Seuramatkat eivät johda mihinkään muualle kuin turvallisesti kotiin.
Erinomainen, turvallinen vaihtoehto ihmistyypille joka ei uskalla tai kykene muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Keijon äiti ei ole enää taluttamassa, nyt keijolla on matkaopas.
Seuramatkat on tarkoitettu ihmisille jotka tarvitsevat huolenpitoa, sitä 25 k€ saa.
Kukaan täysijärkinen ei reissaa millään valmismatkalla.
Asu suomalaisten kanssa samassa huoneessa hotellissa syö..jne
Ihmisessä pitää olla jotain vikaa jos rahaa on eikä pääse sinne minne haluaa omilla ehdoillaan.laumassa asu ja syö
Itse käytän noita valmismatkoja koska olen stressaaja- ja jännittäjätyyppi. Olen kyllä ihan täysijärkinen, akateemisesti koulutettu ihminen joka kyllä esim. töihini kuuluvilla työmatkoilla pärjään (kun pakko on) itsenäisesti. Mutta minua ahdistaa ja stressaa valtavasti se tarve selvitä itse vieraissa ympäristöissä. En minä lomallani halua ahdistusta ja stressiä, vaan helppoutta ja rentoutta. Siksi valitsen valmismatkan, jossa sellaiset asiat kuten miten päästä lentokentältä hotellille on hoidettu matkanjärjestäjän toimesta. Retketkin yleensä otan matkatoimistolta, kun on helpompaa niin, ja tykkään suomenkielisen oppaan palveluista huolimatta siitä että osaan hyvin englantia ja olen töissä amerikkalaisessa yrityksessä jonka Suomen yksikönkin virallinen kieli on englanti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma valinta. Monessa maassa on ihan kiva, että paikalla on kohdeopas, jolta saa apua jos esim. sairastuu. Kaikki ei ole kielitaitoisia.
Kela:n tätikö noita suomessa auttaa jos sairastuu.
Palasin juuri viime viikonloppuna omatoimimatkalta, jonka tein halpalennolla. Kaikki meni hyvin, mutta mieleeni tuli, ettei nykyään enää pärjää lentokentälläkään, jos ei osaa yhtään esim. englantia. Kaikki on mennyt aika omatoimiseksi jopa näillä valmismatkoilla.
Matkatoimistoala on suuressa murroksessa, koska kielitaitoiset nuoret ihmiset tekevät lähes pelkästään omatoimimatkoja. Työpaikkoja on alalta hävinnyt tosi paljon. Kun on tämä netti ja ihmiset tilaavat sieltä matkansa.
Koska keijo haluaa reissata mutta Keijo ei pärjää maailmalla ilman matkaopasta.