Keijo laittoi 25 tuhatta vuodessa Tjäreborgin seuramatkoihin, miksi Keijo tekee näin ?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9af36822-6db3-4c6f-bf1b-4803365810ea
Keijo olisi mennyt monta kertaa maapallon ympäri tuolla rahalla 25k€ ja asunut leveästi loppuvuoden jossain mukavassa maassa johon olisi sattunut matkallaan.
Miksi Keijo matkustaa suomalaislaumassa ?
Kommentit (70)
Keijo on katsellut ikänsä Yleisradion uutisia, uskoo ihan oikeasti miten valittu ihminen hän on maailman parhaassa maassa.
Keijo reissaa ja keijolla on valtava kokemus vieraista kulttuureista, ihmisistä ja yhteiskunnasta.
Keijo on turisti sosialistisesta suomesta. Keijoa ei kontrolli ja ohjaaminen haittaa.
Ihan oikein jos jäisi rahat saamatta. Kenenkään oikeus ei ole pilata ilmastoa matkustamalla tuollaista määrää. Nekin rahat voisi käyttää hyväntekeväisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kerran ryhmän suomalaisia pakettimatkalaisia täältä Bangkok :ista 108 kilometriä kaakkoon kun lähdin viettämään pidempää viikonloppua merenrannalle.
Katselin porukkaa kauempaa häpesin suomalaisuutani kun porukkaa talutettiin syömään 80 Bathin ruokaa yli 1000 bathilla per nokka.
Seuraavaksi varmaan ryhmä vietiin kakalle julkiseen vessaan viidellä sataa. Sitten bussilla hotelliin miettimään päivän hurjaa seikkailua.
Näin nämä, aikuiset suomalaiset kulkivat käsi kädessä oppaan perässä, lauma pälyileviä idiootteja.
Jos olisin tuollaisessa jamassa, että en itse päättäisi asioistani, kuolaisin mieluummin jossain suomen vuodeosastolla morfiinihuuruissa odottaen eutanasiaa.
Mä häpeän sua.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan jokaiselle vapaus tehdä niin kuin itse haluaa.
Olen paljon matkustellut niin valmismatkoilla kuin omatoimimatkoillakin ja molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Valmismatkoilla ei tarvitse huolehtia, miten pääsen uudessa vieraassa paikassa lentokentältä hotellille. No, taksikin on tietysti olemassa. Jos haluaa mennä julkisilla, pitää vähän jännittää, mistä sen junalipun tai bussilipun voi ostaa ja millä pysäkillä/metroasemalla pitää jäädä pois.
Suomenkieliset retket ja oppaan palvelut ovat toki hintansa arvoisia. En itse ole niin kielitaitoinen, että museoissa yms. ihan joka sanan ymmärtäisin. Oppaalta saa myös retkien aikana tietoa kohdemaasta.
Kaupunkimatkoja Keski-Eurooppaan teen aina omatoimimatkoina, mutta etelänmatkoja valmismatkoina.
Mikä sinulle on kaupunki, Tallinna?
Mikä sinulle on etelä, Teneriffa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019 ja keijo turistimatkailee kerran kuussa jonnekin teneriffalle 😂 kuolen häpeään
Jos olisit jutun lukenut niin tietäisit ettei Keijo joka kuukausi ole teneriffalle menossa 😂
Luin kyllä:) Teneriffaa käytin tässä enemmänkin käsitteenä 90-luvun noloille massamatkakohteille, yritin ilmaista sitä tuolla sanalla "jonnekin".
Mutta tsemppiä Kanarian-matkailuun, kiva että se Teneriffan dissaus meni eniten tunteisiin 😃 mulla meni tunteisiin enemmänkin turha rahan ja luonnonvarojen haaskaus.
-tuo jolle kommentoit
Just himosäästäjät-ketjussa ihmeteltiin rahojen hilloamista ja miksei niillä rahoilla vaikka matkustella.
Keijo ei voi voittaa.
Minä en matkustele minä ostan lentolipun jos haluan lähteä kauemmas.
Ensikuussa pidän viikon loman ja ajattelin lentää Phnom Penh :iin
Menopaluu tunnin lennolle oli tarjouksessa 28 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019 ja keijo turistimatkailee kerran kuussa jonnekin teneriffalle 😂 kuolen häpeään
Jos olisit jutun lukenut niin tietäisit ettei Keijo joka kuukausi ole teneriffalle menossa 😂
Luin kyllä:) Teneriffaa käytin tässä enemmänkin käsitteenä 90-luvun noloille massamatkakohteille, yritin ilmaista sitä tuolla sanalla "jonnekin".
Mutta tsemppiä Kanarian-matkailuun, kiva että se Teneriffan dissaus meni eniten tunteisiin 😃 mulla meni tunteisiin enemmänkin turha rahan ja luonnonvarojen haaskaus.
-tuo jolle kommentoit
Just himosäästäjät-ketjussa ihmeteltiin rahojen hilloamista ja miksei niillä rahoilla vaikka matkustella.
Keijo ei voi voittaa.
Noh se että himosäästäjät-ketjussa on ihmetelty ei tarkoita etten minulla voisi mennä tunteisiin ilmastokriisin kiihdyttäminen.
Lisäksi keskustelupalstojen idea lienee, että siellä voi keskustella mielpiteistään. Et sinäkään varmaan ole minun elämänvalinnoistani samaa mieltä kuin minä, mutta koen silti voittavani elämässäni.
Mä kävisin valmismatkoilla enemmänkin, mutta valitettavasti omatoimimatka tulee yleensä halvemmaksi. Mutta onhan se nyt tosi helppoa kun pääsee suoraan lentokentältä bussilla hotelliin.On niin hermoja raastavaa kun heti aluksi joudut tappelemaan taksikuskien kanssa ja miettimään kuka näistä huijaisi vähiten. Viimeksi olin seuramatkalla nelisen vuotta sitten Italiassa siskon kanssa. Ei me nähty muita suomalaisia kuin siellä bussissa mennen tullen. Edes aamiaisella eivät olleet samaan aikaan. Ja vaikka olisikin ollut, mitä sitten? En minä ihmisiä pelkää ja suomalaisia nyt kaikkein vähiten, kun heidän kanssa on sama kielikin :D.
Minusta on vähän liikuttavaa kun joku uniikki lumihiutale siellä irvailee Thaimaassa oleville valmismatkalaisille. Ei se nyt suurta kykyä vaadi se Bangkokin lipun ostaminen. Siellä sitten reppureissaaja pyörii ruotsalaisten ja brittien kanssa luullen, että heidän tapansa matkustaa on jotenkin ylväämpi. Ihan samanlaisia laumasieluja ne kaikki turistit siellä on.
Tällä hetkellä joutuu miettimään kahteen kertaan, uskaltaako seuramatkaa enää ostaa kun konkussit uhkaa kaikkia nurkan takana. Pakko varmaan jatkossakin tyytyä omatoimimatkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein jos jäisi rahat saamatta. Kenenkään oikeus ei ole pilata ilmastoa matkustamalla tuollaista määrää. Nekin rahat voisi käyttää hyväntekeväisyyteen
Alapeukkuja avatenkin sataa, mutta ihan totta. Länsimaalaiset kokevat oikeudekseen matkustaa ja pitää elintason korkealla. Itsekästä. Ilmastonmuutos tulee iskemään kovimpaa etelän köyhiin maihin ja suomalainen edelleen matkustaa lämpimään koska siihen muka on oikeus, koska on sattunut syntymään hyvinvointivaltioon. Kai se sitten oikeasti kirpaisee, kun yritetään vaimentaa syyllisyyttä keksimällä perusteluja omalle kulutukselle.
Noi iltalehden kommentit on taas niin taattua suomalaista. Anna palaa vaan Keijo ja nauti elämästä, itsekin pistin kerran 50 000 euroa matkailuun parissa vuodessa ja hauskaa oli.
20-30 ikävuosien aikoihin reppureissasin parikymmentä kertaa 1-6kk juttuja, kaikki itse hoidettuna ja joskus hotellia vaihto viikossakin sen 7 kertaa yms.
Nyt 43v ja otan aina all inclusiven ja kunnollisen sellaisen, ei haittaa jos se maksaa sen 500e enemmän tai 1000e.
Haluan että on kyydit sun muut valmiina eikä tartte ite tehdä yhtään mitään muutakun kumota drinkkejä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tuohan on erittäin hieno vaelluskohde. Mitä hävettävää on patikointilomassa?
Nyt puhutaan ihan marginaalista porukasta jossa Keijo liikkuu.
Tavalliset ihmiset näppäilevät lentolipun puhelimella maksavat ja lentävät ihan sinne minne haluavat matkustaa.
Typerää juupas eipäs väittelyä pienestä ryhmästä ihmisiä jotka tarvitsevat ohjausta ja suojelua luonnollisesti heille myös matkustaminen pitää olla ohjattua ja valvottua.
Täytyy muistaa, että he käyttävät omaa rahaansa ryhmämatkoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävisin valmismatkoilla enemmänkin, mutta valitettavasti omatoimimatka tulee yleensä halvemmaksi. Mutta onhan se nyt tosi helppoa kun pääsee suoraan lentokentältä bussilla hotelliin.On niin hermoja raastavaa kun heti aluksi joudut tappelemaan taksikuskien kanssa ja miettimään kuka näistä huijaisi vähiten. Viimeksi olin seuramatkalla nelisen vuotta sitten Italiassa siskon kanssa. Ei me nähty muita suomalaisia kuin siellä bussissa mennen tullen. Edes aamiaisella eivät olleet samaan aikaan. Ja vaikka olisikin ollut, mitä sitten? En minä ihmisiä pelkää ja suomalaisia nyt kaikkein vähiten, kun heidän kanssa on sama kielikin :D.
Minusta on vähän liikuttavaa kun joku uniikki lumihiutale siellä irvailee Thaimaassa oleville valmismatkalaisille. Ei se nyt suurta kykyä vaadi se Bangkokin lipun ostaminen. Siellä sitten reppureissaaja pyörii ruotsalaisten ja brittien kanssa luullen, että heidän tapansa matkustaa on jotenkin ylväämpi. Ihan samanlaisia laumasieluja ne kaikki turistit siellä on.
Tällä hetkellä joutuu miettimään kahteen kertaan, uskaltaako seuramatkaa enää ostaa kun konkussit uhkaa kaikkia nurkan takana. Pakko varmaan jatkossakin tyytyä omatoimimatkailuun.
Niin minä ostin menolipun Bangkok jo 9 vuotta sitten.
Bangkok Helsinki menopaluita olen ostanut sen jälkeen 3 kertaa kertaakaan en ole yli kahta viikkoa suomessa kärsinyt.
En minäkään pidä turisteista.
Suvaitsevaisuutta!
Suomessa on samat oikeudet kaikille ja toinen tarvitsee tukea mm. Suomen ulkopuolella liikkumiseen. Vertaistuki ja ammattiopas seuramatkoilla
mahdollistavat, että matkustelu on näin mahdollista ihan kaikille.
Keijon kanssa reissuun :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kerran ryhmän suomalaisia pakettimatkalaisia täältä Bangkok :ista 108 kilometriä kaakkoon kun lähdin viettämään pidempää viikonloppua merenrannalle.
Katselin porukkaa kauempaa häpesin suomalaisuutani kun porukkaa talutettiin syömään 80 Bathin ruokaa yli 1000 bathilla per nokka.
Seuraavaksi varmaan ryhmä vietiin kakalle julkiseen vessaan viidellä sataa. Sitten bussilla hotelliin miettimään päivän hurjaa seikkailua.
Näin nämä, aikuiset suomalaiset kulkivat käsi kädessä oppaan perässä, lauma pälyileviä idiootteja.
Jos olisin tuollaisessa jamassa, että en itse päättäisi asioistani, kuolaisin mieluummin jossain suomen vuodeosastolla morfiinihuuruissa odottaen eutanasiaa.
Huomaatko, että Keijo on ahkeroinut töissä 16-vuotiaasta asti. Rahaa on. Ei silloin tarvi etsiä sitä halvinta ruokapaikkaa. Minäkin olen ollut töissä nuoresta pitäen ja nyt on mukavasti rahaa tuhlattavaksi asti. Ei tarvi miettiä maksaako muutamia batheja enemmän tai vähemmän. Saa ostaa mitä haluaa. Ja minä ostan mukavuutta ja helppoutta. Toista oli nuoruuden interrailreissuilla. En kaipaa niitä rahattomia kitsasteluaikoja.
Mikä Sinulle on kaupunki? Tallinna?
Mikä Sinulle on etelä? Teneriffa
Mulle kaupunki oli viimeksi Krakova, myös Praha, Wien taikka Berliini.
Etelällä tarkoitin lähinnä Thaimaata yms. kaukoitää.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan reppureissannut mutta ei tulisi mieleenkään matkustaa suomalaisten holhottavien laumassa, edes lentomatkaa.
Täysijärkinen ihminen osaa puhua muutakin kuin suomea.
Täysijärkinen tilaa itse ateriansa.
Täysijärkinen valitsee itse missä asuu.
Täysijärkinen osaa käydä vessassa
Ilman opasta .Täysijärkinen päättää minne menee ja mitä tekee.
Seuramatkat eivät johda mihinkään muualle kuin turvallisesti kotiin.
Erinomainen, turvallinen vaihtoehto ihmistyypille joka ei uskalla tai kykene muuhun.
Täysijärkinen ei kirjoittele tällaisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä hävettämämpää on vain naureskella eikä ottaa selville mitä kaikkea Kananrian saarilla voi tehdä. Viimeksi olin Gran Canarian -saarella, joka on erityisesti aktiivilomailijoiden ja tähtitieteen harrastajien suosiossa. En törmännyt yhteenkään bilettäjään siellä.
-tuo jolle kommentoit