Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Von liite sukunimen edessä

Vierailija
25.09.2019 |

Mitä ajattelette ihmisestä, jolla on von nimen edessä eli aatelissukuinen yleensä? Mieheni haluaa, että
ottaisin hänen von -alkuisen aatelisnimensä, mutta itse en haluaisi, koska mun mielestä se kuulostaa hölmöltä itsensä ylentämiseltä, vaikka siitä ei kyse olisikaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeita nimiä ovat. Olen itsekin von Virtasia.

Vierailija
2/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään sen kummempaa. Nimi siinä kuin joku muukin. Aatelisethan eivät Suomessa enää kymmeniin vuosiin ole välttämättä edustaneet mitään yläluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele muuta kuin että onpa hankaa kun oma sukunimi on lyhyt ja nopea kirjoittaa.

Vierailija
4/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita nimiähän nämä ovat: https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_aatelissuvuista

von Alfthan

von Bonsdorff

von Born

von Hauff

von Hellens

von Knorring

von Kothen

von Nolcken

von Troil

von Willebrand

Vierailija
5/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran päivittäin Martsarin aateliselle Tiinalle radiossa.

Vierailija
6/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan enemmän sukunimiä, jotka kertovat esi-isien tehneen työtä.

Vierailija
7/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen von alkuisen nimen omistaja ja ulkomailla hotelleissa olen saanut parempaa palvelua ja ihmettelyä:D Suomessa ei ole vastavaa tapahtunut..

Vierailija
8/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa turpaansa tuollaisella sukunimellä. Kuvastaahan se asemaa kansan alistajana.

Vierailija
9/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen liikunnanopettajan nimi löytyi tuolta 4:n kopioimalta listalta. Ei se kyllä kerro minulle ihmisestä mitään, varsinkin jos on otettu miehen sukunimi eikä siis ole edes oma.

Opettaja oli kyllä erittäin mukava ihminen.

Vierailija
10/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin avioituessa mieheni sukunimen ja se on oma nimeni nykyään, ei mitenkään lainassa mieheltä.

Vierailija
11/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ne on kauniita nimiä.

Henk koht olen tykännyt jokaisesta tapaamastani von alkuisen nimen omaavasta ihmisestä, joten hyvät vibat tulee.

Vierailija
12/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin avioituessa mieheni sukunimen ja se on oma nimeni nykyään, ei mitenkään lainassa mieheltä.

Mutta sinä et silti koskaan tule olemaan miehesi sukua, kuulut omaan sukuusi ja olet vanhempiesi lapsi edelleen. Mikä tarve korostaa sitä, että kuulutaan nyt tälle miehelle?

En ole se sukunimihullu, vaan ulkomaalaissyntyinen suomalaisten sukunimenvaihtoa ihmettelevä.

Vierailija
13/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sellaisen nimen kuka tahansa, kun keksii omasta päästään. EI muuta kuin maistraatista hakemaan nimenmuutosta vaikka von Fotzeksi. Tyhmempi kansanosa kehuu sitten ihailevasti hienoa nimeä.

Vierailija
14/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä et silti koskaan tule olemaan miehesi sukua, kuulut omaan sukuusi ja olet vanhempiesi lapsi edelleen. Mikä tarve korostaa sitä, että kuulutaan nyt tälle miehelle?

En ole se sukunimihullu, vaan ulkomaalaissyntyinen suomalaisten sukunimenvaihtoa ihmettelevä.

Kyse ei ole sukuun tai miehelle kuulumisesta vaan siitä, onko sukunimeni minun vai ei. Minun sukuuni kuuluu paljon erinimisiä ihmisiä, eivätkä kaikki samannimiset ole minulle sukua. Mikä on ongelma? 

Vierailija
15/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

von ei tarkoita muuta kuin että on kotoisin jostain vaikka esim von Voikkaa,von Pieksämäki,mitä väliä!

Vierailija
16/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko ketään Von Kaajaa?

Vierailija
17/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että on hollantilaisen kanssa naimisissa. Vaiko oli niillä van siinä edessä?

Vierailija
18/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että on hollantilaisen kanssa naimisissa. Vaiko oli niillä van siinä edessä?

Nimenomaan van eikä von.

Vierailija
19/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuollainen sukunimi, käytän sukunimeä ilman etuliitettä. Virallisissa yhteyksissä toki etuliitteellä.

Vierailija
20/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahti von Toilet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan