Espoolaiset pojat tuhosivat latuja mönkijällä. Nuorille pitää järjestää harrastustoimintaa!
Totta kai tulee turhautumista kun ei ole mitään aikuisten ohjaamaa toimintaa. Se sitten voi ilmetä näinkin. Meillä pitäisi olla kiinnostusta mitä nuorille kuuluu!
Kommentit (20)
Voisi esimerkiksi myydä mönkijän ja hankkia sukset.
Mitäs olisi, jos ohjatun harrastustoiminnan sijasta opetettaisiin mukuloille ihan alkuunsa perus käytöstapoja ja toisen/julkisen omaisuuden kunnioittamista?
Sellanen olisikin ollut hauskaa toimintaa että ulkoilualueille tehtäisiin isoja lumilinnoja ja sitten ajettaisiin mönkijöillä ne paskaksi.
Ihan sama ladusta kuhan eivät ihmisten päälle aja.
Vierailija kirjoitti:
Höh, en minä ainakaan tarvinnut nuorena mitään aikuisten ohjaamaa toimintaa, vaan keksin sitä ihan itse. Eikä siihen kuulunut mitään ilkivaltaa, väkivaltaa tai päihteidenkäyttöä.
Sama homma. Pelasin kesällä pesäpalloa, pyöräilin ja uin. Talvella hiihdin. Ympäri vuoden treenasin lihaskuntoa, koodasin, rakensin tekniikkalegoja ja luin kirjoja. Hyvin riitti tekemistä.
Minulla on 14-vuotias poika jolle ei satavarmasti tulisi mieleenkään tehdä mitään ilkivaltaa, vaikkei tällä hetkellä harrasta mitään. Ihan viihtyy kotosalla tai parhaan kaverinsa luona. Jos kakara ei osaa käyttäytyä, se ei ole yhteiskunnan vika eikä yhteiskunnan vastuulla. Aivan kaikki perustuu siihen kotikasvatukseen. Jos sitä ei ole niin ei ole sitten muutakaan.
Voisiko mönkijöille rakentaa oman reitin johonkin sopivaan paikkaan ?
Pojat eivät ole koskaan itse syyllisiä mihinkään, aina on yhteiskunnan vika kun mieslapsille sattuu ja tapahtuu.
Mihin kaupungissa nuori tarvitsee mönkijää?
Vierailija kirjoitti:
Noku on niin huono joukkoliikenne jne.
Ainahan nuoret kokeilee rajojaan.
keppiä sellainen tarvitsee joka ei ymmärrä ettei mönkijä kuulu laduille
Vierailija kirjoitti:
Muistelkaapa omaa nuoruutta.
Muistelen. Olisi tullut ympäri korvia jos olisin mennyt millään kulkupelillä yhteisiä latuja tuhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noku on niin huono joukkoliikenne jne.
Espoossa? Mitäs asuvat sellaisessa paikassa.
Housut alas ja piiskaa pojille. Niin että pylly punottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama ladusta kuhan eivät ihmisten päälle aja.
Nämä ovat sitä samaa jengiä kuin ladulla kävelijätkin. Mutku mulla on oikeus ja mitäs menivät vetämään ladun tähän missä kesälläkin ajan.
Höh, en minä ainakaan tarvinnut nuorena mitään aikuisten ohjaamaa toimintaa, vaan keksin sitä ihan itse. Eikä siihen kuulunut mitään ilkivaltaa, väkivaltaa tai päihteidenkäyttöä.