Kuulin kaverilta "kauhu"juttuja hotellien siivouksesta...
onko joku tehnyt ko. työtä?
esim. jos vuoteessa on nukuttu vain yksi yö, lakanat jätetään vaihtamatta
Kommentit (66)
. Aluslakanoita ei vaihdettu 1,5 v aikana ollenkaan.
kun eka kertaa sinne menen. Otan puhtaan pyyhkeen ja menen lattiat läpi sillä. Desifioin vessan ja ammeen. SIT alan nauttimaan lomasta!!!!
. Aluslakanoita ei vaihdettu 1,5 v aikana ollenkaan.
No mua kyllä oksetti, kun vaihtamiseen ei saanut aikaa ja aluslakanoihin oli tarttunut hilsettä ja varpaankynsiä. Ja vähän hiuksia ja muuta karvoja, kuvotus!. Niin, ja kylppärien peruspesu tehtiin vihdoin, edellisestä kulunut 4 vuotta. Ja kyseessä Norjan kulttuurikaupungin suosituin hotelli, asiakkaat majoittuivat vapaaehtoisesti jopa pukuhuoneisiin, paloturvallisuussäännösten vastaisesti. Ja muuten, meni kuukausia, ennen kuin kukaan muisti sanoa mulle, että solarium piti siivota päivittäin, en edes tiennyt, että meillä oli sellainen, oli minun kerroksessani. Ja muuten olin huolellinen, mutta kaikkea ei voinut tietää, kun perehdyttäminen ja aikataulut olivat mitä oli.
-Terveisiä Amanda-hotelliin, kaupungin saatte etsiä itse.
- se Norjassa siivonnut
Kai nyt kuka tahansa huomaa jos lakanoita on viikko käytetty.
Olen ollut harjottelussa pääkaupunkiseudun hotellissa, ja siellä myös toimittiin näin:
Siellä peilit sun muut pyyhittiin siisteiksi edellisen asiakkaan pyyhkeillä.
Ja joo, niin teimme mekin (siis opetettiin niin tekemään) Kaikki alkoi siitä että ensiksi huuhdottiin juomalasit, sit kuivattiin ne edellisen asiakkaan likaisella pyyhkeellä, sitten peilit ja lopuksi vessan lattia. Ja tietenkin ilman pesuaineita. Että näin:)
Ennen vessaa pyyhittiin huoneesta pölyt sillä asiakkaan likaisella pyyhkeellä. Ja jossain vaiheessa se koko huoneen lattia. Pesuaineita kyllä käytettiin muuten, muttei niissä laseissa.
Luokkakaveri sanoi että hänen harjoittelussaan (eri hotelli, joskin pääkaupunkiseudulla) juomalasit ja hammasmukit myös kuivattiin edellisen asiakkaan likaiseen pyyhkeeseen.
Opettaja kuuli asiasta. Toivomme että hän on ilmoittanut asiasta eteenpäin, niin kuin lupasi.
pois niin ruukaavatko ottaa ite lakanat,tyynyliinat ja pussilakanat pois valmiiksi,vai jättävätkö monet niille sijoilleen?onko siivoojasta mukavempaa ,kun on valmiiksi potettu nuo vermeet pois?ajattelin vaan ,kun ystäväni nauraa aina mulle hotellissa kun poistan nuo petivaatteet senkin sängystä ja sanoo ettei koskaan tee niin...miten te muut??
Mulla muuten meni nyt ihan"maku"hotelleista...yäks...
jäkeä minimiajassa. Siis puhtaan NÄKÖISTÄ, ei puhdasta :)
enkä pidä sen ihmeellisempänä tuota hotellisiivouksenkaan tasoa ainakaan halpahotelleissa.
Mitäpä sanotte sairaalasiivouksesta: potilashuoneiden lattiat pyyhitään samalla mopilla (ohje vaihtaa moppi/huone) samoin vessat samalla liinalla kun ei yksinkertaisesti ole joka huoneeseen/vessaan omaa siivousliinaa !!! Tämä siitä syystä että sairaaloiden siivousfirmat säästävät tarvikekuluissa ja mm. eräiden kansallisuuksien edustamat työntekijät ottavat siivousvälineitä itselleen.
Tein tätä työtä Ruotsissa parisen vuotta enkä ihmetellyt parin viikon jälkeen miksi MRSA esim. leviää kulovalkean tavoin...
Itse aloin pyyhkimään lavuaarit ja pytyt ihan käsipyyhepaperilla/ ja pesulapuilla kun ei ollut niitä siivousliinoja vaikka kuinka tappelin esimiesten kanssa.
Monesti sain opastaa Afrikan maista tulleita naisia ja miehiä kädestä pitäen että kerran vaunun pyykkipussiin heitetyllä lattiapyyhkeellä ei pyyhitä uudelleen , siivousliinalla ei pyyhitä lattiiaa...
ja että kertakäyttöhanskat PITÄÄ olla, sitten vaikka otetaan osastolta kun aina niitäkään ei saanut työnantajalta!
Jättävät mielellään paskan jälkeensä. Vessan vetämättä, niin että skeidat lilluu, käytetyt kortsut lattialle noukittavaksi, murustelevat ja näyttävät sotkevan aivan tahallaan.
Mies on eläin.
Olin viime viikonloppuna Sheratonissa ja ei tullut mieleenkään, että sielläkin oltais voitu toimia yhtä epäsiististi. Mutta kun näin jälkeenpäin ajattelee niin eihän se sänkypeitto ollut ihan armeijamaisen sileä ja vessan pyyhkeetkin oli silleen taitettu mutta hieman laineilla. Vessan juomalasitkin oli paikoittain hennon valkeassa nukassa ja varmaan juuri pyyhitty jollain edellisen asukkaan pyyhkeellä. Nyt rupesi oksettamaan kun luulin että Sheraton tarkoittaisi laatua...
Ensi kerralla hotellissa yöpyessä pesen ainakin lasit ennen käyttöä ja teen tupatarkastuksen ennen sänkyyn hyppäämistä.
Kerran valitettiin respaan kun oli huoneessa niin paljon pölyä että aivastutti kokoajan. Eipä oo ihme jos ette siivoa oikeasti...
Kyllä hävettäs kutsua itseään siivoajaksi jos noin huonosti työnsä tekis....tai jättäs tekemättä siis.
ja varsinkin heinäkuussa oli sellainen työvoimapula, ettei yksinkertaisesti ehtinyt siivoota sillä tasolla millä olisi halunnut. Varsinkin huoneissa, joissa ei vaihtunut asukas siivous tehtiin, että näyttäisi vain siistiltä.
Huoneita piti siivota päivässä lähemmäs 40 kpl, ja ylitöiksi meni aina. Rankkaa hommaa!
kylppärin itse. Enkä käytä huoneen laseja. pengon myös aluspatjan ja jos löytyy yksikin varpaankynsi, niin teen valituksen hotelliin.
Kyllä hävettäs kutsua itseään siivoajaksi jos noin huonosti työnsä tekis....tai jättäs tekemättä siis.
Itsekö ne pitäisi maksaa? Työtä tehdään niin kuin pomo määrittelee ja senmukaan mennään.
Ei tulis koskaan mieleen juoda hotellihuoneen laseista/astioista.
Olen ollut hotellisiivoojana ja kyllä otti päähän. Aivan surkeata vedätystä palkkojen kanssa. Mutta tottakai kaikki aina siivottiin ohjeiden mukaisesti. Kuka siellä käy arpomaan, että missä sängyssä nukuttu mitenkin monta yötä - ei sellaseen ole aikaa.
Vitsi mitä neurootikkoja av-mammat tuon siivouksensa kanssa. Parempi ettei koskaan poistu kotoa, niin saa varmasti elää hygieenisessä tynnyrissä.
Ehkä enemmän sitä jälkimmäistä. No, työtä siis tehtiin kuten käskettiin. 38
Me pesimme siivousräteillä ja pesuaineilla. Laseja ei todellakaan pyyhitty likaisilla pyyhkeillä!!!! Jotain rajaa näihin juttuihin, kiitos.
Pyyhkeitä käytettiin meilläkin. Ja alussa sama luutu vessaan ja huoneeseen :(. Hanskojen käyttö vaikeaa, kun kädet hikosivat ja hilseilivät. Aluslakanoita ei vaihdettu 1,5 v aikana ollenkaan. Mutta mukit olivat sentään kertakäyttöisiä ja yksittäispakattuja... Ja palkka oli 13 euroa tunnilta.