Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin ilmapiiri, erotuomarina teinien ja mieheni riidoissa

Vierailija
18.05.2025 |

Tulin kotiin viikon työmatkalta ja kotona odotti täysi kaaos. Meillä on kolme teini-ikäistä lasta ja siis mieheni oli vastuussa arjen pyörityksestä kun olin poissa. Nyt on mennyt koko viikonloppu siihen, että olen yrittänyt selvitellä lasten ja mieheni välisiä riitoja ja lasten keskinäisiä riitoja viikon ajalta. Olen henkisesti aivan loppu. Ja kukaan ei tietenkään ollut siivonnut, tai pessyt pyykkejä, mutta se ei itseäni juurikaan haittaa...ihan ymmärrettävää ettei mieheni aika omien töidensä lisäksi riittänyt kodinhoitoon.

Mutta kodin ilmapiiri on täysin myrkyttynyt viikon aikana. En tiedä miten kauan tänään selvittelyyn menee. Olen ihan poikki jo pelkästään älyttömän kiireisestä työviikosta ja aikaerosta ja nyt on koko viikonloppu kulunut erotuomarina näiden neljän välillä. 

Tuntuu siltä että mieheni on vajonnut itsekin teinitasolle provosoiden muita. Ja nyt kieltäytyy puhumasta asioista kanssani. Miten saan tämän tilanteen normalisoitua? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aikaa itsellesi ja mene vaikka hotelliin ensi yöksi ja ilmoitat perheelle että kun tulet huomenna kotiin, siellä on siistiä ja riidat setvitty.

Vierailija
2/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskallanko jättää näitä tänne keskenään. Naapurit varmaan soittaa poliisit paikalle jos täällä alkaa taas hirveä huuto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ongelma, ei teinit. Miehen pitäisi alkaa käyttäytyä teinejä kunnioittavasti ja ei olla määräävä. Aikuisen pitää olla ystävällinen nuoria kohtaan ja ymmärtää. Ei olla se ongelma siellä. Vaikka on jotkut säännöt ettei tapahdu mitään vaarallista.

Vierailija
4/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit olisivat ehkä onnellisempia ilman miestä?

Vierailija
5/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin miehesi on ajatellut aikuistua? 

Vierailija
6/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskallanko jättää näitä tänne keskenään. Naapurit varmaan soittaa poliisit paikalle jos täällä alkaa taas hirveä huuto. 

Ehkä siitä viimein oppisivat, jos ei kerran muuten. Itse en ainakaan tuollaiseen setvimiseen energiaani tuhlaisi, mies on aikuinen ihminen, jos ei itse osaa selvittää välejään omien lastensa kanssa niin siinähän kiukuttelevat sitten kaikki penikat keskenään.

Vierailija
7/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teinit miehesi lapsia?

Vierailija
8/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tehnyt itsestäsi korvaamattoman? Perheesi dynamiikassa on jotain hyvin pahasti pielessä.

Vierailija
9/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepalaverin paikka, tosin en ole varma riittääkö miehesi kypsyystaso tähän

https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/elamaa-nuor…

Vierailija
10/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tehnyt itsestäsi korvaamattoman? Perheesi dynamiikassa on jotain hyvin pahasti pielessä.

Ovat teinit miehen lapsia? 

Vierailija
11/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heti terapiaan, Pattayalle

Vierailija
12/12 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat meidän yhteisiä, eli ihan tavallinen ydinperhe ollaan. En ole ikinä ajatellut tehneeni itsestäni mitenkään erityisen "korvaamatonta" ja mies kyllä osallistuu normaalisti kodinhoitoonkin ja on ollut lasten elämässä mukana.

Eli kyseessä ei ole mikään tällä palstalla esiintyvä täysi "mieslapsi". Ja on hän muidenkin työmatkojeni aikana ollut lasten kanssa kotona. Tämä reissu nyt oli vaan normaalia pidempi ja aikaeron takia en oikeastaan edes jutellut lasten kanssa paria lyhyttä puhelua enempää. 

Perhepalaverin paikka nyt tosiaan taitaa olla, on vaan itsellä niin totaalisen väsynyt olo, etten millään jaksaisi aloittaa vääntämistä. 

Kiitos MLL:n linkistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi