Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tjäreborg - Kuka edes käyttää matkatoimistoja nykyään?

Vierailija
24.09.2019 |

Netin kautta voi varata lennot, hotellit ja aivan kaiken.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9af36822-6db3-4c6f-bf1b-4803365810ea

Tämäkin kaveri. Tonneja kiinni. Typerää kuluttajakäyttäytymistä maksaa noin paljon. Itse varattuna olisi varmaan puolet halvempi kokonaisuus. Sanokaa nyt, että tämä on totaalista niche-touhua vuonna 2019 tai menetän vähänkin uskoni Suomen populaation sivistykseen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin viime jouluksi Kanarian saarille Las Palmasiin. Suorat lennot Skyscannerista  ja sama hotelli Bookingin kautta olisi maksanut 300€ enemmän kuin Aurinkomatkojen pakettimatka.

Olin ensimmäistä kertaa 20 vuoteen pakettimatkalla, mutta joskus se siis kannattaa. Matkatoimistot vissiin saaavat halpoja lento- ja hotellisopimuksia.

Vierailija
2/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuttavapariskunta vasta meni matkatoimiston kautta erääseen kohteeseen, koska sinne oli jopa huomattavasti halvempi kokonaisuus kuin hommata lennot ja hotelli itse erikseen. Kohteeseen ei ollut säännöllisiä reittilentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin usein kannattaa, kun kohteeseen ei ole suoria reittilentoja.

Vierailija
4/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja yksikertainen vai onko liikaa rahaa tuhlattavaksi?

Vierailija
5/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan noita aika iso määrä.

Vierailija
6/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Matkat ovat aina olleet halvemmat Aurinkomatkojen kautta, kuin omatoimimatkana. Vertailen kyllä aina hintoja, ennen matkan varaamista. Valmismatkoissa on hyvät lapsi- ja nuorisoalennukset, mitkä puuttuvat täysin omatoimimatkoista. Omatoimilomalla kun 12-vuotias on hyvin usein aikuinen, mitä hintoihin tulee. Valmismatkoilla on myös turvana kattava kuluttajasuoja, jota säätelee matkapakettilaki.

Vierailija
7/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin matkatoimistoa kuin omatoimimatkoja. Jos jotain menee pieleen niin matkatoimisto hoitaa.

Vierailija
8/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni käyttää aina. Pitää sitä turvallisempana.

Vierailija
9/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lomalta vain rentoutumista, parhaiten se varmaan toteutuu pakettimatkalla.

Vierailija
10/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulee halvemmaksi, kuin omatoimimatka. Silti voi kohteessa olla "kuin omatoimimatkalla", eli tehdä tasan mitä huvittaa. Näin yksin matkustavana on toisaalta myös kiva tietää, että apua saa, jos jotain odottamatonta tapahtuu.

Vierailija
11/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hirveän huono tekemään päätöksiä ja satojen vaihtoehtojen joukosta minun on vaikea valita mieluista, stressaannun siitä. Saan muutenkin olla koko ajan järjestelemässä jotain, joten otan mieluusti jonkun valitseman kokonaisuuden. Minua ei haittaa vaikka pitäisikin maksaa ylimääräistä, jos haluan päästä helpolla.

Vierailija
12/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että itse löytää halvemman vaihtoehdon. Minä olen varmaan sitten ihan huono, kun joka kerta hakemalla lennot ja hotellit erikseen, tulos on kalliimpi kuin pakettimatka.

Nytkin oltiin Kreetalla, viikon matka Rethymnonissa maksoi 820€ yhteensä kahdelta puolihoidolla. Hakemalla lennot ja hotelli erikseen en kertaakaan päässyt alle 1000 euron ja ilman aterioita.

Vierailija
13/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin juuri tuin pakettimatkalla. Hotellia ei löytynyt mistään varaussivustolta, ja hotellin nettisivujen kautta huoneen hinta oli muistaakseni 400e/yö kun taas viikon pakettimatka lentoineen oli 2000e..

Vuosi sitten taas tuli halvemmaksi toiseen paikkaan ostaa erikseen lennot ja hotellit. Ei se ole aina niin mustavalkoista.

Vierailija
14/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa lomalta vain rentoutumista, parhaiten se varmaan toteutuu pakettimatkalla.

Mitä eroa on rentoutumisella pakettimatkojen kautta, kuin omatoimimatkoilla? Moni omatoimilomailija tuntuu jämähtäneen siihen AI-resortin hotellialueelle. Itse taas kierrän kohdetta omatoimisesti, vaikka matka onkin ostettu matkatoimistosta. Samassa hotellissa on sekä matkatoimistojen asiakkaita, että omatoimimatkaajia. Harva hotelli on korvamerkitty pelkästään matkatoimistojen käyttöön. Lennot ja hotelli ovat aina olleet pakettimatkalla halvemmat, kuin omatoimimatkalla. Otan korkeintaan matkatoimiston lentokenttäkuljetuksen, mikäli se tulee edullisemmaksi kuin julkinen liikenne. Tämä riippuu todella paljon kohteesta, sekä lentokentän ja hotellin välisestä etäisyydestä.

Vierailija
15/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi, suorat lennot ja pääsi päiväretkille paikkoihin/ naapurimaihin joihin olisi haastava päästä omatoimimatkoilla.

Ja se helppous.

Vierailija
16/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohde on sellainen että sinne tehdään pakettimatkoja niin yhdeksän kertaa kymmenestä pakettimatka tulee halvemmaksi ja helpommaksi. Vain majoittumalla jonnekin rotanloukkoon ja valitsemalla matkustuspäivät hintojen eikä omien aikataulujen mukaan voi säästää jotain.

Vierailija
17/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair Holidays:lla on ihan poskettomat hinnat. Heidän kautta lento+hotelli Teneriffalle syyslomaviikolle olisi maksanut meidän perheeltä 12 469 € ja heidän omistaman matkatoimiston kautta taas 4200 €. Finskin tarjoama hotelli sijaitsee kahden kaktuksen ja joutomaan välillä, kun taas matkatoimiston hotelli rannalla ja keskeisellä paikalla. Molemmat 4+ tason hotelleja ja täsmälleen samat lennot.

Trivagon ym. kautta taas samaiselle matkalle olisi tullut hintaa kaikkea 6200-11 000 euron väliltä.

Vierailija
18/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntuvat ajattelevan, että pakettimatka = keihäsmatka, oppaan perässä raahustamista ja sikajuhlia. Oikeasti esim. Aurinkomatkoilla ei ole edes bussikuljetusta vaan se pitää ostaa eri hintaan. Lennotkin ovat nykyään reittilentoja, eivät chartereita. Itse varaan rantalomat matkatoimistosta helppouden takia, kun ei tarvitse käyttää aikaa vertailuun.

Vierailija
19/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee omatoimilomalle, kun halvemmalla pääsee matkatoimiston kautta ostetulle matkalle? Mun yksi kaveri ei osta periaatesyistä (mitkä ikinä ne ovatkaan) ikinä matkaa matkatoimistosta, vaan maksaa itsensä kipeäksi omatoimimatkojen kanssa. Heidän nelihenkisen perheen matkat ovat olleet aina kalliimpia kuin meidän 5-henkisen perheen pakettimatkat. Kohteessa olemme omatoimisesti. Tällä kaverilla on hotellitkin aina jossain periferiassa, jossa viettävät koko lomansa poistumatta hotellialueelta minnekään. Voiko tylsempää enää ollakaan.

Vierailija
20/55 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmismatkat ovat niin paljon turvatumpi vaihtoehto kuin omatoimimatkat. Matkatoimisto on vastuussa valmismatkasta, kun taas omatoimimatkailija on matkavakuutuksensa ja oman onnensa varassa. Toki valmismatkalle lähtijällä olisi tärkeää olla matkavakuutus. Kuluttajansuoja on parempi valmismatkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä