Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän työpaikalla kieroilijoita ja juoruilijoita?

Vierailija
24.09.2019 |

Siis näitä, jotka mielellään lyöttäytyvät aina uuden ihmisen seuraan, jolta utelee tämän henkilökohtaisia asioita, kuin myös muiden työntekijöiden asioita ja varottelee muista työntekijöistä. Ovat muka niin hyväntahtoisia ja mukavia olevinaan, mutta oikeasti ovat vain ilkeitä selkään puukottajia, jotka nauttivat siitä, kun saa puhua pahaa muista ihmisistä ja juoruilla heidän asioitaan ympäriinsä.

Tauoille kukaan "vanha" työntekijä ei halua mennä samaan aikaan tuon juorukellon kanssa, kun on saanut aikaan ties mitä draamaa työyhteisöön.

Esimiehet jostain syystä ovat oikein hyvää pataa näiden kanssa ja varmasti syynä on se, että tällainen juorukello on hyvä tietotoimisto esimiehelle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella ihmisellä harvoin myöskään on työajan ulkopuolella mitään sosiaalista elämää, paitsi ehkä hyvässä lykyssä kumppani. Tämän takia tykkää purkaa sitä yksinäisyydestä johtuvaa pahaa oloa siellä työpaikalla koittaen tuhota muiden työntekijöiden välejä...

Vierailija
2/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös hyvä keksimään perättömiä syytöksiä mm. työpaikkakiusaamisesta ja syrjinnästä. Ei näe siis omassa käytöksessään mitään väärää ja jos hänen käytös on aiheuttanut sen, että hänen kanssaan ei haluta kaveerata siellä työpaikalla, niin on oitis itkemässä esimiehelle, kun kiusataan ja syrjitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Minä.

Vierailija
4/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on yksi tai parikin jokaisessa työpaikassa.

Ei noista koskaan, missään pääse eroon, valitettavasti.

Vierailija
5/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha esimies oli just tuollainen :D Tavallaan naurattaa, tavallaan hirvittää. Vaihdoin työpaikkaa ja nyt on omassa tiimissä aika seesteinen meininki, toivottavasti tilanne pysyykin tällaisena. 

Vierailija
6/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielin kielin edessä päin, mutta toisaalla pyllistetään. Kamalia ihmisiä, joiden kanssa en ole tekemissä työajan ulkopuolella ja työpaikalla vain pakollisten työasioiden merkeissä.

Vierailija
7/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. 

Minä.

Ai joku tällainen vielä tiedostaa itse olevansa sellainen :D

Vierailija
8/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä naisia.

Vierailija
9/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempi nainen. Luottamus tehtävässä. Olin naiivi ja kerroin kaiken. Masennuksesta lähtien ym. Koulukiusaamiset ja hairahdukset. Ei huolineet enää illanviettoihin. Syrjäyttivät työelämästä. Nyt odotan vain potkuja.

Vierailija
10/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanha esimies oli just tuollainen :D Tavallaan naurattaa, tavallaan hirvittää. Vaihdoin työpaikkaa ja nyt on omassa tiimissä aika seesteinen meininki, toivottavasti tilanne pysyykin tällaisena. 

Aika hirvittävää, jos esimies on tuollainen. Kollegana vielä just ja just sietää, kun töiden sujumisen kannalta on pakko, mutta jos se ihminen, jonka pitäisi näyttää esimerkkiä ja ohjata alaisiaan on tuollainen, niin huhhuh...

Vierailija
11/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielin kielin edessä päin, mutta toisaalla pyllistetään. Kamalia ihmisiä, joiden kanssa en ole tekemissä työajan ulkopuolella ja työpaikalla vain pakollisten työasioiden merkeissä.

Nuo ovat työelämän syöpää. Laitoshoitoon ne kuuluisivat, eivätkä työelämään.

Vierailija
12/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vanhempi nainen. Luottamus tehtävässä. Olin naiivi ja kerroin kaiken. Masennuksesta lähtien ym. Koulukiusaamiset ja hairahdukset. Ei huolineet enää illanviettoihin. Syrjäyttivät työelämästä. Nyt odotan vain potkuja.

Oletko ottanut asian puheeksi esimiehesi kanssa? Vaikka olisi kuinka luottamustehtävissä, niin hyvä esimies kyllä puuttuu tuollaiseen.

Vierailija
13/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään kun palkataan halpatyövoimaa tilalle... 

Vierailija
14/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että pahimmat tällaiset löytyy naisvaltaisilta aloilta...

Vierailija
15/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut asian puheeksi esimiehesi kanssa? Vaikka olisi kuinka luottamustehtävissä, niin hyvä esimies kyllä puuttuu tuollaiseen.

Miten sä selittäisit tai todistaisit syrjimisen vapaa-ajalla? Entä sen miten paljon se vaikuttaa työhön. Esim. En päässyt whatsapp ryhmään. Yksi tärkeä paperini työhön liittyen katosi. Neuvottiin kyllä kun kysyin asiasta. Mutta syrjiminen työpaikalla on tehty kyllä mahdolliseksi. Nyt myöhäistä kohdallani. Odotan vain irtisanomista. Olen liian pitkään ollut jo poissa töistä sairauslomani takia.

Vierailija
16/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden hullujen takia kannattaa uutena työntekijänä välttää mitään omista asioistaan avautumista liian nopeasti ja keskittyä vain siihen työn oppimiseen ja työasioihin. Tällainen haukka kyllä tulee jo ihan ensimmäisenä päivänä kahden kesken kyselemään, kuiskimaan ja utelemaan ja jos sinun perehdyttäjä on vaikka Maija, niin on hirveän kiinnostunut myös tämän Maijan asioista, mutta kuitenkin välttelee Maijan kohtaamista.

Vierailija
17/18 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä selittäisit tai todistaisit syrjimisen vapaa-ajalla? Entä sen miten paljon se vaikuttaa työhön. Esim. En päässyt whatsapp ryhmään. Yksi tärkeä paperini työhön liittyen katosi. Neuvottiin kyllä kun kysyin asiasta. Mutta syrjiminen työpaikalla on tehty kyllä mahdolliseksi. Nyt myöhäistä kohdallani. Odotan vain irtisanomista. Olen liian pitkään ollut jo poissa töistä sairauslomani takia.

Kyllä esimiehelle voi kertoa myös työajan ulkopuolisista ongelmista kollegoiden kesken. Tietenkään esimies ei voi kieltää mitään WhatsApp-ryhmiä, mutta kyllä hän näkee kokonaisuuden, jos nämä ongelmat heijastuvat myös sinne työpaikalle.

Vierailija
18/18 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikalla, mutta muistan poikasena ala-asteelta, kun luokan tytöt yritti kiusata ja sitten kieroilivat välituntivalvojalle, että mukamas minä kiusaan heitä, mutta opettaja olikin tilanteen tasalla, ja sanoi että "ai niinkö, minusta kyllä näyttää siltä että te kiusaatte tuota poikaa".

Kettuilu loppui siihen, ainakin sillä kertaa...

Onneksi tyttöjen / naisten pahuus, ilkeys ja kieroilu paljastu jo niin varhain, niin ei ole tarvinnut kuvitella ja odottaa mitään myöhemminkään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan