Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaisuus kunniaan?

Maailmankansalainen
24.09.2019 |

Kuinka moni täällä suosii kotimaisia tuotteita ostopäätöksissä? Minua kiinnostaa erityisesti se, että ostatteko mieluummin sisustustavaroita Pentikiltä tai Vallilasta kuin esimerkiksi Indiskasta, siksi, että ovat suomalaista tuotantoa? Vai merkitseekö teille lähinnä se, että miltä tuote näyttää ei niinkään se missä se on suunniteltu tai valmistettu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin kotimaisia tuotteita. Pentikin monet tuotteet eivät kyllä ole kotimaisia, osa on (keramiikka?). Ostan tosin esim. just näitä sisustukseen liittyviä juttuja kirpparilta. Mutta vaikkapa isommissa vaatevalinnoissa suosin kotimaista, jos mahdollista. Toki käyttöesineissä myös.

Vierailija
2/3 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Turhaa sisustuskrääsää en kerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta sisustamista, mutta kyllä mielelläni maksan kotimaisesta laadusta jos sellaiseen törmään. Suomalaiset tuottajat eivät pysty hinnoilla kilpailemaan ja silloin pitäisi olla laadun kanssa todella tarkka. Ei se toimi, että kotimaisuuden laadun mielikuvalla myydään kovaan hintaan ulkomaista halpatuotetta josta on laatu kaukana. Finlayson meni minulta kokonaan boikottiin kun pari lakanaa on hajonnut ihan liian nopeasti. Meni hermot niin totaalisesti että ostin 250€ maksavan sveitsiläisen lakanan. Toistaiseksi sveitsiläisiin on voinut luottaa, mutta vasta vuosien saatossa näen, sainko rahoilleni vastinetta. 

Ruokakaupassa suosin kotimaista jos koen saavani rahoilleni vastinetta. Monien tuotteiden kohdalla kyse on mausta. Esim. mansikat on sellaisia, ettei tunnu olevan mitään järkeä ostaa halvalla jotain espanjalaisia mansikoita joissa ei ole mitään makua. Syön kesällä kotimaisia sen mitä syön ja talvella olen ilman. Kirsikkatomaateissa olen myös nirso. Olen löytänyt pari kotimaista valmistajaa (Horti Herttua ja Janne) joiden kirsikkatomaatit on hyvän makuisia ja ne on myös brändätty fiksusti, maksan niistä mielelläni premium-lisää. Saatan ostaa hollantilaisia, jos muita ei ole saatavilla, mutta espanjalaisiin en enää suostu.

En muutenkaan shoppaile turhan päiten ja silloin kun jotain ostan, niin ostan mieluummin kestävää ja laadukasta, etten joudu heti uudestaan kauppaan. Pari ihan loistavaa vaateostosta (hintavia, mutta laadukkaita) osoittautui kotimaisiksi, en ostohetkellä edes tajunnut. Nyt kun olen laihtunut reippaasti ja nämä kaksi loistovaatetta kävivät isoiksi, vein ne ompelijalle pienennettäväksi. Maksan mieluummin työstä kuin upottaisin rahaa uusiin vaatteisiin ja luopuisin vanhoista ilmaiseksi. Käytetyt vaatteethan on ongelmajätettä, ei niistä myydessä mitään rahaa saa. Kun on maksanut mekosta 300€ ja jakusta saman verran, ennemmin maksaa niiden pienentämisestä 150€ kuin pistää 600€ uusiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi