Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella narsisti valitsee uhrinsa esim työpaikalla?

Vierailija
24.09.2019 |

Osaako joku analysoida asiaa? Onko kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti uhriksi joutuu aina joku liian kiltti, herkkä, ujo/hiljainen ja sellainen, joka ei osaa sanoa ei.

Vierailija
2/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriksi voi joutua myös joku osaava, hyvä tyyppi, jolla narsku on kateellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku on ihminen, siis lihaa ja verta.

Ja kaikki liha tottelee kuria.

Vierailija
4/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla perusteella kuin leijona saaliinsa: valkkaa lauman heikoimmat.

Vierailija
5/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä narsisti on ja mitä hän tekee? Onko tämä narsisti kanssasi juuri nyt?

Vierailija
6/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla perusteella kuin leijona saaliinsa: valkkaa lauman heikoimmat.

Ei kyllä pidä paikkaansa. Ylleensä juuri valitsee syntipukiksee ne terveet ja itsenäiset ihmiset

Vierailija
7/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs uhri, jonka tiedän, oli puhevikainen ja ujo nuori mies. Hoiti kyllä työnsä, mutta oli aika rassukka.

Vierailija
8/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tarvitsee itsetuntonsa pönkittämistä omassa valtakunnassaan, joten pitää olla joko nöyrä alamainen tai muuttaa naapurivaltioon. 

Vierailija
9/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille pitää uhrissa olla haastetta, että hän voi tuntea tyydytystä toisen nujertamisesta.

Vierailija
10/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minua on näissä aina kiinnostanut, että mistä narsisti tietää kuka on sopiva uhri, kun se työpaikan kiva ja herttainen harmiton voi olla psykopaatti. Mistä ne tietää kannattaako riski. Luottaako ne sokeasti siihen että muilla ei ole naamiota?

Vierailija
11/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne testaa. Yrittävät vähän jokaista. Minulla on itselläni tutka, ja havaitsen heti kun joku kyselee vähän liian henkilökohtaisia, sellaisia mitä ei yleensä kysellä. Tai kertoo "ystävällisesti" mitä muut mukamas minusta ovat sanoneet.

Itse toimin niin, että sanon samat asiat takaisin. Jos työkaverion "kuullut" että minulle aiotaan hommata potkut, niin sattumalta olen kuullut hänestä ihan samaa. Jos hän on kuullut että minulla on suhde johonkin työtoveriin olen kuullut hänestä saman jutun. Jos työkaveri on huomannut kuinka jotkut kerääntyvät salaisiin kokouksiin ja puhuvat minusta, totean että tuskin ovat ja tuskin puhuvat, taitaa kaveri vain itse kuulla ääniä päässään.

Vaatii loputtomasti kestämistä ja jaksamista, yhtään ei saa näyttää pelkoa ja heikkoutta.

Vierailija
12/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen entisessä työpaikassa vaihtuivat 2 pomoa ja saivat näin peräti kaksi narskua ilokseen. Mies pyrki olemaan herättämättä huomiota, mutta pitämään puolensa kirjallisesti ja näillä keinoilla selvisi, ensimmäisiksi uhrikseen ottivat kaksi naispuoleista työtekijää (ne ainoat naiset). Toinen lähti omasta tahdosta ja toinen jäi vielä kärsimään, kun mieheni sai toisesta yrityksestä työpaikan. Yrittivät miestänikin ottaa syntipukiksi, mutta selvisi siitä, kun kirjallisesti teki vastineen ja säilytti hermonsa.

Narskun kanssa selviää parhaiten, jos huolehtii oman selustansa kuntoon, dokumentoi kaiken ja on aina rauhallinen eikä lähde mihinkää;provosointiin mukaan.

Vierailija
13/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minua on näissä aina kiinnostanut, että mistä narsisti tietää kuka on sopiva uhri, kun se työpaikan kiva ja herttainen harmiton voi olla psykopaatti. Mistä ne tietää kannattaako riski. Luottaako ne sokeasti siihen että muilla ei ole naamiota?

Onnittelut, esitit erittäin hyvän näkökulman asiaan. Parhaimmassa tapauksessa muiden mielipiteistä kiinnostunut narsisti onnistuu polkaisemaan oikein kunnolla sosiopaatin tai machiavellistin varpaille.

Vierailija
14/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uhria loukkaavaa sanoa, että hän olisi jotenkin heikko ja kerjäisi tulla narsistin kiusaamaksi.  Usein uhrit toki ovat haaavoittuneita ja heikkoja, mutta he ovat sitä narsistin jäljiltä, eivät syntyjään. 

Vierailija
15/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uhria loukkaavaa sanoa, että hän olisi jotenkin heikko ja kerjäisi tulla narsistin kiusaamaksi.  Usein uhrit toki ovat haaavoittuneita ja heikkoja, mutta he ovat sitä narsistin jäljiltä, eivät syntyjään. 

Heikko on ikävä sana, mutta on totta, että kiusaajat (olivat sitten narskuja tai ei) valitsevat yleensä herkän, empaattisen uhrin, koska hänen päähänsä on helppo päästä. Toinen mahdollinen uhrikategoria on sitten sellaiset itsevarmat henkilöt, jotka eivät siedä narskun tekemisiä ja sanovat vastaan, loukaten nöin narskun egoa.

Vierailija
16/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa heikot laumaansa ja sitten laumansa kanssa koittaa alistaa, häätää sen joka ei siihen laumaan lähde.

Vierailija
17/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan narsistit ei valitse vain heikkoja uhrikseen, toki niitäkin. Tärkeä on tehdä lajittelu ”omiin” ja ”vihollisiin”. Omissa on ne, jotka häntä seuraa kritiikittä. Viholliseksi päätyy ne, jotka (julkisesti) ei häntä ehdottomasti tue. Kyse voi olla hyvin merkityksettömästä asiasta, jolla pääsee narskun vihollispiiriin.

Näistä kannattaa oikeasti pysyä kaukana ja viimeiseen asti välttää joutumasta uhriksi. Oma pomo oli aikoinaan narsisti, jonka törkeää käytöstä en nuoruuden naiiviudessaan hyväksynyt vaan tein valituksen. Siitä alkoi vuosien piina. En koskaan, koskaan, olisi voinut kuvitella, mitä sairas mieli keksiikään ja miten röyhkeästi tämä pystyy toisen mustamaalaamaan. En ehkä itsekään uskoisi kokemaani, jos joku ulkopuolinen tulisi kertomaan samoja juttuja. Kieroista kierointa. Ykkösaseena tällä oli tehdä nimettömiä törkeitä ja valheellisia ilmoituksia johtajista, mitkä näyttivät minun kirjoittamilta. Tyyliin, että minä syytän miespuolisia johtajia seksuaalisesta häirinnästä. Selitä ja setvi siinä sitten.. Onneksi enää kaukainen muisto!

18/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin ei narsistille meidän opiskeluryhmässä; uhkasi tehdä minusta valituksen että minä häiritsen hänen opintojansa! :D

Hän oli kadottanut englannin tehtävänsä, minä vastasin vittuilevasti että hyvä focus sulla ja veti herneen enään. Toinen kerta kun sanoin että aikuisopiskelija osaa pitää työvälineensä mukana, hän jatkuvasti pummimassa muilta, ei voi edes omaa kynää pitää koska kuluu tod näköisesti?

Ja sellanen tulee iholle ihminen, ei tunnista rajoja niinkuin, alkoi kamuttelemaan liian aikaiseen, vaikka ei oltu vielä ees tehty oikein mitään koulun ulkopuolella. Keilausta kokeiltiin, 3€ opiskelija hinta oli hänelle mukamas liikaa, sanoi että keksikää joku laji missä hän pärjää! Vittu mikä luuseri oli:D

Vielä ensi talvi pitää sietää tätä ihmistä, onkyllä muutenkin läpeensä ärsyttävä jätkä, väittää olevansa köyhä, esittelee kuitenkin melkiin joka kuukausi uutta älykännykkää mikä on aina jonkun 1500€ hintainen turhake. Katselee vain sohvalla striimejä sillä, ei edes käytä sitä mihinkää järkevään ja hekuttaa jostain terasen muistista? JESH!

Vierailija
19/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne testaa. Yrittävät vähän jokaista. Minulla on itselläni tutka, ja havaitsen heti kun joku kyselee vähän liian henkilökohtaisia, sellaisia mitä ei yleensä kysellä. Tai kertoo "ystävällisesti" mitä muut mukamas minusta ovat sanoneet.

Itse toimin niin, että sanon samat asiat takaisin. Jos työkaverion "kuullut" että minulle aiotaan hommata potkut, niin sattumalta olen kuullut hänestä ihan samaa. Jos hän on kuullut että minulla on suhde johonkin työtoveriin olen kuullut hänestä saman jutun. Jos työkaveri on huomannut kuinka jotkut kerääntyvät salaisiin kokouksiin ja puhuvat minusta, totean että tuskin ovat ja tuskin puhuvat, taitaa kaveri vain itse kuulla ääniä päässään.

Vaatii loputtomasti kestämistä ja jaksamista, yhtään ei saa näyttää pelkoa ja heikkoutta.

Hieno kirjoitus, hyvin paikkansa pitävää on. Juuri tyypillistä tuo hajota ja hallitse -tyyppinen toiminta. Oletkin keksinyt aivan loistavan tavan vastata narskulle! Itsellä alkaa tosin voimat loppua omalla työpaikalla narskutyyppisen ihmisen kanssa.

Vierailija
20/38 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka eivät kuulu hoviin ovat vihollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi