Äo:ni on 120, eli kuulun siihen 8 %:n kaikkein älykkäimpään sakkiin - mutta en tiedä vieläkään mitä teen isona
Kommentit (71)
Olet lähes puolta miljoonaa suomalaista tyhmempi halusit sanoa.
Itseäni aina ihmetyttää näiden älykkäiden vaikeudet kommunikoida keskivertoälykkäiden kanssa tai ymmärtää heitä. Kun tunnen oikeasti huippuälykkäitä, joilla ei tällaisia vaikeuksia ilmene ollenkaan. Jotenkin sitä kuvittelisi, että se äly auttaisi pystymään keskustelemaan tai katsomaan maailmaa monenlaisista eri näkövinkkeleistä, myös vähemmän älykkäiden tai koulutettujen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä älykkyysosamäärää. Neuropsykiatrisissa testeissä kaikki kognitiiviset kyvyt yli keskiverron, toiset hipoen ihan huippua. Koulut menneet vaivatta, kiinnostun kaikesta ja opin helposti, ellen opi/ellei kiinnosta muistan ulkoa.
Lapsuudenaikaisia traumoja epävakaiden kiintymyssuhteiden vuoksi sekä koulukiusaamista 9 vuotta (josta ei voinut kertoa kellekään koska kuka olisi välittänyt kun koti tuntui kouluakin pahemmalta vankilalta). Nyt maksan veroja siitä. Meni aivot hukkaan; en kykene käymään koulua tai olemaan töissä. Yritän kovasti oppia näkemään elämässä ja itsessäni muutakin arvoa kuin saavutukset, mutta se on vaikeaa koska se on aina ollut ainoa arvo joka on ollut. Kaikilla muilla elämänalueilla olen ollut haukuttu, epätoivottu ja halveksittu.
Kunpa voisin auttaa - toivottavasti sinulla on edes perhettä tai edes joku ystävä, jonka kanssa viihdyt ja saat olla oma itsesi.
Myös koirasta ja kissasta on paljon seuraa ja ne hyväksyvät ja rakastavat sinua aina sellaisena kuin olet.
Älä anna periksi ainakaan - minäkin olin pitkään koulukiusattu mt-ongelmainen, mutta sitten löysin Jeesuksen ja siitä lähti oman elämäni parantumisprosessi ja se on edennyt todella hyvin.
Olen antanut kaikille kiusaajilleni anteeksi heidän pahat tekonsa ja olen niistä kaikista pahoista muistoista täydellisesti vapaa.
Kiitos. Ystävälliset sanasi auttoivat enemmän kuin uskotkaan. Olen itsekin antanut niille lapsille anteeksi, mutta on niin iso ja vaikea asia ymmärtää aikuisia jotka joko sulkivat silmänsä, selittelivät tai osallistuivat. Liikunnanopettajalle varsinkin terkkuja...
Keskustelua luettuani koen suurimman osan olevan aika tavallisia ja tavallisten ihmisten ongelmilla. Missä sen älykkyyden kuuluisi näkyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄO-testit mittaa lähinnä tuota hahmotusta ja loogista päättelykykyä. Tein kerran testin, jonka mukaa ÄO:ni on liki kehitysvammaisen tasolla. Tiedän itsekin, että minulla on jotain hahmotuksellista ongelmaa. Olen kuitenkin suorittanut mm. yliopistotutkinnon ja puhun sujuvasti neljää vierasta kieltä. En sitten tiedä, keharikin näköjään pystyy mihin vaan....
Minulla testi näytti viimeksi 130. Olen tehnyt testin muutaman kerran ja tulos on vaihdellut 126-130 välissä. Testin tulokselle ei kannata mielestäni antaa arvoa.
Missä/minkä testin noin monta kertaa pääsee tekemään?
No en 120-tuloksella lähtisi isommin leijailemaan....ihan normaali olet, pelko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa ei vaivaa älykkyys vaan sen tiedostamisesta johtuva ylimielisyys xD
Ei muilla ihmisillä ole tyhmät ja teiniangstin tasoiset jutut, jos vähän tutustut niihin. Sun jutut ja ajatukset junnaa ympyrää samalla lailla kuin niiden muidenkin, joita halveksut... sehän jo todistaa sen, että samat henkiset rasitteet vaivanneet jo kymmeniä vuosia etkä pääse eteenpäin (en tarkoita ”vain” uran suhteen).
T. ”Älykäs”, äo joskus mitattu 140 seutuun, mutta se on täysin merkityksetön juttu... olin itseasiassa unohtanut koko asian yli 10:ksi vuodeksi, viime aikainen keskustelu toi muiston mieleeni. Kerroin miehelleni, joka ilahtui, sillä toivomme että älykkyys periytyy lapsillemme. Mieheni on mielestäni älykäs, mutta hän ei ole koskaan tehnyt testiä (eikä varmasti teekään, koska ketä kiinnostaa?)
En ole ylimielinen, enkä varmasti halveksu muita - vaan totean asiat, niin kuin ne ovat.
Sitäpaitsi olen joskus miltei kateellinen noille "normaaleille", jotka voi vaan tehdä tyhmää työtään ja ovat aina niin huolettomia ja niiin puheliaita tuulihattuja.
Jonkinlainen ylimielinen kuva tulee siitä, että sinun älykkyytesi takia täytyisi olevinaan voida tehdä jotain suurta kutsumustyötä, tai elämäsi on kurjaa. Ei suurimmalla osalla ihmisistä ole intohimoa tai kutsumusta mihinkään ammattiin. Ihan älystä riippumatta. He vaan valitsevat jotain koska haluavat tai kokevat velvollisuutta elättää itsensä ja perheensä, ja sitten lopettavat kitinän ja tekevät sitä duunia, pyrkivät sen sisällä etsimään kiinnostavimpiin tehtäviin ja rooleihin jne.
Ei se nyt suoraan sanottuna kovin älykkäältä vaikuta että ruikuttaa aikuisena kun ei löydä unelma-ammattia, silti vaikkei nykyisessäkään olisi varsinaisesti mitään vikaa. Itse arvostan paljon enemmän vaikka tuota yllä kirjoittanutta joka sanoi sitten vaan valinneensa jonkun järkevän alan jolta löytyy töitä ja panostaneensa siihen, vaikkei se sen ihmeemmin kiinnostakaan. Ihmisen elämän ei tarvitse olla kurjaa siksi että ei ole unelma-ammatissa tai ei ole hajuakaan mikä sellainen unelma edes olisi, jos omilla asenteillaan ei siitä kurjaa tee.
En minä ruikuta yhtään mitään, olen uskossakin ja Jeesus antaa elämääni tarkoituksen ja ilon.
Halusinpa vaan muiden lailla tuoda tilanteeni arvosteltavaksi ja kuulla mitä muilla on asiasta sanottavaa.
Sosiaalisuuteni kun rajoittuu aika pitkälle ainoastaan eri keskustelupalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Äo 120 ei ole mitenkään erityisen korkea. Keskimääräistä fiksumpi joo, mutta ei tuo takaa vielä mitään sellaisia ominaisuuksia joilla voisi keulia. Itse olen äo:ltani 125, ja ihan tavallinen tallukka, joka ei myöskään tiedä miten käyttää aikansa ja energiansa tuottavasti.
Joo, tiedän sen. Olen vaan aina kokenut itseni jotenkin alamittaiseksi, kun on nuo lapsuuden traumat, yliherkkyys, paniikkihäiriö ja koulukiusattukin olen. Ja sanonpa vaan, että jos Jeesus ei olisi pelastanut yli 30 vuotta sitten, en olisi tässä.
Tein testin huvikseni, enkä odottanut siis saavani äo-testistä noinkaan hyvää tulosta, siinä syy avautumiseeni. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä älykkyysosamäärää. Neuropsykiatrisissa testeissä kaikki kognitiiviset kyvyt yli keskiverron, toiset hipoen ihan huippua. Koulut menneet vaivatta, kiinnostun kaikesta ja opin helposti, ellen opi/ellei kiinnosta muistan ulkoa.
Lapsuudenaikaisia traumoja epävakaiden kiintymyssuhteiden vuoksi sekä koulukiusaamista 9 vuotta (josta ei voinut kertoa kellekään koska kuka olisi välittänyt kun koti tuntui kouluakin pahemmalta vankilalta). Nyt maksan veroja siitä. Meni aivot hukkaan; en kykene käymään koulua tai olemaan töissä. Yritän kovasti oppia näkemään elämässä ja itsessäni muutakin arvoa kuin saavutukset, mutta se on vaikeaa koska se on aina ollut ainoa arvo joka on ollut. Kaikilla muilla elämänalueilla olen ollut haukuttu, epätoivottu ja halveksittu.
Kunpa voisin auttaa - toivottavasti sinulla on edes perhettä tai edes joku ystävä, jonka kanssa viihdyt ja saat olla oma itsesi.
Myös koirasta ja kissasta on paljon seuraa ja ne hyväksyvät ja rakastavat sinua aina sellaisena kuin olet.
Älä anna periksi ainakaan - minäkin olin pitkään koulukiusattu mt-ongelmainen, mutta sitten löysin Jeesuksen ja siitä lähti oman elämäni parantumisprosessi ja se on edennyt todella hyvin.
Olen antanut kaikille kiusaajilleni anteeksi heidän pahat tekonsa ja olen niistä kaikista pahoista muistoista täydellisesti vapaa.
Kiitos. Ystävälliset sanasi auttoivat enemmän kuin uskotkaan. Olen itsekin antanut niille lapsille anteeksi, mutta on niin iso ja vaikea asia ymmärtää aikuisia jotka joko sulkivat silmänsä, selittelivät tai osallistuivat. Liikunnanopettajalle varsinkin terkkuja...
Kiva kuulla, että pystyin edes jotenkin auttamaan. Koulukiusattuna olen "henkeen ja vereen" kaikkien kiusattujen puolella. Asuisitpa naapurissani, niin voisimme olle ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
No en 120-tuloksella lähtisi isommin leijailemaan....ihan normaali olet, pelko pois.
Niinpä. Oikeassa olet - suomalaiset ovat varsin rationaalinen kansa, joten se on varmaan aika normaali äo täällä. Ap.
Äo 120 ei ole mitenkään erityisen korkea. Keskimääräistä fiksumpi joo, mutta ei tuo takaa vielä mitään sellaisia ominaisuuksia joilla voisi keulia. Itse olen äo:ltani 125, ja ihan tavallinen tallukka, joka ei myöskään tiedä miten käyttää aikansa ja energiansa tuottavasti.