Äo:ni on 120, eli kuulun siihen 8 %:n kaikkein älykkäimpään sakkiin - mutta en tiedä vieläkään mitä teen isona
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄÖ ei mittaa kuin matemaattis/loogista älyä. Sori siitä.
Muunlaista ei olekaan, rakas ystävä. On olemassa lahjakkuuden eri lajeja, mutta esim. autisti, jonka äo on kehitysvammaisuuden rajan alla, voi piirtää ulkomuistista New Yorkin silhuetin tai soittaa pianokonserton yhdeltä kuulemalta. Se on pelkkää muistia. Copy paste ihmishahmossa.
Tässä toinen joka on ihan pihalla.
Ok, minun älykkyysosamääräni testasi neuropsykologi muutama vuosi sitten ja tulos oli 154.
Ei minua sinun mielipiteesi kiinnosta, etenkin kun et osaa sitä edes perustella. Ymmärrän kyllä, että tunnetasolla sinun käy kateeksi.
142, ei ammatillista kunnianhimoa, ei kiinnostusta kommunikoida ihmisten kanssa, koska he eivät tajua kuitenkaan, ei kiinnostusta edes väitellä mistään. Seksi on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
ÄO olla 59, kuulua maailma tyhmin osa. Työsä sossu. T. Abdi
Hyvinpä on ura urjennut. :=D
On useita näitä kymmenen ällän kirjoittajia, jotka eivät osaa hakeutua jatko-opintoihin kun eivät tiedä mihin hakeutua. Jäävät maailmaa kiertämään ja haahuilemaan.
Täällä yhtä älykäs 35-vuotias.
Olen ollut ahdistunut ja masentunut alisuoriutuja koko ikäni ja keskeyttänyt useita kouluja. Yleensäottaen kaikki on tuntunut turhalta. Lapsuus kun on pielessä, siitä on vaikea ponnistaa.
Vuosien sinnikkyyden jälkeen olen vihdoin saanut ongelmat hallintaan ja valmistumassa nyt alalle jossa voin itse auttaa huostaanotettuja nuoria. Palkka on matala, mutta työ on mielekästä.
ÄO-testit mittaa lähinnä tuota hahmotusta ja loogista päättelykykyä. Tein kerran testin, jonka mukaa ÄO:ni on liki kehitysvammaisen tasolla. Tiedän itsekin, että minulla on jotain hahmotuksellista ongelmaa. Olen kuitenkin suorittanut mm. yliopistotutkinnon ja puhun sujuvasti neljää vierasta kieltä. En sitten tiedä, keharikin näköjään pystyy mihin vaan....
Turha huoli. Ei sinusta tule isompaa. Ihminen alkaa pienentyä pituudeltaan ja nelikymppisenä.
Luultavasti olet elänyt viisaasti, koska sinulla on ollut älyä siihen. Onhan sinulla vuosia vielä todennäköisesti jäljellä ainakin iän perusteella. Käytä jäljellä olevat vuotesi viisaasti, jotta voit siellä lopputilityksessä olla hyvällä mielellä.
Tällä palstalla on suunnilleen joka toinen todistetusti erittäin älykäs ja suurin osa asuu ulkomailla.
Täällä itä suomessa onneksi puolet ihmisistä on keskimääräistä älykkäämpiä
Vierailija kirjoitti:
Ei se älykkyys autuaaksi tee. Ihan samalla tavalla vaikka olis kuinka älykäs niin voi olla epävarma itsestään ja omista valinnoistaan. Ihan samalla tavalla läheisten kuolema ahdistaa ja ihan samalla tavalla voi syrjäytyä, ahdistua ja masentua.
Älykkyys itsessään on myös menestymisessä vain osa reseptiä. Tarvitaan myös kurinalaisuutta, työmoraalia ja ahkeruutta. Näitä taitoja jotka monelle älykkäälle jäävät täysin vieraaksi kun koulutus sujahtaa läpi ponnistelematta. Se kuilu tulee vastaan jossain välissä jossa ei pärjää enää pelkällä nopealla päättelyllä. Vaan tarvitaan pohjatietoa, ymmärrystä kontekstista ja sosiaalisia taitoja.
Lisäksi se että jos on matemaattis-loogisella alueella lahjakas, tuntuu tässä maassa lähinnä kiroukselta. Se on jotain mistä et saa puhua lainkaan tai sut tuomitaan heti ylimielisenä ja ylpeilevänä. Ja jos sen kerran jossain erehdyt sanomaan ääneen niin se muistetaan vielä kauan jälkikäteen. Ja ihmiset suhtautuu sun vastoinkäymisiin niinkuin ne olis oikein. Ikään kun ne sitten tois tasapainon. Että jos joku on älykäs niin sen "kuuluu" kärsiä jotta se on reilua muille.
Vaikka olenkin periaatteessa aika erakko, minulla on myös vahvasti tunneälyä ja olen kuitenkin hyvinkin valoisa ja sosiaalinen silloin, jos puhekumppanilla on järkeviä ja mielenkiintoisia juttuja. Useimmilla ei kuitenkaan ole.
Työkaveritkin usein närästää ollessani töissä - he puhuvat asioista, joita itse puhuin lähinnä angstisena teininä. Ap.
Sama älykkyysosa määrä ja ongelmat, kuin ap. llä. Joudu syömään rauhottavia ja masennuslääkkeitä, ne tyhmentävät minua sen verran, että kykenen työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyntyyppinen älykkyys ei korvaa maalaisjärkeä tai itsetietämystä.
Se on varmasti totta.
Minulla kyse on lähinnä lapsuuden traumat, yliherkkyys ja synnynäinen paniikkihäiriö. Nämä ominaisuudet ovat pilanneet työkykyni kokonaan.
En pysty kauaa olemaan missään työssä, koska paniikkihäiriö pilaa aina kaiken.[/quote
Synnynnäinen paniikkihäiriö?
Voin aika suurella varmuudella sanoa, ettei tällä foorumilla ole ketään kuka kuuluisi edes älykkäimpään kymmenykseen.
Oma äo 128, opettaja olen mutta vieläkin haaveilen muusta. Ja tähänkin ammattiin kesti kauan päätyä.
Heh minulla on muuten kerran älykkyysosamäärä tippunut. Äitiyslomalla kun yöherätyksiä oli 6-10 yössä, huvikseni tein :) kyllä hyvä uni vaan on tärkeää!
Vierailija kirjoitti:
Sama älykkyysosa määrä ja ongelmat, kuin ap. llä. Joudu syömään rauhottavia ja masennuslääkkeitä, ne tyhmentävät minua sen verran, että kykenen työntekoon.
Sama juttu itselläni, lisäksi joudun hoidattamaan säännöllisesti slaikkarin liikakasvuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
ÄO-testit mittaa lähinnä tuota hahmotusta ja loogista päättelykykyä. Tein kerran testin, jonka mukaa ÄO:ni on liki kehitysvammaisen tasolla. Tiedän itsekin, että minulla on jotain hahmotuksellista ongelmaa. Olen kuitenkin suorittanut mm. yliopistotutkinnon ja puhun sujuvasti neljää vierasta kieltä. En sitten tiedä, keharikin näköjään pystyy mihin vaan....
Minulla testi näytti viimeksi 130. Olen tehnyt testin muutaman kerran ja tulos on vaihdellut 126-130 välissä. Testin tulokselle ei kannata mielestäni antaa arvoa.
Aloittajaa ei vaivaa älykkyys vaan sen tiedostamisesta johtuva ylimielisyys xD
Ei muilla ihmisillä ole tyhmät ja teiniangstin tasoiset jutut, jos vähän tutustut niihin. Sun jutut ja ajatukset junnaa ympyrää samalla lailla kuin niiden muidenkin, joita halveksut... sehän jo todistaa sen, että samat henkiset rasitteet vaivanneet jo kymmeniä vuosia etkä pääse eteenpäin (en tarkoita ”vain” uran suhteen).
T. ”Älykäs”, äo joskus mitattu 140 seutuun, mutta se on täysin merkityksetön juttu... olin itseasiassa unohtanut koko asian yli 10:ksi vuodeksi, viime aikainen keskustelu toi muiston mieleeni. Kerroin miehelleni, joka ilahtui, sillä toivomme että älykkyys periytyy lapsillemme. Mieheni on mielestäni älykäs, mutta hän ei ole koskaan tehnyt testiä (eikä varmasti teekään, koska ketä kiinnostaa?)
Vierailija kirjoitti:
ÄO 154, ei ole ammatillista kunnianhimoa. Kunhan tulee leipä pöytään.
Mutta on ällistä paljon käytännön hyötyjä. Välttyy monelta ikävyydeltä ja ongelmalta kun etukäteen funtsii. Ei toki kaikilta, koska ei kaikki johdu itsestä eikä tähän liity meedion kykyjä.
Mulla kanssa 156. Monella testillä suurinp tuo.
Mulla 123 mutta mitä sillä teen kun en jaksa panostaa opiskeluun tai muuhunkaan.
Tai oikeastaan en pysty keskittymään ja kiinnostumaan. Innostun helposti mutta se lopahtaa enkä saa kiinni mistään.
Pitäisi varmaan mennä lääkäriin mutta en jaksa.
Eikös sillä yhdellä BB-kilpailijalla ollut ennätyskorkea ÄO. Hän ei keksinyt sille kuitenkaan parempaa käyttöä kuin mennä BB-taloon istumaan mahdollisesti kuukausiksi. Joo, en ole täysin vakuuttunut näiden testien hyödyllisyydestä.