Mikä on ihaninta naiseudessa?
Kommentit (65)
Parasta: peräkkäiset orgasmit, orgasmin intensiivisyys, kurvit (olen ihan hetero mutta pidän todella naisten kuvikkuudesta :D sellainen selkeä tiimalasi vartalo), kauniit hiukset
Kamalinta: joskus ei vaan saa orgasmia vaikka kuinka "yrittäisi", yleistykset (naiset tykkää kotitöistä, naiset ei koskaan puhu suoraan vaan muiden pitää lukea ajatuksia)
Ei mikään. Miksi naiseudessa edes pitäisi olla mitään ihanaa? Sehän on sukupuoli! Eikä mikään lottovoitto.
uhriutumisen mahdollisuus ja voi kaikesta syyttää hormooneja.
Lompakkoloisiminen suotavaa ja hyväksyttyä.
Ihaninta on olla heikko ja avuton. Nainen on kuin ikuinen lapsi.
Parasta: lupa olla pehmo
Pahinta: varmaan gynekologiset vaivat ja se, että osaamista aluksi epäillään, koska olen nainen
Vierailija kirjoitti:
Ihaninta on olla heikko ja avuton. Nainen on kuin ikuinen lapsi.
Nainen ei saa eikä voi olla koskaan heikko eikä avuton vaan vahva joka kantaa yksin vastuun aikuisten asioista.
Vain naiset ovat aikuisia.
Naiset naiset, ottakaas hormonikierukka ja pääsette menkoista eroon!
Mutta siis omasta näkemyksestä plussat:
+ voin päättää omasta lapsiluvustani. Miehen voi huijata isäksi, mutta naista ei äidiksi. Eli viime kädessä minä istun oman lapsiluvun päällä, kirjaimellisesti ;) (joka on muuten kaunis pyöreä nolla.)
+ useat orgasmit. Samoin, että pitkin päivää voi ajatella vaikka mitä, eikä mitään ulospäin näy.
+ lähtökohtaisesti pidempi ikä ja parempi terveys. Esimerkiksi sydäninfarkteista suurin osa tulee keski-ikäisille miehille.
+ bussissa ja lentokoneessa ei ole niin ahdasta. Olen aika taskukokoinen nainen, miehenä luultavasti olisin ollut kookkaampi.
+ jos on fiilis pukeutua reisitaskareihin ja näyttää rekkalesbolta, kukaan ei ihmettele. Mutta jos tulee fiilis pukeutua supernaisellisesti, niin kukaan ei ihmettele. Eri tyyleillä voi melkoisen huoletta leikitellä ja yleisesti vaatetusvaihtoehtoja on huomattavasti enemmän.
+ lapsena saatu parempi kasvatus. Karhunpalvelus miehille on ollut vanhakantainen ajattelutapa, että "pojat ovat poikia". No, kun mistään ei ole tarvinnut ikinä kantaa vastuuta ja on voinut laittaa menemään kuspäisenä pojankoltiaisena, niin ikävä kyllä se näkyy joillain miehillä aikuisena turhankin hyvin.
+ ... josta tosiaan tulikin mieleen, että vaikka naisilla on lasikatto, niin myös lasilattia. Melkein yhdistäisin miesten pudokkuuden siihen, että pojille ei anneta samanlaisia elämäntaitoja kuin tytöille.
+ naisena saa olla kohtalaisen rauhassa juuri sellainen kuin haluaa. Voit opiskella perinteisen naisten alan: ei ongelmaa. Voit opiskella perinteisten miesten alan: ei ongelmaa, paitsi ehkä jotain mulkoilua alkuun. Koko urani kuitenkin miehisellä alalla tehneenä voin sanoa, että alun räpiköinnistä kun on päässyt irti, niin nyt sitä tekee töitä kuin kuka tahansa muukin. Oli helistimet jalkojen välissä tai ei.
+ ei tartte ajaa partaa, tai pähkiä että kaljuuntuuko.
+ lähtökohtaisesti parempi sorminäppäryys. Tulipa kaljusta mieleen, että voiskin neuloa uuden pipon talveksi.
+ riski, että viikonloppuna saisi turpiinsa joltain uhoaja-mulqvistilta on aika pieni.
Ja ne huonot puolet?
- katon rajassa olevat kaapistot vaativat aina keittiötikkaat. Oi kun kärsin.
- hyviä pyöräilyvaatteita naisten kokoon on aikas vähän
- uimahalleissa tai kylpylöissä naisten sauna- ja suihkupuolella on kaikki kakarat mukana. Älä unta nää, että saisit koskaan nauttia löylyistä kun kirku-jooseppi saa hepulin. En käy enää, koska olen tyly täti ja eikä oikein hotsita katsoa sitä kakarasirkusta.
Joskus harmittelin, että kävi paskempi tsäkä kun geenilotossa arpa osui naisen kohdalle. Nykyään ei. Työuran alussa tuskin olisi ollut samanlaista oman ammattitaidon kanssa todistamisen taakkaa (koska se kikuli kait pätevöittää mihinkä tahansa tekniseen), mutta sekin on nyt mennyttä päivää hyvän matkan takana. Nyt olen ihan tyytyväinen, että eliniän ennuste on pidempi ja olen sitä terveydeltä sitkeämpää laatua. Ja tosiaan, kukaan ei homottele jos shiftailee miehisten ja naismaisten harrastusten välillä. Mii laiks.
Suomalaisena naisena minulla on ollut hyvin vähän rajoitteita mitä saan elämässäni tehdä ilman että ikätoverit (tai muu lähiverkosto) vieroksuu. Saan pukeutua ja harrastaa mitä haluan pitsinnypläyksestä autojen tuunaamiseen. En lapsena koskaan kokenut että jokin asia olisi minulta kiellettyä tai väärin sukupuoleni takia. Saan pillittää Disneyleffoille ja fanittaa avoimesti mitä vaan henkilöä/hahmoa (paitsi ehkä kansanmurhaajia jne). Niissä tilanteissa missä minua on väheksytty sukupuoleni takia en ole tuntenut itseäni huonoksi vaan päinvastoin väheksyjä on useimmiten mielestäni jollain lailla rajoittunut tai yksinkertainen. Hyväksyn olevani stereotyyppisesti joissain asioissa naisena huonompi kuin miehet, mutta en koekaan että minun pitäisi olla yhtä hyvä ollakseni hyvä ihmisenä.
Ikävimmältä tuntuu naisena etten koskaan pääse kokemaan "veljeyttä" tai "miehisyyttä". Olisi hauskaa vaikka käydä kavereiden kanssa pelaamassa pallopeliä, sitten saunaan ja kaljalle heittämään sopimattomuuksia. Tai pelata koko yö energiajuoman voimalla jotain tiimipeliä tyhmää läppää heitellen. Miehisyyttä en osaa edes kuvitella, olen niin täysin hetero. Osaisinko käsitellä naisia ja miltä tuntuu kiihottua naisista? Miten miehekäs olisin muihin miehiin verrattuna ja mitkä olisivat vahvuuteni?
Vaikea sanoa mitkä ihanat liittyy naiseuteen ja mitkä on vaan mun juttuja. Ikävimmät puolet on ne hormonijutut, pms, kuukautiset, raskaus, synnytys ja varmaan vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat henkisesti ja fyysisesti paljon vahvempia kuin miehet. Miehet pyörtyvät jo siitä jos niiltä pitää ottaa verikoe kyynärtaipeesta. Miehet juoksevat karkuun ja pettävät jos puoliso tai lapsi sairastuu.
Tuon kommentin asenne on pahinta (kanssa)naiseudessa. Oksettavaa ja asennevammasta, vailla mitään totuuspohjaa.
Naisissa parasta on heidän ihanat pimpsukkansa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisena naisena minulla on ollut hyvin vähän rajoitteita mitä saan elämässäni tehdä ilman että ikätoverit (tai muu lähiverkosto) vieroksuu. Saan pukeutua ja harrastaa mitä haluan pitsinnypläyksestä autojen tuunaamiseen. En lapsena koskaan kokenut että jokin asia olisi minulta kiellettyä tai väärin sukupuoleni takia. Saan pillittää Disneyleffoille ja fanittaa avoimesti mitä vaan henkilöä/hahmoa (paitsi ehkä kansanmurhaajia jne). Niissä tilanteissa missä minua on väheksytty sukupuoleni takia en ole tuntenut itseäni huonoksi vaan päinvastoin väheksyjä on useimmiten mielestäni jollain lailla rajoittunut tai yksinkertainen. Hyväksyn olevani stereotyyppisesti joissain asioissa naisena huonompi kuin miehet, mutta en koekaan että minun pitäisi olla yhtä hyvä ollakseni hyvä ihmisenä.
Ikävimmältä tuntuu naisena etten koskaan pääse kokemaan "veljeyttä" tai "miehisyyttä". Olisi hauskaa vaikka käydä kavereiden kanssa pelaamassa pallopeliä, sitten saunaan ja kaljalle heittämään sopimattomuuksia. Tai pelata koko yö energiajuoman voimalla jotain tiimipeliä tyhmää läppää heitellen. Miehisyyttä en osaa edes kuvitella, olen niin täysin hetero. Osaisinko käsitellä naisia ja miltä tuntuu kiihottua naisista? Miten miehekäs olisin muihin miehiin verrattuna ja mitkä olisivat vahvuuteni?
Miten sä arvelet ton veljellisen illanvieton poikkeavan sisarellisesta? Kun mä oon ajatellu, että se pohjimmiltaan on sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä arvelet ton veljellisen illanvieton poikkeavan sisarellisesta? Kun mä oon ajatellu, että se pohjimmiltaan on sama juttu.
Samaa ihmettelin minäkin. On tehty, monasti onkin. Ja onnistuu myös sekaporukalla.
Tulikin mieleen teinivuosilta vähän hämmentävä kokemus, kun kaveri kysyi: "miten tytöille oikein jutellaan". No tota, justhan sä puhut mulle? "Noku sä oot ihan eri asia." Aha :-D
Ainiin, naiseudessa miinusta: ei voi treenata helikopteria. Ai perskules, nyt iski peniskateus.
Ihanaa kun saa pukeutua kauniisiin vaatteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset puheenaiheet ja mitä harrastetaan aikaa viettäessä. Olen viettänyt naisten ja tyttöjen iltoja muttei se ole sama asia. Vähän kuin ylis vs. vauva. Saat aivan erilaiset keskustelut ja ilmapiiri on lähtökohtaisesti jollekin asialle myönteinen ja jollekin negatiivinen.
Naiset eivät ole fyysisesti tai henkisesti vahvempia kuin miehet. Jos olisivat, heidät pistettäisiin sodissa rintamalle sotimaan. Mutta näin ei ole tapahtunut koskaan historiassa, koska naiset romahtaisivat ensi tilassa.
Samaten älykkyys ei häikäise naisissa, shakissa ollaan eri liigoissa, ja Mensan jäsenyys on paljon harvinaisempaa naisilla.
Ja ottakaa se tänään julkaistu pitkän matematiikan ylioppilaskoe käteen, ja katsokaa miten monta tehtävää pystytte ratkomaan. Ei voi olla älykäs, jos ei esim. matematiikka suju. Jos reaktio on tyyppiä "mikä tää on?" niin matematiikka ei ole teille. Joku on väittänyt että älykäs voi olla ilman matematiikan osaamista, mutta minä en siihen usko.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat henkisesti ja fyysisesti paljon vahvempia kuin miehet. Miehet pyörtyvät jo siitä jos niiltä pitää ottaa verikoe kyynärtaipeesta. Miehet juoksevat karkuun ja pettävät jos puoliso tai lapsi sairastuu.
Höpö höpö. Miesten kipukynnys on paljon korkeampi kuin naisten. Myös henkisesti miehet ovat vähintään yhtä kestäviä kuin naiset.
Se, ettei ole reisiin liimaantuvia hikisiä ja karvaisia kiveksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Miksi naiseudessa edes pitäisi olla mitään ihanaa? Sehän on sukupuoli! Eikä mikään lottovoitto.
Mikä on joulussa/kesässä/viikonlopussa ihaninta? Miksi pitäisi olla ihanaa, se on vaan normaalia ajan kulumista eikä mikään lottovoitto!
Mielenkiintoista. Montako sotaa olet käynyt läpi?