Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lahjottaa vauvanvaatteet ja tavarat

Vierailija
23.09.2019 |

Olen suurimman osan itse hankkinut edullisesti tai saanut lahjaksi, ja haluaisin nyt lahjottaa kaiken jollekkin oikeasti tarvitsevalle. Mutta minne?

En halua pistää tori.fi tai facebookkiin että annetaan, koska nykyään nää pellet harrastaa sitä jälleenmyymistä.
Hope ei kuulemma välttämättä edes ota vastaan tavaranpaljouden vuoksi, ja sielläkin kuulemma asioi oikeasti myös varakkaampia ihmisiä.
En tunne ketään vähävaraisia perheitä jotka olisivat saamassa nyt vauvaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten edullisella hinnalla tori.fi:lle?

Siis pinnasänky 10e yms...Annetaan ilmoitukset yleensä kerää jos jonkinlaista kyselijää, mutta normaalin edulliset hinnat karsii tuota väkeä.

Toki sitten tori.fi hakujen kanssa on säätöä...

Voisiko neuvolasta kysyä onko sitäkautta joku jolla olisi tarve (voisi siis anta aomat yhteystidot neuvolaan...).

Vierailija
22/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lahjoittanut vauvakassikeräykselle. Tavarat menevät Venäjän Karjalaan ja joihinkin Afrikan maihin. Googlaa, onko pystyssä. Jos ei, suosittelen mäkin tuota diakoniatyöntekijältä kysymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti

Vastaanottokeskus

Diakoniakeskus

Ehkä jopa synnytyssairaalan osastolle voisi antaa tiedon, jos sienne tulee joku ’varaton mutsi’, (itse kun olin synnärillä niin hoitajat antoivat naapuripetiläiselle yhlle jopa sairaalan rintsikat, kun oli jotenkin aivan osaton ja varaton. Jäi harmittamaan, etten osannut siinä omassa huumassa kurottautua auttamaan.

Toisaalta, mitä pahaa siinä on jos jos sitten myykin ne sinun kamasi ja saa siitä kaikesta työstä ja vaivasta 50€ perheen tarpeisiin?

Vierailija
24/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti

Vastaanottokeskus

Diakoniakeskus

Ehkä jopa synnytyssairaalan osastolle voisi antaa tiedon, jos sienne tulee joku ’varaton mutsi’, (itse kun olin synnärillä niin hoitajat antoivat naapuripetiläiselle yhlle jopa sairaalan rintsikat, kun oli jotenkin aivan osaton ja varaton. Jäi harmittamaan, etten osannut siinä omassa huumassa kurottautua auttamaan.

Toisaalta, mitä pahaa siinä on jos jos sitten myykin ne sinun kamasi ja saa siitä kaikesta työstä ja vaivasta 50€ perheen tarpeisiin?

Mä oon ajatellut, että jos myyn kympillä Reiman laadukkaat ja hyväkuntoiset toppahousut, niin kyllä joku vähävarainenkin saattaa hyötyä niistä. Siinä saa laadukkaan tavaran suunnilleen kahdeksasosalla niiden alkuperäisestä hinnasta.

Vierailija
25/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti

Vastaanottokeskus

Diakoniakeskus

Mä oon ajatellut, että jos myyn kympillä Reiman laadukkaat ja hyväkuntoiset toppahousut, niin kyllä joku vähävarainenkin saattaa hyötyä niistä. Siinä saa laadukkaan tavaran suunnilleen kahdeksasosalla niiden alkuperäisestä hinnasta.

Mä en oikein ymmärrä sitä (minunkin, myönnän sen) ajatusta, että pitäisi löytää se ”AITO köyhä ’hyvis’, vanhemmat jotka parhaansa tekee ihan koko ajan mutta elämä vain potkii päähän, mistään eivät koskaan apua anele, eikä sitä heille tarjota - HEILLE minä voin vanhat romuni antaa, ja olla JALO lähimmäinen.

En nyt tarkoita hyväksyväni sitä, että jossain Jouluavussa vingutaan jotain tiettyä legopakettia, jota se oma lapsi ei saakaan, vaan se laitetaan myyntiin - mutta mitä pahaa on siinä, että joku ihan tavallinen vähävaraisempi pyrkii hankkimaan vähän lisätuloa sillä, että ottaa vastaan sen minun kylpyvannani ja myy sen eteenpäin kahdella eurolla?

Oman aikani olen kamoja itsekin myynyt mutta nykyään mielellään lahjoitan, enkä kyllä kahta ajatusta murehdi siitä, tulevatko ne varmasti kaikki aina pitkäikäiseen käyttöön juuri siinä perheessä kenelle ne satumme lahjoittamaan. Ne on vain Van-ho-ja tavaroita !

Vierailija
26/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kerran ennen joulua hyväkuntoisia leluja kirkon diakoniaan, jotta ne jaettaisiin oiekasti vähävaraisille perheille. Epäilen sitäkin, että ne eivät menneet  perille vaan vastaanottajien omaan taskuun. 

Vierailija
27/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti vähävaraisillekaan kelpaa nykyään tavallinen siisti ja puhdas markettivaate käytettynä vaan se pitää olla merkkitavaraa. Laitan vaatteet roskiin. Sen kautta menee poltettavaksi lämmöksi eivätkä jää miljoonien vaatetonnien luuppiin tuhoamaan maapalloa. 

Vierailija
28/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein kerran ennen joulua hyväkuntoisia leluja kirkon diakoniaan, jotta ne jaettaisiin oiekasti vähävaraisille perheille. Epäilen sitäkin, että ne eivät menneet  perille vaan vastaanottajien omaan taskuun. 

Miksi epäilet?

Vierailija
29/29 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti vähävaraisillekaan kelpaa nykyään tavallinen siisti ja puhdas markettivaate käytettynä vaan se pitää olla merkkitavaraa. Laitan vaatteet roskiin. Sen kautta menee poltettavaksi lämmöksi eivätkä jää miljoonien vaatetonnien luuppiin tuhoamaan maapalloa. 

Kannattaisiko sitten itsekin hankkia vaatteita, jotka kestävät kiertoon ? Jos siis tuon maapallon tuhon kannalta asiaa katsot?

Mulla on kyllä se käsitys että ”siisti ja puhdas ” on monille kovin suhteellinen käsite.

Toisaalta, meillä ollaan ihan oikeinkin hyvin toimeentulevia, mutta ostamme mielellämme kirppikseltä ’mökkivaatteet’ - silloin toiminnallisuus ja lasta miellyttävä kokonaisuus ratkaisevat ::) - mutta ehkä me vähän parempituloiset sitten kestämmekin itse asiassa paremmin ’epämuodikkuutta’?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi